اکستنشن مژه، پرتقاضاترین خدمات آرایشی

آموزش اکستنشن مژه

یکی از مهم‌ترین اجزای صورت برای اکثریت خانم‌ها چشم است؛ چرا که چشم‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و حالت چهره دارند. گاهاً ممکن است بعضی از بانوان به دلایل ژنتیکی، شرایط زندگی و حتی استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب دچار مشکلاتی از قبیل کم پشتی مژه، آسیب دیدگی و یا ریزش مژه شوند. برای این مشکل چه راه حلی می‌توان سنجید؟ در دنیای مدرن امروز اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. امروزه با متدهای روز دنیا برای این مسئله هم راه حل‌هایی مانند اکستنشن و لیفت و لمینت مژه طراحی شده و ما در این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با این روش‌ها آشنا سازیم.

اگر درصدد یادگیری مهارت‌های زیبایی هستید، بهتر است بدانید یادگیری حرفه‌ای اکستنشن مژه می‌تواند شغل پردرامدی را برایتان ایجاد ‌کند. در ادامه خواهید فهمید که چطور باید در این مسیر موفقیت در این حرفه گام بردارید.

لیفت و لمینت مژه چیست؟

اکستنشن مژه

خانم‌ها می‌توانند با لیفت و لمینت مژه، مژه‌هایشان را فر کنند و به سمت بالا ببرند تا چشم‌هایی جذاب تر داشته باشند و همچنین از هزینه‌های اضافی مانند خرید ریمل و … راحت شوند.

لیفت و لمینت مژه بعد از ۲۴ ساعت قابل شست و شو خواهد بود و اصلا نیاز به مراقبت ندارد. مهم ترین مزیت لیفت این است که می‌توانید مژه‌های پررنگ تری داشته باشید و حتی وقتی از خواب بیدار می‌شوید، مژه‌های زیبایی داشته باشید.

آموزش لیفت و لمینت مژه:

  • ابتدا باید مژه‌های مشتری را به خوبی با مواد مخصوص از هرگونه ریمل و مواد آرایشی دیگر پاک کنید.
  • سپس تمامی مژه‌ها را تک به تک از هم جدا نمایید و با یک چسب مخصوص در پشت پلک تمام مژه را به آن بچسبانید.
  • مژه‌ها باید به سمت بالا و حالتی که مشتری تمایل دارد شانه شود و سپس لوسیون نرم کننده مخصوصی به آن زده و بین ۵ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید.
  • اگر مشتری بخواهد رنگ مژه‌هایش را تغییر دهد باید در این مرحله طبق رنگ دلخواه مشتری عمل کنید.
  • حالا نوبت حالت دادن به مژه‌ها و سفت کردن و شکل دادن به آن‌هاست که باید با یک نوع روغن خاص لیفت و لمینت انجام شود.
  • این روغن مخصوص حاوی کراتین، آلوئه ورا، روغن سیاهدانه و گلیسیرین است که رطوبت لازم و مناسب را به مژه‌ها می‌دهد و از سفت و سخت شدن آن جلوگیری می‌کند.

شما باید برای آموزش لیفت و لمینت مژه به صورت تخصصی به یک آموزشگاه آرایشگری معتبر و حرفه ای مراجعه کنید و اصولی آن را یاد بگیرید تا بتوانید برای ورود به این حرفه بعنوان یک آرایشگر آماده شوید.

اکستنشن مژه چیست؟

لمینت مژه

در واقع اکستنشن تعدادی تار مو از جنس ترکیبات مصنوعی هستند که آن را با دقت کامل و با استفاده از چسب مخصوص در لابه‌لای مژه‌های فرد در قسمت پلک بالایی اضافه می‌کنند که در این صورت دیگر لازم نیست از لوازم آرایشی یا مژه مصنوعی استفاده کند. انجام اکستنشن به‌دقت و زمان زیادی لازم دارد و ممکن است با قراردادن برخی از طول مژه‌ها در راستای خط پلک سبب ایجاد ظاهری غیرطبیعی شود.

