خانه تکانی از ذهن و روحتان با چند پیشنهاد ساده

حتی اگر هیچ دغدغه واقعی و جدی وجود نداشته باشد تا نگرانش باشیم باز هم هر از گاهی نیاز داریم تا ذهن و روحمان را یک خانه تکانی کنیم، چه برسد به اینکه در این روزمره های پر از تضاد و درگیری ذهنی بخواهیم زندگی کنیم.
در این بخش از مجله موفقیت سایت زیباشهر، چند دستور ساده که به بازیابی سلامت روح و آرامش خیالتان یاری می رساند برایتان نوشته ایم و امیدواریم که همیشه ایام شاد و سرزنده باشید:

۱- درباره مشکلات جزئی زندگی نگرانی مستمر نداشته باشید.
تصویر ذهنی روشنی از سلامت جسمی و روانی مطلوب داشته باشید. زمانی که فشارهای عصبی مانند خشم، تنفر و کینه افزایش پیدا می کند، فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی با سرعت، دوچرخه سواری، نرمش عضلانی و سایر فعالیت های ورزشی می تواند از شدت این فشارها بکاهد.

۲- ذهنتان را از نگرانی ها و بی قراری ها پاک کنید.
درباره مسائل لذت بخش فکر کنید و به خاطر برخورداری از نعمت سلامتی، شاکرباشید.

۳- زندگی کوتاه است! آن را در آغوش بگیرید ! از آن لذت ببرید و به آن احترام بگذارید! لبخند بزنید و با صدای بلند بخندید.
خندیدن نه تنها فشار عصبی و تشویش را کاهش می دهد، بلکه به طول عمر نیز می افزاید. زمانی که احساس فشار و اضطراب می کنید، یک فیلم خنده دار ببینید، یک کتاب خوب بخوانید و با بعضی از دوستان شوخ طبع خود تماس بگیرید.

۴- نگرش مثبت داشته باشید.
نگرش مثبت سطح آسیب پذیری فرد را در برابر تصادف و بیماری های ناشی از فشار عصبی مانند نارسایی های قلبی کاهش می دهد.

۵- تغییرات هر چند کوچکی را در زندگی خود ایجاد کنید.
درمیان فعالیت های روزانه، یک فنجان چای بنوشید و یک دوش ۳۰ دقیقه ای بگیرید. بهتر است یک سرگرمی برای لذت بردن پیدا کنید.

۶- خواب شبانه خوبی داشته باشید.
یک خواب عمیق آرامبخش باعث رفع خستگی سلسله اعصاب و “خنک شدن” مغز می شود. از این طریق جلوی بیماری های ناشی از فشار عصبی را می گیرید.

۷- از خودتان زیاد انتقاد نکنید.
هیچ کدام از ما انسانها کامل نیستیم، به جای توجه به کمبود ها، به ویژگی های مثبت شخصیت خود توجه کنید. آنها را پیدا کنید و پرورش دهید.

۸- اهداف جدید و واقع بینانه ای انتخاب کنید.
برای نمونه شما می توانید نقاشی کردن، ظریف کاری روی چوب، سفال سازی و… را در برنامه زندگی خود قرار دهید. همه ما برای بیدار شدن از خواب و آغاز فعالیت روزانه، نیاز به دلایل مثبت و انگیزه های لذت بخشی داریم، لذا مشاهده لیست اهداف روزانه، در دسترسی آسان به آن اهداف به ما کمک می کند.

۹- از تمرین های مختلف آرام سازی استفاده کنید.
آرام سازی در کسب انرژی جسمی و روانی به ما کمک می کند. برای این کار با دقت و به آرامی عضلات و ماهیچه های بدن خود را سفت و سپس آنها را شل کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.