روز بد را خوب تمام کنیم

همه روزهای کاری خوب نیستند. روزهایی داریم که با کسی بیرون یا در محل کار دعوا و بحث‌مان شده، کاری را درست انجام نداده ایم، حقوق‌مان کم شده، همکارمان بدرفتاری کرده و… هرکدام از اینها می‌تواند باعث شود روز بدی داشته باشیم اما قرار نیست این روز بد، بد تمام شود. در این شرایط هم می‌توانید با راه حل‌های ساده‌ای کم کم حال‌تان را بهتر کرده و اجازه ندهید تمام ساعات کاری‌تان با ناراحتی بگذرد.

اگر عصبانی و ناراحت هستید، از ایجاد تنش‌های بیشتر خودداری کنید. مثلاً همین امروز که ناراحتید سعی نکنید با رئیس‌تان درباره کم بودن حقوق بحث کنید یا همکارتان را برای انجام ندادن کاری مؤاخذه کنید. چون شما عصبانی و ناراحت هستید و کنترل کمتری روی رفتارتان دارید. به همین دلیل نمی‌توانید منظورتان را خوب منتقل کنید. ضمن اینکه ممکن است بی‌دلیل و بسیار زود از کوره در بروید و شرایط بدتری برای خودتان درست کنید. بحث درباره مسائل مهم را به روزهای دیگر که حال‌تان بهتر است موکول کنید.

عصبانی بودن حق شماست. شما هم انسان هستید و ممکن است یک روز را عصبانی و ناراحت باشید. در عین حال که سعی می‌کنید این ناراحتی را گسترده نکرده و تلافی آن را سر بقیه همکاران در نیاورید، با احساس‌تان نجنگید و آن را سرکوب نکنید. اگر می‌توانید چند دقیقه از محل کار بیرون رفته و کمی راه بروید. با همسر، فرزند یا مادرتان کمی حرف بزنید یا با دوست‌تان درددل کنید. چند دقیقه‌ای موسیقی ملایم گوش کنید یا حتی در جای آرام و دور از دیگران کمی گریه کنید. همه این کارها احساسات منفی‌تان را تخلیه کرده و کمی آرام‌تر می‌شوید.

شرایط را بپذیرید. اگر به دلیل سخت‌گیری مدیر یا بی‌مسئولیتی همکارتان ناراحت هستید، به این فکر کنید که همه مردم هیچ وقت براساس خواسته شما رفتار نمی‌کنند، بنابراین به جای اینکه روی این موارد متمرکز شوید، شرایط و آدم‌ها را بپذیرید. اگر امکان تغییر محل کار برای‌تان وجود ندارد نخستین گام برای آرامش بیشتر این است که شرایط‌تان را قبول کنید. کمی هم به رفتار خودتان دقت کنید. آیا اینکه همه کارها در اداره روی دوش شما افتاده است، به دلیل عدم توانایی شما در «نه» گفتن نیست؟

الان حالتان خوب نیست و لحظه‌های بدی دارید. همان‌طور که گفتیم حرف زدن با همکاران و مدیر در این زمان با توجه به شرایط تان، فایده‌ای ندارد اما یادتان باشد که وقتی حالتان بهتر شد، حتماً با آنها درباره مسأله‌ای که باعث ناراحتی‌تان شده صحبت کنید. اگر حرف نزنید و آنها را درباره این شرایط بد آگاه نکنید ممکن است این روزهای بد باز هم در محیط کارتان تکرار شده و شرایط بغرنج‌تر شود. حرف زدن همیشه بهتر از فرو رفتن در لاک تنهایی و سکوت است.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.