شما حتماً باید به این توجه داشته باشید که مشتری از شما چه مدل اکستنشن را می‌خواهد و حتماً بر روی آن تمرین لازم را داشته باشید.

انواع اکستنشن یا کاشت مژه

کاشت مژه کلاسیک:

یکی از پرکاربردترین مدل‌ها، مدل کلاسیک است که در این روش تارهای مژه مصنوعی با دقت تمام در لابه‌لای مژه‌های طبیعی چشم چسبانده می شود.

کاشت مژه تار به تار:

این روش بیشتر برای افرادی است که مشکل کم پشتی مژه دارند و می‌خواهند ظاهری کاملاً طبیعی برای مژه‌های خود ایجاد کنند. این روش شامل کاشت مژه روسی، ترکیه‌ای، ایتالیایی و خلیجی، کاشت مژه بوته‌ای، اداری، روش ال و تکنیک تک انبر و دولاین و همه مواردی که مربوط به تکنیک تار به تار هستند می شود که بنا بر سلیقه مشتری می توان از هرکدام از این روش‌ها استفاده کرد.

کاشت مژه والیوم:

در کاشت مژه‌های چند بعدی، اگر تعداد بعدها از ۲ تا ۱۰ باشد آن را والیوم و از ۱۲ بعد بیشتر را مگا والیوم می‌نامند. این روش باعث حجم‌دهی به مژه‌ها می‌شود برای همین در بین خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. زیرا مژه‌های خیلی نازک مصنوعی را در چند جهت مختلف بر روی مژه‌های طبیعی چشم می‌چسبانند.

جالب است بدانید این مدل اکستنشن در دوره‌های آموزش اکستنشن مژه، بیشترین طرفدارا را در بین هنرجویان دارد.

کاشت مژه هیدن:

همان‌طور که از اسم این روش مشخص است، به‌صورت پنهان انجام می‌شود و ظاهر زیباتر، طبیعی‌تر، بلندتر و پرحجم‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. در این روش تارهای مژه مصنوعی از زیر مژه‌های طبیعی متصل می‌شود و نمای بیرونی اصلاً مشخص نمی‌کند که شما کاشت مژه‌ای انجام داده‌اید. کاشت مژه هیدن با چسب گیاهی مخصوصی انجام می‌شود که هیچ ضرری برای چشم‌ها ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

آموزش مرحله ای اکستنشن مژه

 آموزش اکستنشن

مرحله اول- طراحی و تقسیم بندی اصولی چشم

ابتدا از مشتری در خواست کنید بر روی صندلی دراز بکشد و چشمانش را ببندد سپس پد ژلی را که از قبل تهیه کردید، زیر چشم فرد، قسمت پایینی پلک قرار دهید. در این زمان از یک خودکار رنگی برای خط‌کشی زاویه داری که از گوشه‌های داخلی و خارجی چشم شروع می‌شود، بکشید. این خطوط حک چارچوب را برایتان ایفا خواهد کرد.

مرکز خط مژه چشم را پیدا می‌کنید و یک خط عمودی که از آن نقطه به سمت لبه‌های پد می‌رود، رسم کنید. سپس همین نقشه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و سعی کنید سه بخش به سمت چشم داخلی و چهاربخش به سمت چشم خارجی داشته باشید و به‌صورت صاف و زاویه‌دار طراحی کنید و حتماً توجه کنید که با زاویه مژه‌های طبیعی فرد هم‌خوانی داشته باشد.

بخش عریض‌تر را در وسط چشم، نازک‌ترین بخش را در ناحیه چشم خارجی و بخش متوسط را در ناحیه داخلی قرار دهید و بر اساس طول مژه‌های مشتری به میلی‌متر، بخش‌ها را شماره‌گذاری کنید. به همین راحتی گام نخست اکستنشن مژه به اتمام رسید.

