چرا وقتی برف می بارد دنیا ساکت تر می شود؟

یکی از زیبایی های فصل زمستان این است که وقتی برف تازه ای می بارد جهان ساکت تر می شود. یک دلیل علمی برای این موضوع عجیب و غریب وجود دارد که به علم اصوات مربوط است.

برف یک جذب کننده بسیار خوب صدا است. برف صدا را مانند بسیاری از مواد جاذب صدا که به طور تجاری تولید می شوند، مانند فیبرها و فوم هایی که در خودروها و سیستم های تهویه مطبوع به کار می روند، جذب می کند. برف متخلخل است و از بعضی جهات مثل فوم که جاذب تجاری صدا است عمل می کند.

چند سانتی متر برف، به طور متوسط تقریباً حدود ۰.۶ یا ۶۰ درصد جاذب صداهای در محدوده شنوایی انسان است. همچنین دانه های برف وقتی با زمین برخورد می کنند، برخلاف قطره های باران تقریباً هیچ صدایی تولید نمی کنند. دلیلش این است که دانه های برف خیلی متراکم نیستند و مسیرشان به سمت زمین را خیلی آرام می پیمایند و در واقع تمایل به شناور شدن دارند. همچنین براساس خاصیتی که پیش از این گفته شد برفی که تازه می بارد به صورت سیستم مانع نفوذ صدای خودش عمل می کند.

قطره های باران با سرعت بیشتری می بارند و به پیاده رو برخورد می کنند و ما سروصدای برخورد را می شنویم در حالی که برف نیروی ضربه خیلی کمتری دارد که یکی از دلایل اش کاهش یافتن سرعت اش  است.

سکوتی که بعد از بارش برف حس می شود یکی از زیبایی های طبیعت است – البته این سکوت تا زمانی طول می کشد که افراد از خانه هایشان خارج می شوند تا در آن بازی کنند.

منبع: یاهو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.