نقش پرده در دکوراسیون منزل و خانه

پرده منزل و خانه نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد که اهمیت آن در خانه‌های ایرانی به وضوح دیده می‌شود. در واقع هر خانواده ایرانی برای تهیه پرده منزل و خانه خود حساسیت زیادی به خرج می‌دهد‌. به گونه‌ای که هر سال مدل‌های جدیدی روانه بازار می‌شود و اکثر خانم‌ها دوست دارند مطابق با مد سال پرده‌های خانه خود را عوض کنند. اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که کدام نوع پرده برای منزل شما مناسب‌تر است. معمولاً پرده‌ها در انواع سلطنتی، مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند که قبل از خرید پرده خانه باید به سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه کافی داشته باشید. همچنین پرده‌ها در انواع رنگ‌های مختلف وجود دارد که انتخاب رنگ به ترکیبات رنگی به کار رفته در دکوراسیون منزل بستگی دارد.

اگر شما هم جدیداً تصمیم گرفته اید مطابق با دکوراسیون داخلی پرده منزل و خانه خود را تعویض کنید، بهتر است با توجه به هر قسمت از خانه پرده مناسب را انتخاب نمایید.

پرده منزل و خانه

پرده منزل انرژی‌بخش فضای پیرامون است

پرده علاوه بر این که حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند انرژی‌بخش فضای داخل خانه است. به همین خاطر باید با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خریداری شود. یعنی تعیین طرح، جنس و بافت پارچه بسیار اهمیت دارد و باید با توجه به ارکان و ظرافت به کار رفته در دکوراسیون انتخاب شود. اما نمی‌توان برای هر قسمت از خانه تنها یک طرح انتخاب کرد. چرا که هر قسمت دارای دکوراسیون مخصوص به خود است.

مثلا، در خانه‌ای که سقف آن کوتاه است، برای جلوه بیشتر باید از پرده‌های بلندی استفاده شود که حتی بر روی زمین دنباله‌دار هستند و یا چوب پرده‌ها را از حد معمول بالاتر نصب کرد. هر چقدر طول پرده بیشتر باشد و چوب پرده‌ها بالاتر نصب شود خانه بزرگتر به نظر می‌رسد. یا اگر قسمتی از خانه پنجره‌های کوچکی داشته باشد باید از پرده یکسره استفاده شود. برای پنجره‌های کوتاه خرید پارچه‌های ساده که فقط قسمت انتهایی آن طرح دارد، بهترین گزینه است.

پرده برای سالن پذیرایی

سالن پذیرایی مهم‌ترین قسمت برای انتخاب پرده است

هنگام خرید پرده برای سالن پذیرایی که مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای است، باید حساسیت زیادی به خرج داد. انتخاب پرده برای پذیرایی کاملاً سلیقه‌ای است. برخی‌ها طرح‌های لوکس را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند پرده ساده داخل پذیرایی نصب کنند که با پارچه‌های حریر یا توری دوخته شده است. اکثر اوقات رنگ پرده پذیرایی در رنگ‌های سفید، شیری و کرم انتخاب می‌شود که فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. مگر این که در سالن پذیرایی از رنگ‌های شاد استفاده شده باشد که پرده را هم باید در همان رنگ و طرح‌ها انتخاب کرد.

این روزها جدیدترین پرده‌هایی که برای قسمت پذیرایی مد شده است، دارای چند لایه هستند که قسمت والان و پرده اصلی زیبایی کار را دوچندان می‌کند. پرده اصلی معمولا از جنس گیپور، مخمل و ساتن است. در زیر پرده منزل و خانه آستری ساده قرار می‌گیرد تا از پرده اصلی در برابر نور محافظت کند. این کار باعث دوام بیشتر پرده‌ها می‌شود. معمولا کسانی که در منزل خود از مبل‌های سلطنتی استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند پرده منزل و خانه را در سبک سلطنتی خریداری کنند. چرا که پرده‌های ساده زیبایی دکوراسیون‌های سلطنتی را برهم می‌زند.

اتاق خواب متفاوت‌ترین بخش برای انتخاب پرده است

برای خرید پرده منزل و خانه قسمت اتاق خواب یکی از متفاوت‌ترین بخش‌هاست که انتخاب پرده آن با هیجان بیشتری همراه است. در واقع پرده اتاق خواب تنوع زیادی دارد. به طوری که می‌توان برای هر فصل یک رنگ مناسب انتخاب کرد. مثلا، در فصل تابستان بیشتر از پرده‌های نازک و حریر استفاده می‌شود تا گرمای کمتری داخل فضا تولید شود و همچنین حس خنکی ایجاد ‌کند. اما در زمستان پرده‌های ضخیم با جنس مخملی انتخاب بهتری است تا گرمای اتاق را چند برابر ‌کند. انتخاب رنگ‌هایی مانند فیروزه‌ای و جوهری، قهوه‌ای و زرد در زمستان حس گرما را به خوبی در اتاق خواب منتقل می‌کند.

