بهترین دستکش دروازه بانی دنیا

مطمئناً تا به حال ندیده‌اید که یک دروازه بان مشهور جهان بدون دستکش شوت محکمی را به اصطلاح مهار کند و همین موضوع باعث شده تا انتخاب دستکش مناسب یکی از مهمترین دغدغه‌های دروازه بانان باشد. متغیرهای زیادی در خرید دستکش‌های دروازه بانی در نظر گرفته می‌شود زیرا این دستکش‌ها بسیار پیچیده طراحی شده و تفاوت‌های کوچک بسیاری آنها را ازهم متمایز می‌کند و به طور مثال چیزی که برای یک نفر بهترین کارایی را دارد ممکن است برای بقیه بهترین انتخاب نباشد.

به طور کلی دستکش خوب برای یک دروازه بان، باعث افزایش اعتماد به نفس او می‌شود و این مساله از نظر روانشناسی مهمترین مساله است. بنابراین اهمیت دستکش برای دروازه بان موضوعی است که نمی‌شود آن را انکار کرد. در سال‌های اخیر دستاوردهای بزرگی در فناوری ساخت دستکش برای دروازه بان‌ها به دست آمده است و دستکش‌های مدرن اعتماد به نفس، محافظت و راحتی را برای دروازه بان فراهم می‌کند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که هنگام خرید دستکش دروازه بان باید در نظر گرفته شود.

وزن دستکش، کیفیت و نوع مواد مورد استفاده درساخت، سن دستکش (و مدت زمانی که از آنها استفاده خواهد شد) و همچنین شیوه استفاده از آنها بسیار مهم است. همه این‌ها در نظر گرفته می‌شود تا بتوان بهترین و مناسب‌ترین دستکش را تعیین کرد.

قسمت‌های مهم یک دستکش
بررسی قسمت‌های تاثیرگذار در یک دستکش بسیار مهم است، زیرا آنها تعیین کننده طول عمر استفاده توسط شما هستند. دستکش‌ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده‌اند قسمت پشت دست، کف دست و چسبندگی کامل داخلی آن. هر یک از این سه قسمت نقش حیاتی در تأمین امنیت دستکش و عملکرد بهینه آن دارند.

قسمت پشت دستکش
قسمت پشتی دستکش که از پشت دست و انگشت‌ها محافظت می‌کند تاثیر بالایی دارد و مهمترین آن محافظت در هنگام مشت زدن به توپ است. نحوه انجام این کار در دستکش‌های مختلف متفاوت است و هزینه و کیفیت آن با توجه به چیزی تعیین می‌شود که بیشترین میزان بازدهی را دارد. دستکش‌های ارزان قیمت که می‌توانید سریع و آسان در بیشتر فروشگاه‌ها آنها را خریداری کنید از یک لایه فوم ساخته می‌شوند، در حالی که مواد سازنده دستکش‌های گران قیمت، لاتکس می‌باشد.

دستکش Adult Classic Pro شرکت Adidas بهترین دستکش دروازه بانی دنیا
دستکش Ace Zones Fingertip بهترین دستکش دروازه بانی دنیاست که امکان کنترل بهتر توپ را می‌دهد

قسمت کف دستکش
کف دستکش قسمتی است که از کف دست شما محافظت می‌کند و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شخص در گرفتن توپ کمک می‌کند. کف دستکش‌ها سه نوع مختلف است: صاف، بافت‌دار و گود. دستکش‌های صاف از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و معمولاً برای استفاده در مسابقات است. دو مدل دیگر از دوام بیشتری برخوردار بوده و برای استفاده مداوم بهتر هستند. هرچه کف دست ضخیم‌تر باشد کیفیت دستکش بالاتر رفته و در قیمت و ارزش آن نیز تاثیر می‌گذارد.

