گیاه رزماری چه خواصی دارد

چای رزماری بوسیله دمیدن برگ و ساقه گیاه رزماری بدست می آید که بومی مناطق مدیترانه می باشد. این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان قابل استفاده در جهان است که از هزاران سال پیش از آن برای درمان های طبیعی استفاده می شود. بسیاری از مزایای چشمگیر چای رزماری به دلیل وجود اسید رزمارینیک، کافئین، اسید سالیسیلیک، پتاسیم، ترکیبات ضد میکروبی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می باشد.

مزایای گیاه رزماری

نوشیدن چای رزماری برای افرادی مفید است که از سوء هاضمه، کم خونی، آلزایمر، آرتریت، درد مزمن، ریزش مو، فشار خون بالا، مسمومیت، اضطراب، استرس، افسردگی و تعدادی از بیماری های پوستی رنج می برند. چای رزماری دارای مزایای بسیاری است که در مطلب زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

مراقبت از پوست
ترکیبات موجود در چای رزماری به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن برای پوست مفید شناخته شده است. مطالعاتی در مورد تاثیرات این چای بر اگزما انجام شده است که نشان می دهد به دلیل ترکیبات ضد التهابی علائم این بیماری را کاهش می دهد.

بهبود گردش خون
چای رزماری به عنوان یک ماده تحریک کننده برای سیستم گردش خون مفید شناخته شده است زیرا دارای خواص ضد انعقادی می باشد. این گیاه می تواند انرژی بدن را افزایش دهد و توانایی بدن را برای ترمیم و اکسیژنه کردن اندام های بدن بهبود دهد.

عملکرد شناختی
برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای رزماری مانند اسید کرونوزیک باعث تحریک حافظه می شود. این یک خبر بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کنند.

کمک در هضم
چای رزماری به دلیل خواص ضد اسپاسم و بادشکن برای افرادی که دچار سوء هاضمه، یبوست، نفخ و گرفتگی هستند بسیار ایده آل است. از این چای گیاهی از سال ها پیش برای مسائل مربوط به گوارش استفاده می شود. این گیاه همچنین می تواند از طریق کاهش التهاب در روده، جذب مواد مغذی را بهبود بخشد.

درمان التهاب یکی از مزایای گیاه رزماری
گیاه رزماری سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است، که به آن امکان می دهد رادیکال های آزاد را خنثی کنند

جلوگیری از سرطان
چای رزماری سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است، که به آن امکان می دهد رادیکال های آزاد را خنثی کنند. به طور خاص، این چای دارای اسید رزمارینیک، اسید کافئین و کارنوسول است که همه آنها با کاهش رشد سرطان، به ویژه سرطان سینه ارتباط دارند.

درمان التهاب
این چای قدرتمند، سرشار از اسید کرونوزیک است، این مواد سطوح اسید نیتریک بدن را کاهش می دهند. این ویژگی با سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به افراد مبتلا به آرتریت، سردرد، درد عضلانی، اختلالات مفصلی، هموروئید و حساسیت به آلرژن ها کمک می کند.

ضد درد
چای رزماری به علت وجود سالیسیلات ترکیبی مشابه با آسپیرین دارد و درد را کاهش می دهد.

مراقبت از مو
بسیاری از مردم از چای رزماری برای سلامت موهای خود استفاده می کنند، اما نه از طریق نوشیدن آن! شما می توانید از این چای استفاده کنید تا پوست و موی خود را تمیز کنید. این گیاه به بهبود محتوای مو کمک می کند و شوره سر را از بین می برد. خواص ضد باکتری این چای می تواند شرایط پوستی را خنثی کند و از ریزش مو جلوگیری کند.

عملکرد کبد
رزماری سلامت و عملکرد کبد را بهبود می بخشد و سموم را بوسیله ادرار دفع می کند.

کاهش استرس
خاصیت دیگر این چای این است که سطح هورمون استرس را کاهش می دهد.

منبع: properties of rosemary

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.