چگونه موهای سفید را رنگ کنید؟

تا حالا اتفاق افتاده که موهایتان را با شوق و ذوق رنگ کنید، اما در نهایت ببینید که موهای سفید کنار گوش یا روی پیشانی تان رنگ نگرفته است، حتما در این مورد خیلی ناراحت شده اید و احساس کرده اید که تمام زحماتان به بتد رفته است. نگران نباشید!

اگر هر بار که موهایتان را رنگ میکنید، موهای سفیدتان رنگ نمیگیرد و از میان موهای رنگ شده خودی نشان میدهند، میتوانید از آرایشگران بخواهید عمل مردانساژ را روی موهایتان انجام دهد. احتمالا شما در مورد این روش اطلاعات چندان زیادی ندارید و به نظرتان عجیب میرسد.

مردانساژ به معنی باز کردن پولک های سفید مو است. در صورتی که کمتر از ۲۰ درصد موهای شما سفید شده، ابتدا مقداری اکسیدان شماره ۲، ۹ درصد روی تارهای سفید مو بمالید. پس از ۱۰ دقیقه، نم آن را با پنبه گرفته و سپس رنگ کردن مو را آغاز کنید.

در صورتی که موهای شما بیش از ۲۰ درصد تار سفید دارند باید عمل مردانساژ شامپو را قبل از رنگ کردن انجام دهید.

مردانساژ شامپو یک دکلره قوی است که از ریشه تا نوک مو زده میشود. مدت مکث آن (ماندن آن روی مو) نباید از ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بیشتر شود، چون در غیر این صورت به پوست سر و ریشه مو آسیب میرساند.

مردانساژ شامپو عملی بسیار حساس است که باید توسط یک آرایشگر انجام شود.

پس از آن، موها را آبکشی کرده و رنگ میکنیم. معمولا رنگ آمیزی موی سفید را از جلوی سر و موهای مشکی را از پشت سر شروع میکنند. رنگ کردن مو، کاری نیست که بتوان آنرا در خانه به تنهایی انجام داد. سرعت در این کار از اهمیت خاصی برخوردار است. کمی ناواردی میتواند موجب دو رنگ شدن موها شود. از سوی دیگر بعضی موها به طور طبیعی فاقد رنگدانه هستند و یا در اثر دکلره کردن، رنگدانه های قرمز را از دست داده اند. این موها به خوبی رنگ را قبول نمیکنند یا قدرت نگه داری آن را ندارد. آرایشگران به این موها در واقع دانه مصنوعی میدهند. به ابن معنا که رنگ انتخابی متناسب با مو را بدون مخلوط کردن با اکسیدان، به وسیله برس رنگ روی موها زده و بعد از ۱۰ دقیقه مکث، به طور معمول موها را رنگ میکنند. این روش در بسیاری از موارد به افراد کمک میکند تا مشکلشان حل شود.

افرادی که تمایل دارند رنگ قرمز را روی موهای خود ثابت کنند یا زمینه رنگ موی خاکستری، زیتونی، طلایی و مات را به رنگ های قرمز، شرابی، مسی، آکاژو و بلوند تغییر دهند، میتوانند از همین روش استفاده کنند.

پس نباید زیاد نگران باشید، چون حتی سفید شدن موها هم راه حل دارد، فقط به شرطی که روش بر طرف کردن مشکل را بدانید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.