رازهای زیبایی پوست چیست؟

بخور دادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست میشود و گرد و غبار و ذرات اضافی چربی را میزداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود میبخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده میکند.

۱- ابوعلی سینا در کتاب قانون در مورد زیبایی پوست صورت آورده است: بدان که تا خون بیشتر به سوی پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع و زیبایی پوست بیشتر میشود.
با این همه که مساله اساسی رسیدن خون است، اما باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد. مواد تناولی برای تولید خون خوب به کار می آیند. نخود، تخم مرغ نیم بند، آبگوشت و انجیر بخورند. انجیر خون بسیار خوب و مناسب برای زیبایی پوست تولید میکند. کسی که از بیماری تازه برخواسته و رنگ رخساره اش زشت شده است و میخواهد آن را به رنگ طبیعی برگرداند، انجیر خشک و خرمای کال بخورد که این هردو خون خوب و پوست لطیف را افزایش دهند و همچنین چند روز پیاپی ناشتا شیر بنوشند. سبزی های خوب و مناسب و زیبایی بخش رخسار عبارتند از: ترب، تره، پیاز و کلم و سیر، که بر دوام بخورند تا خوب باشد. زعفران نیز اگر در غذا باشد خوب است.

۲- پوست را مرتب تمیز کنید روش زیر را سه بار در هفبه برای زدودن سلول های مرده پوست انجام دهید.
گل سرشوی، آرد نخودچی و گرد چوب صندلی را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید این مخلوط را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند قرار دهید: یک قاشق چایخوری از این ماده را با آب مخلوط نمایید تا خمیری حاصل شود. این خمیر پوسته ها و آلودگی های پوست را میزداید. از میوه های فصلی به جای ماسک صورت استفاده کنید زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارند برای این کار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط کن بریزید و بعد پیش از اینکه ویتامین ها خاصیت خود را از دست بدهند فورا آنها را روی پوست بمالید. انگور ها سرشار از ویتامین ها و نمک های معدنی میباشند. برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان میتوانید روی آنها آب انگور بمالید این عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقویت پوست میشود.

۳- بخور دادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست میشود و گرد و غبار و ذرات اضافی چربی را میزداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود میبخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده میکند.
ابتدا دولیتر آب را در یک ظرف کاملا تمیز بجوشانید، سپس آنرا از روی حرارت بردارید، ۲ قاشق سوپ خوری از پودر بخور( گیاهی) در آب بریزید سپس سر خود را بالای ظرف آب بگیرید و یک حوله تمیز روی سر خود بیندازید. برای پوست های خشک، معمولی، و چروک دار حدودا ۵ دقیقه بخور کافیست ولی برای پوست های چرب ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده میکنید مدت بخور باید طولانی تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشک کنید و اکنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

۴- کمپرس کردن وسیله مناسبی برای جداکردن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست میشود.
این روش برای پوست های خشک و حساس بهتر از بخور دادن است، ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور را اضافه کنید و ۵ دقیقه در ظرف را ببندبد و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور دهید و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یک حوله نرم و تمیز یا پارچه نخی کاملا تمیز که در آن دو سوراخ برای چشم ها باز کرده اند که آن را به محلول آغشته کنید و کمی آن را فشار دهید حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بکشید. تمرکز و تنفس آرام و عمیق به پوست شما آرامش بیشتری میدهد. ۵ تا ۱۰ دقیقه کمپری داغ کافیست، این عمل در درمان کمکی جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است و به منظور برطرف نمودن چربی و کدورت از پوست های چرب میتوانید بلافاصله پس از کمپرس داغ، از کمپرس سرد استفاده کنید.

۵- ماسک جوانه گندم علاوه بر پیلینگ، ماسک شاداب کننده پوست میباشد.
جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آن را آسیاب کرده و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه کنید و پس از بخور دادن پوست ماساژ را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست میمالیم و با حرکات چرخشی ماسلژ میدهیم و سپس ۱۰ دقیقه قطعات خشک آن را از روی پوست برداشته، پوست را شست و شو دهید.

عسل را در حرارت ملایم به صورت روان در آورده و شیر و آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه میکنیم (هر کدام ۳ قاشق غذاخوری) یک ماده خمیری یکدستی به دست می آید که آن را روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه دراز کشیدن و تنفس آرام و عمیق با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید آنگاه پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

منبع: صدف نیوز

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.