چسبندگی داخل دستکش به دست
این مساله نیز از مسائل تاثیرگذار در هنگام مسابقه است، بطوری‌که دستکش مانند عضوی از بدن به دست شما چسبیده و از قسمت مچ بصورت کامل بسته شود و این موضوع مهمی است زیرا برخی از دستکش‌ها با گذشت زمان شروع به از دست دادن کیفیت و چسبندگی خود می‌کنند. این موضوع برای دروازه بان بسیار نگران کننده است. خواسته‌ای که دروازه بانان از دستکش خود دارند متفاوت است، اما بطور کلی محبوب‌ترین آن قلاب و حلقه‌ای است که در قسمت مچ دست بسته می‌شود. در این قسمت یک باند تسمه‌ای با خاصیت الاستیک وجود دارد که به دور مچ دست پیچیده می‌‌شود.

محافظ انگشتان
قسمت محافظت از انگشتان دست در کیفیت کلی دستکش تاثیری ندارد. محافظ‌های انگشت، قطعه‌های پلاستیکی هستند که به پشت دستکش متصل شده و از خم شدن انگشت به سمت عقب جلوگیری می‌کنند. محافظ‌ها دو نوع سفت و قابل خمش دارند، نوع سفت، فقط به جلو خم خواهد شد و به عقب خم نمی‌شوند که محبوب‌ترین نوع است. نوع قابل خمش به هر دو طرف خم می‌شود و امکان انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می‌کند که به همین دلیل برای همه مناسب نیست. به طور کلی انتخاب نوع دستکش بستگی به سبک بازی شما دارد اما در هر حالت دروازه بانان بهتر است با کف دست خود به زمین برخورد نکنند زیرا می‌تواند آسیب‌های خطرناکی به مچ دست و مفاصل وارد کند و همچنین فرود روی کف دست باعث می‌شود که دستکش‌ها خیلی سریع‌تر از بین بروند.

دستکش Match شرکت Nike بهترین دستکش دروازه بانی دنیا
دستکش Spyne Pro شرکت Nike بهترین دستکش دروازه بانی دنیا برای بازیکنان میان رده است

بررسی دستکش دروازه بانی دنیا

۱. دستکش Spyne Pro شرکت Nike

دستکش‌های بسیار زیبا و با قیمت بسیار مناسبی هستند و می‌توان به راحتی درک کرد که چرا اینقدر محبوب هستند. این دستکش‌ها برای بازیکنان میان رده مناسب است و قیمت آن هم مناسب است. آنها محافظت زیادی از انگشتان دست (Spynes) در قسمت پشت می‌کنند، کف دست از لاتکس ساخته شده است به این معنی که آنها برای جابجایی و گرفتن توپ بسیار مناسب هستند. آنها مچ بندهای بسته بندی معمولی دارند که به دروازه بان اجازه می‌دهد آن را در اندازه دلخواه تنظیم کند. این دستکش از نظر اقتصادی به صرفه بوده و در رنگ‌های مختلف ارائه شده است.

۲. دستکش Ace Zones Fingertip شرکت Adidas

اگر خواهان این هستید که دستکش شیکی را تجربه کنید این دستکش مناسب شماست. بانداژ از نظر استحکام بسیار مناسب است و این دستکش‌ها به لطف فناوری InEVOtive hinge کاملا محکم در مچ دست شما قرار می‌گیرند و همچنین فناوری Evo Zone Tech در آنها به شما امکان کنترل بهتر توپ را می‌دهد. در کنار این دو مدل دستکش‌های با کیفیت خوب دیگری نیز وجود دارد که در زیر به بعضی از آنها اشاره شده است:

۳. دستکش Adult Classic Pro شرکت Adidas
۴. دستکش Match شرکت Nike
۵. دستکش Evopower Grip 2.3 شرکت Puma
۶. دستکش Prisma Prime G3 Finger Support شرکت Reusch
۷. دستکش Eliminator Soft Graphit SF شرکت Uhlsport
۸. دستکش Stile II Junior شرکت Diadora
۹. دستکش Receptor Pro A2 Ortho-Tec شرکت Reusch
۱۰. دستکش Youth and Adult شرکت Sportout

منبع: The best goalkeeping glove

مطالب مرتبط:
ورزش پیلاتس برای چه افرادی مناسب نیست؟

تأثیر ورزش در سلامت پوست بدن

بهترین ورزش رزمی جهان چیست؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.