بهترین گوشی اپل از آیفون SE تا آیفون ایکس و آیفون ۱۱

آیفون نوعی گوشی هوشمند است که توسط استیو جابز طراحی و به بازار عرضه شده است. کلیه نسل‌های آیفون از سیستم عامل iOS اپل استفاده می‌کنند. نسل اول آیفون در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ منتشر شد و بعد از آن نسخه‌های جدیدی از آن منتشر شد. آیفون دارای Wi-Fi است و می‌تواند به شبکه‌های تلفن همراه وصل شود. یک آیفون می‌تواند کارهایی همچون گرفتن عکس، پخش موسیقی، ارسال و دریافت ایمیل، مرور وب، ارسال و دریافت پیام‌های متنی، یادداشت‌های ضبط شده، انجام محاسبات ریاضی و دریافت پست صوتی تصویری انجام دهد. فیلمبرداری با دوربین ۳GS نیز به یک ویژگی استاندارد تبدیل شده است. سایر قابلیت‌ها مانند بازی‌های ویدیویی و شبکه‌های اجتماعی را میتوان با دانلود برنامه‌های تلفن همراه فعال کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۷، فروشگاه App اپل بیش از ۲.۲ میلیون برنامه برای کاربران آیفون داشت. در این مطلب با بهترین گوشی‌های اپل از زمان‌های دور تا سال ۲۰۱۹ آشنا می‌شوید:

۱. آیفون ۱۱ (iPhone 11)

آیفون ۱۱

جدیدترین و بهترین گوشی اپل با رنگ‌های شاد

ویژگی مثبت آیفون ۱۱:
– عمر باتری آن زیاد است.
– دوربین دوتایی با زاویه دید خوبی دارد.
– رنگ‌بندی آن متنوع است.
– دارای پردازنده سریع و کاربردی A13 است.

ویژگی منفی آیفون ۱۱:
– صفحه‌نمایش آل سی دی آن جذاب نیست.
– مدل پایه آن ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

اپل به تازگی گوشی‌های رنگارنگی را وارد بازار کرده است که امکانات بسیار خوبی، در کنار ظاهر زیبا و رنگارنگ به شما ارائه می‌دهند. سه محصول جدید اپل، آیفون ۱۱ (iPhone 11)، آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) نام دارد. آیفون ۱۱ در مقابل دو برادر خود امکانات کمتری داشته و نسخه ارزان‌تر به‌حساب می‌آید. آیفون ۱۱ ازنظر ظاهری نسل بعدی آیفون ایکس آر است؛ در آن از نمایشگر ۶.۱ اینچی آل سی دی استفاده شده است که نسبت به دو همتای خود کیفیت و تکنولوژی پایین‌تری دارد. وزن آن ۱۹۴ گرم است و از سیستم عامل ios13 استفاده می‌کند. آیفون ۱۱ دارای یک دگرگونی جدید در دوربین و تکنولوژی عکس‌برداری خود است؛ در آن از دوربین دوتایی استفاده شده است که اگرچه ظاهر آن را ناخوشانید کرده؛ اما کیفیت تصاویر را بسیار ارتقا داده است؛ دو دوربین آیفون ۱۱ با سنسور ۱۲ مگا پیکسلی ارائه شده‌اند و دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگا پیکسل و مجهز به TrueDepth و Slofies (سلفی اسلوموشن) است. پردازنده جدید A13 Bionic از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۱ است که باعث شده سرعت گوشی بالاتر برود.

۲. آیفون ۱۱ پرو (iPhone 11 Pro)

آیفون ۱۱ پرو

ویژگی مثبت آیفون ۱۱ پرو:
– عمر باتری آن بالاست.
– دوربین سه‌تایی با زاویه دید خوبی دارد.
– دارای پردازنده سریع و کاربردی A13 است.
– صفحه‌نمایش آن از نوع لمسی خازنی Super Retina XDR OLED است.

