طرز تهیه کیبه سیب زمینی در فر

سیب زمینی یکی از سبزیجاتی است که بدون اغراق بیشترین کاربرد را در پخت انواع خوراک ها و غذاها داراست. یکی از این خوراکی ها کیبه سیب زمینی است که در مطلب زیر با طرز تهیه آن آشنا می شوید:

مواد لازم برای کیبه سیب زمینی در فر:
کره آبکرده: ۴ قاشق سوپخوری
خرده نان: ۴ قاشق سوپخوری
سیب زمینی: یک و نیم کیلو گرم (۶ عدد متوسط)
نمک: یک و یک دوم قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
روغن مایع: ۲ قاشق سوپخوری
پیاز خرد کرده: ۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
قرص عصاره مرغ (پودر کرده): ۲ عدد
خلال بادام: ۲ قاشق سوپخوری
ادویه مخلوط (هفت ادویه): ۱ قاشق چایخوری
جوز هندی: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیبه سیب زمینی در فر:
قالب کمربندی را به قطر ۲۳ سانتیمتر، با نیمی از کره چرب کنید و نیمی از خرده نان را در قالب بریزید. آن‌گاه سیب‌زمینی‌ها را بپزید و سپس پوره کنید. پوره سیب‌زمینی، نمک، فلفل و تخم‌مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید.
حالا روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید، پیاز را بیفزائید و ۲ دقیقه تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت را بیفزائید و ۵ دقیقه، تفت دهید. اکنون قرص مرغ، خلال بادام، ادویه و جوز هندی را به گوشت بیفزائید و اندکی تفت دهید. حال یک‌سوم از پوره سیب‌زمینی را در قالب بریزید و صاف کنید.
سپس نیمی از مخلوط گوشت را رویش بریزید و با نیمی از باقیمانده پوره سیب‌زمینی، روی گوشت را بپوشانید. اینک باقیمانده گوشت را روی پوره سیب‌زمینی بریزید و با باقیمانده پوره سیب‌زمینی روی گوشت را بپوشانید و باقیمانده خرده نان را روی پوره بپاشید.
آنگاه باقیمانده کره را روی کیبه بریزید و آن را به مدت تقریبی ۳۰-۳۵ دقیقه، در فر گرم کرده با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد یا تا زمانی که طلائی رنگ شود، بپزید. همین که کیبه قدری خنک شد، آن را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بگذارید و با سالاد کلم، هویج و گوجه فرنگی میل کنید.

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.