راه‌های مبارزه با شوره سر

کمتر چیزی در مورد موها به‌اندازه شوره سر برای فرد و دیگران آزاردهنده است. شوره سر برای بعضی‌ها فصلی و دوره‌ای ایحاد می‌شود و برای عده‌ای هم یک مشکل مزمن است. شوره سر به‌خاطر خشکی پوست سر ایجاد نمی‌شود. استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی بی‌کیفیت مقصر اصلی ایجاد شوره سر هستند. یک قارچ به نام مالاسزا که در پوست سر بسیاری از افراد بزرگسال زندگی می‌کند باعث می‌شود این شوره‌های سر بیشتر شوند و از کنترل خارج شوند. این قارچ‌ها از چربی پوست تغذیه می‌کنند و باعث ایجاد سلول‌های مرده در سطح پوست سر می‌شوند.

برای از بین بردن شوره سر ابتدا سرتان را با شامپوی با کیفیت و معتبر حاوی پریتیون زینک بشویید. این شامپو قارچ سر را از بین می‌برد. سپس موها را با شامپوی حاوی سالیسیلیک اسید که مثل اسکراب و لایه‌بردار عمل می‌کند خیلی خوب بشویید. ممکن است شامپویی پیدا کنید که هر دو این کاربردها را داشته باشد. ترکیب این دو شامپو می‌تواند شوره سر را از بین ببرد یا میزان آن را کنترل کند، اما اگر باز هم نتیجه مطلوبتان را نگرفتید با یک متخصص پوست مشورت کنید. به احتمال زیاد شما نیاز به درمان جدی شوره سر دارید.

یک راه حل خانگی برای شوره سر
ابتدا کف سر را با روغن تخم کتان خیلی خوب ماساژ بدهید. برای تأثیر بیشتر حتی می‌توانید کمی شکر هم به روغن اضافه کنید تا کف سر را لایه برداری کند. اجازه بدهید که روغن خوب جذب پوست سرتان بشود. حالا کمی سرکه سیب را به کف سر و موهایتان بمالید تا مثل یک دارو با قارچ‌ها و باکتری‌های پوست سرتان مبارزه کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.