ویژگی منفی آیفون ۱۱ پرو:
– مدل پایه آن ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

آیفون ۱۱ پرو با اندازه ۵.۸ اینچی و رزولوشن ۱۱۲۵x2436 پیکسل ارائه شده و تفاوت آشکاری با مدل قبلی دارد و آن هم صفحه‌نمایش لمسی خازنی Super Retina XDR OLED است. دوربین آن دارای سه لنز با سنسورهای ۱۲ مگا پیکسلی است که در کنار هم کیفیت تصاویر را بسیار بالاتر برده‌اند؛ دوربین سلفی نیز دارای لنز جداگانه ۱۲ مگا پیکسلی است؛ پردازنده و سیستم عامل همانند آیفون ۱۱ می‌باشد.

۳. آیفون ۱۱ پرو مکس (iPhone 11 Pro Max)

 آیفون ۱۱ پرو مکس

ویژگی مثبت آیفون ۱۱ پرو مکس:
– صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر است.
– دوربین سه‌تایی با زاویه دید خوبی دارد.
– دارای پردازنده سریع و کاربردی A13 است.
– صفحه‌نمایش آن از نوع لمسی خازنی Super Retina XDR OLED است.

ویژگی منفی آیفون ۱۱ پرو مکس:
– مدل پایه آن ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

این آیفون نیست به دو مدل ارائه شده اندازه بزرگ‌تری دارد و با صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی ارائه شده است. تکنولوژی صفحه نیز از نوع نمایش لمسی خازنی Super Retina XDR OLED است و رزولوشن ۲,۶۸۸x1,242 مگا پیکسلی را ارائه می‌دهد. دوربین آن دارای سه لنز با سنسورهای ۱۲ مگا پیکسلی است که در کنار هم کیفیت تصاویر را بسیار بالاتر برده‌اند؛ دوربین سلفی نیز دارای لنز جداگانه ۱۲ مگا پیکسلی است؛ پردازنده و سیستم عامل همانند آیفون ۱۱ می‌باشد.

بعد از گوشی‌های جدید آیفون که در بالا با آن‌ها آشنا شدید؛ iPhone XS و iPhone XS Max دو تا از بهترین آیفون‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آیند که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند و هنوز هم یک انتخاب خوب و عاقلانه هستند.

۴. iPhone XS & iPhone XS Max

xs-xsmax

بهترین گوشی اپل از لحاظ عملکرد

ویژگی مثبت:
– صفحه فوق العاده‌ای دارد.
– عملکرد آن قوی است.
– در تشخیص چهره بهترین است.

ویژگی منفی:
– گران است.
– iOS از نمایشگر بزرگ Max حداکثر استفاده را نمی‌کند.
– قابلیت شارژر سریع در آن گنجانده نشده است.

آخرین گوشی‌های اپل، iPhone XS و iPhone XS Max هستند که در حال حاضر در صدر گوشی‌های اپل قرار دارند. آیفون XS Max بهترین دستگاه iPhone است که می‌توانید آن را خریداری کنید. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED با پشتیبانی از HDR10 باعث می‌شود که رنگ‌ها با بالاترین کیفیت به نمایش درآیند. به علاوه دارای چیپست قدرتمند A12 Bionic و ۴ گیگابایت رم است که همه چیز درون آن قرار دارد. سنسور TrueDepth قابلیت تشخیص چهره دارد و سریع گوشی را قفل می‌کند. دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن با لنزهای ۷ مگاپیکسل طراحی شده است. iPhone XS برای کسانی است که می‌خواهند بهترین مشخصات را با همان فرم مشابه iPhone X داشته باشند، اندازه نمایشگر ۵.۸ اینچی آن باعث شده که راحت‌تر از مدل مکس در دستان شما قرار بگیرد. iPhone XS Max از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی بهره می‌برد و برای لذت بردن از فیلم و بازی ایده‌آل است. به طور کلی در صورتی که به دنبال عملکرد و ویژگی‌های عالی هستید، توصیه اصلی ما این است که این گوشی را انتخاب کنید و کمتر به هزینه آن اهمیت دهید. هر دوی این گوشی دارای ۴ گیگابایت رم و۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند و از چیپست A12 Bionic بهره می‌برند.

۵. آیفون XR

آیفون xr

بهترین گوشی اپل از لحاظ ارزش

ویژگی مثبت:
– عمر باتری آن عالی است.
– دارای ویژگی‌های آیفون XS است ولی هزینه کمتری دارد.
– عملکرد خارق العاده‌ای دارد.
– دوربین آن بسیار توانمند است.

