مهم‌ترین نکات ساختن چارچوب برای حرفه‌ای‌ها

 

  1. در این کار استاد شوید

آیا می خواهید برای قسمتی از خانه چارچوب بسازید؟ ما این کار را به شما یاد می دهیم تا استاد شوید

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

  1. پنجره را عایق کنید

حتی اگر برای عایق کردن خانه هر کاری کرده باشید بازهم از گوشه پنجره ممکن است آب وارد شود. به همین دلیل باید گوشه های پنجره را خوب عایق بندی کنید.

می توانید لبه پنجره را شیب دار کنید که برای این کار باید برخی از قطعات را زاویه دار برش دهید. به جای این کار از عایق ضد آب استفاده کنید. ما از عایق سدر استفاده کردیم. یادتان باشد که حین اندازه گیری برای عایق هم فضا بگذارید.

 

  1. دو تکه چوب را روی هم پرس کنید

چوب را از لبه های کمرنگ روی هم قرار دهید و پرس کنید. در این صورت بدنه چارچوب محکم تر می شود.

 

  1. نگذارید چوب جیر جیر کند

صدای جیر جیر چوب و چارچوب نتیجه شل بودن بدنه و پیچ و مهره سازی نامناسب است. با افزودن سیلیکون به کف و طرفین پیچ ها از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

ساختن چارچوب

  1. جداره ها را صاف کنید

برای صاف کردن جدارها راه های مختلف وجود دارد و یکی از آنها این است:

  • یک تکه چوب را در پشت جدار اصلی وصل کنید.
  • دو سمت آن تکه چوب را میخکاری کنید.
  • جدار اصلی را به آن وصل کنید.
  • جدار اصلی را به تکه چوب پشتی میخکاری کنید.
  • آنقدر چوب ها را عقب و جلو ببرید تا تنظیم شوند.
  • در پایه این چوب و جداره یک تکه چوب بگذارید.

 

  1. از روی داربست میخ بزنید

اگر فقط از روی داربست و در راستای آن میخ بزنید به برقکار و لوله کش و کارکنان دیگر کمک می کنید. چون در مسیرهای دیگر میخ وجود ندارد که مانع کارشان شود.

 

  1. خرده چوب را جمع کنید

مسلما نمی خواهید زیاد کثیف کاری کنید. خرده های چوب اگر در خانه رها شوند فضا را بهم ریخته می کنند. پس می توانید همه آنها را جمع کنید و بعد توی حیاط بریزید و وقتی مقدارش زیاد شد از خانه بیرون ببرید.

 

  1. خطوط کج نداشته باشید

از کسی بخواهید به شما کمک کند تا خط تا انتها صاف پیش برود و خط کج نداشته باشید.

 

  1. برای هر چوب یک پایه بسازید

بهتر است برای هر تکه چوب پایه بسازید و چوب را در پایه میخ بزنید تا محکم شود. سپس همانطور که در بالا گفتیم می توانید یک تکه چوب را به صورت کج اضافه کنید تا چوب و جدار اصلی را محکم نگه دارد.

 

  1. همیشه یک نوار متر به همراه داشته باشید

همیشه یک نوار متر به همراه داشته باشید تا بتوانید تمام خط و خطوط را فورا اندازه گیری کنید. این نوار مترها در انتها برآمدگی دارند که به سطح موردنظر گیر کرده و می توانید نوار را تا هرکجایی که خواستید بکشید.

ساختن چارچوب

  1. تکه چوب برای وسط بگذارید

شاید نصب چارچوب های کنار هم آسانتر از این باشد که بخواهید بین هر دو تکه چوب یک تکه کوچک وصل کنید. اما لطفا تنبلی نکنید چون نصب و میخ زدن این تکه های کوچک کاری ندارد و می توانید راحت انتهای آن را کج کنید تا خوب بماند. اگر فکر می کنید بدون وجود این تکه ها چارچوب ظاهر بهتری دارد اشتباه کرده اید. دقت کنید که اندازه گیری و صاف بودن خطوط رعایت شود.

 

  1. بین چوب بست ها چوب های تکیه گاه وصل کنید

اگر دیوار داخلی همراستای چوب بست سقف زیاد بلند یا کوتاه است و میخکاری در قسمت بالای جدار انجام شده، چوب بست بالا پس از وصل شدن به آن نامیزان می ماند.

یک راه برای پیشگیری از این مشکل این است که بین چوب بست ها چوب های تکیه گاه وصل کنید. سپس در بالای دیواری که قرار است ساخته شود چوب دیگری وصل کنید. پس از ساخت دیوار، می توانید چوب ها را به هم میخ کرده و دیوار و سقفی محکم داشته باشید.

اگر در شمال زندگی می کنید باید بین چارچوب های داخلی عایق بگذارید. مزیت دیگر این روش این است که اگر گام های زیر را دنبال کنید می توانید در سقف هم عایق داشته باشید:

  • چوب بست را بگذارید.
  • چوب تکیه گاه و دیوار را وصل کنید.
  • عایق را روی سقف وصل کنید.
  • دیوار داخلی را بسازید.

 

  1. بدنه نگهدارنده را فراموش نکنید

پیش از اتمام کار بدنه های نگهدارنده وصل کنید تا بتوانید قطعات و ابزارهایی مانند دستگیره های حمام را روی آن وصل کنید. از آنها عکس گرفته و برای ناظر بفرستید تا همه در یک راستا کار کنند.

 

  1. لبه برآمده ای یا نوک تیز را انتخاب کنید

بهتر است لبه تیز را انتخاب کنید تا لبه گرد. دلیلش این است:

  • اندازه گیری آن راحت تر است.
  • قطعات دیگر راحت به آن وصل می شود.
  • پوشاندن آن راحت تر است.
  • راحت تر می توان روی آن خط کشید.
  • هر تغییری روی آن حرفه ای تر به نظر می رسد.

 

  1. یک ماژیک حرفه ای بخرید

اگر حرفه ای هستید باید ابزار حرفه ای داشته باشید. یک ماژیک حرفه ای می تواند در رسم خطوط صاف به شما کمک کند.

 

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.