بهترین سهام برای خرید در سال ۹۹

طبق بررسی‌های صورت گرفته و نظر اغلب کارشناسان حوزه اقتصاد و بازار سرمایه در بورس و همچنین طبق رویکرد جدید دولت در سال ۹۹ و با توجه به عرضه سهام‌های دولتی ای تی اف،ETF در بازار سرمایه، سال پیش رو سال رونق بورس بوده و این رشد و رونق تا سال ۱۴۰۲ و با توجه به ورود نقدینگی در حجم بالا به سمت بازار ادامه‌دار خواهد بود. برای سرمایه گذاری کافی است مروری به اتفاقات رخ داده در جهان در زمان نفوذ کرونا بیندازیم و با تحلیل درست و کنار هم گذاشتن رخدادهایی همچون صادرات و واردات کم رونق که با رکود مواجه شده است و با نگاه به توسعه سرمایه داخلی و با هدف خرید سهام شرکت‌های داخلی علاوه بر رونق کسب و کارها و در جریان انداختن اقتصاد داخلی در چرخه تولید، سود ناشی از فروش محصولات شرکت‌های مختلف را عاید خود کنیم. در این مطلب بهترین سهام در سال ۹۹ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بررسی بهترین سهام در سال ۹۹

سرمایه گذاری بازار بورس خوب است یا بازارهای دیگر؟

اینکه کدام گزینه برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است بستگی به مقدار ورودی شما به بازار بورس خواهد داشت و اینکه چه مدت زمانی به پول نیاز نداشته و قصد سرمایه گذاری دارید و اینکه آیا اطلاعات کافی در این زمینه را دارید یا خیر. اما یک نگاه کلی وجود دارد که با توجه به حباب‌های موجود در بازارهای طلا و دلار و حتی مسکن پیش بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های داخلی و خرید سهام شرکت‌ها سود بیشتر و ریسک کمتری دارد.

بهترین سهام برای خرید بلند مدت
سرمایه گذاری در سهام گروه‌های شیمیایی، فلزات، بانکی، خودرویی و پتروشیمی می‌توانند بهترین سهام در سال ۹۹ باشند

طبق بررسی‌های صورت گرفته از داده‌های سرمایه گذاری و اقتصادی در طول ۱۰ سال گذشته یعنی سال ۸۹ تا پایان تیر سال ۹۹ اگرچه افزایش قیمت تا ۱۰ برابری در بازار مسکن به خصوص در شهر تهران صورت گرفته و مثلاً قیمت هر متر آپارتمان با رشد سالانه نزدیک به ۳۰ درصد از قیمت متوسط متری ۱ میلیون و ۷۸۰ تومانی به متری ۱۹ میلیون تومان رسیده اما در طی ۱۰ سال گذشته نیز رشد نقدینگی در بورس از ۱۴/۳۵۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار واحد رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۰۲ برابری و متوسط سالانه ۶۰% سوددهی است. اگرچه در طول این ۱۰ سال دلار نیز از ۳۰۰۰ تومان به ۲۳۰۰۰ تومان رسیده اما همیشه بازار سکه و دلار نوسانات مربوط به خود را داشته‌اند و غیرقابل پیش بینی بوده و ریسک بالای ورود را به همراه دارند. بنابراین به نظر می‌رسد خرید سهم خوب در بورس گزینه بهتری برای سرمایه گذاری بلند مدت است.

چه سهمی بخریم تا سود خوبی دهد؟

طی روزها و هفته‌های گذشته با ورود حجم وسیعی از نقدینگی به بازار بورس شاهد بالا رفتن روزانه ۳.۸ درصدی نماگر اصلی بازار سرمایه و رسیدن به شاخص کل یک میلیون و هشتصد هزار واحدی شدیم که به تبع آن نیز سرمایه‌گذاری در اغلب سهام شرکت‌ها با رشد ۳ درصدی و سود دهی نزدیک به ۲۰ درصدی از ابتدای فروردین سال ۹۹ روبرو شد. اگرچه جهش کلی نماگر به شاخص کل ۸۰۰/۱ هزار واحدی تنها به واسطه اوج گیری چند سهم به صورت اختصاصی در گروه خودرویی، پتروشیمی، شیمیایی و بانکی بود، اما شواهد نشان می‌دهند سهم‌هایی که در سال ۹۸ از رشد چندان زیادی برخوردار نبودند امسال و در سال ۹۹ با رشد چشمگیر تا ۱۰۰ درصدی و افزایش سرمایه سنگین کار خود را آغاز نموده‌اند و آنها که در سال ۹۸ رشد تا ۱۰ برابری هم داشته‌اند در سال ۹۹ کنار کشیده و سوددهی زیادی نداشتند.

سرمایه گذاری در سهام گروه‌های شیمیایی، فلزات، بانکی، خودرویی و پتروشیمی می‌توانند یک سرمایه گذاری سوده و بهترین سهام در سال ۹۹ باشند.

بهترین سهام برای خرید در بورس
خرید سهم خوب در بورس گزینه بهتری برای سرمایه گذاری بلند مدت است

۱- سهام شیمیایی: “فارس”، “تاپیکو” پیش‌بینی سود بیش از ۱۰۰ درصد
۲- سهام گروه فلزاتی: “کاوه”، “فولاد”، “فملی” و “ثفارس” با پیش بینی رشد حدود ۸۸ درصد
۳- سهام گروه خودرویی: “خودرو”، “خساپا” و “خزامیا” با رشد نزدیک به ۱۵۰ درصد
۴- سهام گروه بانکی : “وبملت”، “وبصادر” و “ونوین” با پیش بینی رشد بیش از ۱۵۰ درصد

به طور کلی سرمایه گذاری در سهم‌هایی با قیمت پایین و در حدود قیمتی ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان که نشان‌دهنده رشد نکردن آنها در بازار سرمایه می‌باشد امکان رشد تا ۴۰۰ درصدی در بازار آینده خواهند داشت و گاها به قیمت رایج در سهم‌های دیگری همچون سهام شرکت‌های خودرویی و بانکی خواهند رسید که با رشد و اقبال خوبی مواجه شده‌اند.

مطالب مرتبط:
چرا من سهام عدالت ندارم؟

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. سعید می‌گوید

    با سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتان
    لطفا در مورد گروه پتروشیمی هم بهترین سهم ها را بازگو کنید ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.