مرحله دوم- توجه به حالت چشم

قطعاً می‌دانید هر مشتری چشم منحصر به ‌فردی دارد و شما نمی‌توانید یک مدل را برای چشم همه‌ افراد پیاده کنید. به‌عنوان‌مثال برای افرادی که حالت چشم ‌بسته‌ای دارند، می‌توان از مدل چشم‌گربه‌ای استفاده کرد به این معنا که تعداد مژه‌های که در ناحیه خارجی چشم به کار می‌رود بلندتر و بیشتر است و یا مثلاً برای افرادی که حالت چشم گشاد و بازی دارند بهتر است در مرکز چشم برای آن ها مژه‌های بلندتری استفاده کرد.

به‌هرحال باید به این توجه کنید که اکستنشن مژه برای هر مشتری اصول خاص خود را به همراه دارد.

شما می‌توانید در زمان انجام اکستنشن برای هر فرد، پیاپی جای مژه‌ها را تغییر دهید تا هم شما و هم مشتری متوجه شود چه مدلی بیشتر بر چهره وی می‌نشیند.

انواع جنس مژه برای اکستنشن

قبل از شروع اکستنشن مژه برای مشتری، حتماً از او سؤال کنید که می‌خواهد تارهای اکستنشن از چه جنسی باشد.

تارهای اکستنشن از مواد متنوعی ساخته می‌شوند مانند مینک (ساخته شده از موی طبیعی حیوانات) یا ابریشم یا سایر الیاف مصنوعی. اکستنشن‌هایی که از جنس مینک هستند معمولاً گران‌تر، لطیف‌تر و طبیعی‌ترند اما گاهی هم الیاف مصنوعی با کیفیتی توسط شرکت‌ها ساخته می‌شوند که بسیار باکیفیت‌تر و طبیعی‌تر از مینک‌ها هستند و البته قیمت بالاتری هم دارند.

پس بهتر است حتماً به مشتری در این باره مشاوره دهید.

جداکردن اکستنشن مژه

افرادی که اکستنشن مژه بر روی چشم خود انجام می‌دهند، شدیداً توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان این کار را در منزل و خوشان انجام ندهند زیرا باعث آسیب جدی و کندن مژه‌ها می‌شود. برای این کار حتماً به متخصص مراجعه کنید تا آن ها با مواد و محلول و ژل‌های مخصوص این کار را برای شما عملیات جداسازی را برای شما انجام ‌دهند.

اکستنشن مژه، انتخابی مناسب برای شروع یک کسب و کار جدید

 آموزش اکستنشن

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه به آموزش اکستنشن مژه بپردازیم تا شما با اصول اولیه آن آشنا شوید و بدانید قرار است با چه کسب ‌و کاری رو به ‌رو شوید ولی همان‌طور که خودتان می‌دانید یک مقاله بسنده این کار نیست و اگر می‌خواهید به صورت اصولی در این عرصه فعالیت کنید بهتر است به آموزشگاه‌های آرایشگری مراجعه فرمایید و به شکل حضوری و تخصصی این مهارت را یاد بگیرید.

یادگرفتن اکستنشن مژه ممکن است کمی زمان‌بر باشد و هزینه هایی را دربر بگیرد اما با کمی استعداد و تلاش، تمرین و دقت بسیار می‌توانید آن را بیاموزید. در یادگیری این حرفه باید فرد باحوصله و با پشتکاری باشید ولی مزیت این مهارت این است که شغلی با بازارکار بسیار خوب برای شما به ارمغان می‌آورد چرا که روز به روز افراد بیشتری درخواست برای کاشت مژه دارند و مشغول شدن در این حوزه بسیار برای شما سودآور خواهد بود.

پس اگر شما بانویی هستید که به دنبال یک کار پردرآمد و قابل‌اطمینان برای چندین سال خود هستید ما به شما اکستنشن مژه را پیشنهاد می‌کنیم.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.