ویژگی منفی:
– قابلیت شارژر سریع در آن گنجانده نشده است.
– برای بعضی‌ها خیلی بزرگ خواهد بود.

کمی بعد از راه اندازی XS و XS Max آیفون XR وارد بازار شد. این گوشی وقتی در کنار برادران ۲۰۱۸ خود قرار می‌گیرد انتخاب مقرون به صرفه‌ای خواهد بود. XR تجربه بیشتری از iPhone XS ارائه می‌دهد، اما هزینه بسیار کمتری دارد. این گوشی از همان پردازنده قدرتمند Apple A12 Bionic استفاده می‌کند اما در پنل پشت به جای یک دوربین دوگانه از دوربین تک لنز استفاده می‌کند. اختلافات در جای دیگری وجود دارد: صفحه نمایش این گوشی ۶.۱ اینچ و با رزولوشن ۸۲۸ در ۱۷۹۲ پیکسل است که نسبت به گوشی‌های دیگر کم است، اما همین هم خالی از لطف نیست. اندازه آن به این معنی است که بین دو آیفون دیگر که امسال راه‌اندازی شده است، به یک میانه دلپذیر رسیده است. آیفون XR در رنگ‌های مختلف مشکی، قرمز، زرد، آبی و نارنجی عرضه شده است و برای کسانی مناسب است که به دنبال یک نمایشگر اولد چشم نواز نیستند.

۶. آیفون X

آیفون x

بهترین گوشی اپل از لحاظ طراحی

ویژگی مثبت:
– صفحه نمایش شگفت انگیزی دارد.
– بسیار قدرتمند است.

ویژگی منفی:
– نسبت به مدل‌های قبلی جهش قیمتی زیادی دارد.
– قابلیت شارژر سریع در آن گنجانده نشده است.

تا چند سال پیش فکر این را نمی‌کردیم که ۱۰۰۰ پوند برای گوشی‌های هوشمند بپردازیم اما در سال ۲۰۱۷/۲۰۱۸ این ایده به دلیل ورود گوشی‌های زیبا مانند آیفون X قابل قبول‌تر شده است. آیفون X یکی از پر هزینه‌ترین گوشی‌هایی بود که اپل تاکنون عرضه کرده است، حداقل تا زمانی که iPhone XS Max در یک سال بعد به بازار آمد. دوربین اصلی دوگانه آن دارای لنزهای ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن دارای لنزهای ۷ مگاپیکسل است. آیفون X با طراحی زیبا و پیشرفته خود هنوز هم یک انتخاب عالی است. نکات برجسته کلیدی آن شامل دوربین عکاسی تله فوتو، عمر باتری چشمگیر و امنیت Face ID است که به شما امکان می‌دهد گوشی را با استفاده از صورت خود باز کنید.

۷. آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ پلاس

ویژگی مثبت:
– بلندگوهای آن عالی است.
– صفحه بزرگی دارد.
– عمر باتری آن زیاد است.

ویژگی منفی:
– خیلی بزرگ است.
– طراحی آن خسته کننده است.

آیفون ۸ پلاس به اندازه iPhone XS یا iPhone XR هیجان انگیز نیست اما اگر می‌خواهید چیز آشنایی داشته باشید، انتخاب خوبی خواهد بود. CPU A11 Bionic این دستگاه را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های موجود تبدیل کرده است و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن عکس‌های جذاب و زیباتری نسبت به پلاس قبلی می‌گیرد. این محصول یکی از اولین آیفون‌هایی است که هم به شارژ وایرلس و هم به شارژ سریع مجهز است. به علاوه، این نمایشگر از فناوری TrueTone اپل بهره می‌برد که بسته به نورپردازی، شدت رنگ را تنظیم می‌کند.

۸. آیفون ۷ پلاس

آیفون ۷ پلاس

ویژگی مثبت:
– قابل ارتقا تا iOS 12 می‌باشد.
– با طراحی مشابه iPhone 8 Plus قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.
– هنوز هم دوربین خوبی دارد.

ویژگی منفی:
– جک هدفون وجود ندارد.