معمولا پرده‌های ضخیم‌تر با رنگ‌های تیره، مورد انتخاب افرادی است که می‌خواهند از یک نوع پرده برای همیشه استفاده کنند. البته اکثرا برای اتاق خواب از پرده‌های ورد پاکت استفاده می‌کنند که بدون حلق‌آویز به صورت ثابت بر روی میله بالای پنجره راه‌اندازی می‌شود و از حریم خصوصی اتاق به خوبی محافظت می‌کند.

تغییر پرده آشپزخانه

حس قرار گرفتن در یک محیط امن و باطراوت با انتخاب درست پرده آشپزخانه

اگر می‌خواهید محیط آشپزخانه خود را تغییر دهید و به زیبایی فضا طراوت خاصی ببخشید، کاری جز خرید پرده آشپزخانه نخواهید داشت. انتخاب درست پرده آشپزخانه باعث می‌شود محیط آشپزخانه شاداب و سرحال به نظر برسد و مادرانی که بیش از اندازه وقت خود را در این مکان صرف می‌کنند، احساس آرامش بیشتری داشته باشند. همچنین هنگام غذا خوردن در این فضا آرامش خاصی برای خانواده فراهم می‌شود.

مطمئنا هنگام روبرو شدن با پنجره خالی در آشپزخانه احساس عجیبی خواهید کرد. همان طور که تصور می‌کنید هر آشپزخانه‌ای به یک پرده آشپزخانه پرنقش‌ونگار یا ساده نیاز دارد تا زیبایی فضا دوچندان شود و هنگام ورود بادهای بهاری پرده آشپزخانه به رقص درآید. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که چگونه یک پرده آشپزخانه مناسب انتخاب کنیم. برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید ببینید دکوراسیون طراحی شده آشپزخانه شما در چه سبکی است تا با توجه به آن به سراغ انتخاب پرده‌آشپزخانه بروید.

به طور کلی، طرح پرده آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که به شما یادآوری کند در چه محیطی قرار می‌گیرید و هر کسی حق انجام هر کاری در آن را ندارد. بنابراین طرح پرده آشپزخانه باید با مخاطب حرف بزند و بیان کند که این محیط به چه کارهایی اختصاص دارد.

همچنین نکته دیگری که در مورد خرید پرده آشپزخانه وجود دارد این است که این پرده در مقایسه با دیگر پرده‌های داخل خانه در محیط مرطوب و حتی چرب آویزان می‌شود. بنابراین باید جنس مقاومی داشته باشد.

خرید انواع پرده

خرید اینترنتی پرده با مناسب‌ترین قیمت

حال که از اهمیت پرده منزل و خانه در دکوراسیون داخلی باخبر شده‌اید، اگر تصمیم‌تان برای خرید اینترنتی پرده خانه جدی است، اولین قدم انتخاب فروشگاه مطمئن خواهد بود. فروشگاه اینترنتی ویکی دکو یک فروشگاه معتبر در زمینه انواع کفپوش و محصولات دکوراسیون مانند پرده منزل است که فعالیت خود را به صورت کاملا تخصصی از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد. تمام اعضای این مجموعه افرادی هستند که سالیان زیادی به صورت حضوری در زمینه دکوراسیون فعالیت داشته‌اند و حالا با کسب تجربیات فراوان به صورت اینترنتی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند تا بتوانید یک خرید مطمئن و دلخواه داشته باشید.

این روزها با وجود فروشگاه‌های اینترنتی مختلف کمتر فروشگاهی در زمینه خرید اینترنتی پرده فعالیت می‌کند. خرید اینترنتی پرده در مقایسه با خرید حضوری مزایای ویژه‌ای به همراه دارد و دیگر نیازی نیست ساعات زیادی را در فروشگاه‌های حضوری تلف کنید. اگر هم بابت کیفیت خرید اینترنتی پرده منزل نگران هستید، باید بگوییم که فروشگاه ویکی دکو کیفیت محصولات خود را ضمانت می‌کند و اگر سوالی داشته باشید، کارشناسان ویکی دکو همراه همیشگی شما هستند.

خرید اینترنتی پرده از ویکی دکو چگونه است؟

شما در قسمت فهرست این سایت بر روی گزینه پرده کلیک می‌کنید که در آن زمان فهرست انواع پرده‌ها برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. سپس با انتخاب نوع پرده وارد صفحه محصولات خواهید شد. در صورتی که پرده مورد نظر خود را پیدا کردید با فشار دادن دکمه افزودن به سبد خرید وارد صفحه خرید خواهید شد. پس از اتمام مراحل خرید، پرده منزل با ارسال رایگان به شما تحویل داده می‌شود و لذت یک خرید اینترنتی پرده را تجربه می‌کنید.

اگر دوست داشته باشید پرده خانه خود را به صورت اقساطی خریداری کنید، مجموعه ویکی دکور این فرصت ویژه را برای شما فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر از شرایط اقساط می‌توانید به سایت ویکی دکو مراجعه کنید یا از طریق واتساپ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

3.3/5 - (6 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.