با اینکه چند سال از ارائه آیفون ۷ پلاس می‌گذرد، اما هنوز هم یک گوشی مناسب محسوب می‌شود، به خصوص هنگامی که قیمت آن را در نظر می‌گیرید. این گوشی اولین آیفونی بود که دو سنسور دوربین در پشت گوشی داشت و دومی نیز به عنوان لنز تله فوتو عمل می‌کرد. سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هنوز عکس‌های خوبی می‌گیرد زیرا دارای دیافراگم گسترده تر f / 1.7 و تثبیت کننده تصویر نوری است. سنسور ثانویه با حالت پرتره تلفن کار می‌کند تا اثر بوکه جذاب‌تری ایجاد کند. آیفون ۷ پلاس همچنین از صفحه نمایش بهبود یافته ۱۰۸۰p (در مقایسه با ۶ پلاس) بهره می‌برد که ۵.۵ اینچ دارد. عمر باتری این دستگاه نسبت به آیفون ۶ اس بهبود یافته اما مسلما هزینه خرید بالاتری دارد. بقیه مشخصات مشابه آیفون ۷ عبارت است از: پردازندهA10 Fusion، سه گیگابایت رم و ۳۲/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی.

۹. iPhone SE

آیفون se

بهترین گوشی اپل از لحاظ قابلیت حمل

ویژگی مثبت:
– اندازه جمع و جوری دارد.
– وضوح صفحه آن بسیار خوب است.
– ۶۴ گیگابایت حافظه دارد.

ویژگی منفی:
– به بروزرسانی داخلی نیاز دارد.

iPhone SE کوچکترین و منحصر به فردترین عضو خانواده آیفون است. اگر می‌خواهید یک آیفون اندازه آیفون ۵ یا آیفون ۵S داشته باشید، این گزینه انتخاب خوبی است. آیفون SE مقرون به صرفه و سریع است و دوربین عقب آن نیز همانند آیفون ۶S است. باتری آن ۱۶۲۴ میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند به راحتی تا دو روز دوام بیاورد. اپل همچنین اخیراً حافظه خود را از ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت حافظه ارتقا داده است که خبر بسیار خوبی است. این آیفون فاقد ویژگی ۳D Touch است و دوربین سلفی آن رزولوشن بالایی ندارد.

۱۰. آیفون ۶ اس پلاس

آیفون ۶ اس پلاس

بهترین گوشی اپل از لحاظ بودجه

ویژگی مثبت:
– مقرون به صرفه است.
– وضوح صفحه نمایش آن مشابه ۷ پلاس و ۸ پلاس می‌باشد.
– قابل ارتقا تا iOS 12 می‌باشد.

ویژگی منفی:
– به اندازه آیفون ۷ پلاس یا ۸ پلاس دوام ندارد.

مشخصات عمده آن همان مشخصات ۶S می‌باشد. صفحه نمایش آن ۵.۵ اینچی می‌باشد که رزولوشنی برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. این آیفون در رنگ‌های رزگلد، طلایی، نقره‌ای و خاکستری ارائه می‌شود. دوربین اصلی آن به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن به سنسور ۵ مگاپیکسلی مجهز است که به آیفون ۶s امکان می‌دهد تا ویدیو‌هایی با رزولوشن ۴K ضبط کند. این گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت و NFC می‌باشد و از شبکۀ ۴G پشتیبانی می‌کند.

۱۱. آیفون ۶S

آیفون ۶S

بهترین گوشی اپل برای تازه کارها

ویژگی مثبت:
– قابل ارتقا تا iOS 12 می‌باشد.
– اندازه صفحه نمایش آن خوب است.

ویژگی منفی:
– می‌تواند در iOS 11 کند باشد.

آیفون ۶S یک گوشی مناسب و معقول به نظر می‌رسد و تقریباً با مدل‌های جدید مانند آیفون ۸ یکسان به نظر می‌رسد. همان سایز ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسلی آیفون ۶ در نسل جدید آیفون دوباره تکرار شده‌ است. استفاده از دوربینی با سنسور ۱۲ مگاپیکسل برای دوربین اصلی و سنسوری ۵ مگاپیکسلی در دوربین سلفی از تغییرات بزرگ این نسل از آیفون هستند. این سنسور دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 دارد که در مقایسه با نسل قبلی تغییری نداشته است. باتری آن از نوع لیتیوم-پلیمری می‌باشد که ۱۷۱۵ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.