خواص روغن زردآلو برای پوست صورت

خوردن زردآلو فواید غذایی بسیار زیادی دارد؛ این میوه منبع غنی از مواد معدنی است که برای کم‌خونی، آسم، سل و برونشیت بسیار مفید بوده و آن را درمان می‌کند. در کنار فواید زردآلو، هسته زردآلو نیز مفید است. آیا از فواید هسته زردآلو آگاهی دارید؟ شما می‌توانید از روغن زردآلو برای مراقبت‌های پوستی استفاده کرده و به‌مرور گونه‌های پرتر و صورتی زیباتر داشته باشد. با ما همراه باشید تا با خواص روغن زردآلو برای پوست صورت آشنا شوید.

یکی از بهترین روش‌ها برای چاقی صورت و گونه‌ها، ماساژ صورت با روغن است. ماساژ صورت با روغن می‌تواند جریان خون در زیر پوست را بیشتر کرده و باعث کشش صورت و قوام بیشتر پوست شود؛ در نتیجه پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر شده؛ چین‌وچروک کمتری دارد و چاق‌تر به نظر می‌رسد. البته این کار نیاز به تداوم دارد.

در میان این‌روغن‌های مفید، ماساژ صورت با روغن هسته زردآلو تأثیر بسیار زیادی بر روی چاق شدن و برجسته شدن گونه‌ها دارد. روغن زردآلو یا روغن هسته زردآلو یکی از بهترین روغن‌های زیبایی برای درمان پوست و سلامت آن به‌حساب می‌آید. بنابراین بهتر است هر شب بعد از شست‌وشو و پاک‌سازی صورت از روغن زردآلو برای ماساژ آن استفاده کنید. به این منظور مقداری روغن زردآلو بردارید و با دو انگشت به‌صورت دورانی پیشانی‌تان را ماساژ دهید. دستتان را به سمت شقیقه‌ها ببرید و به‌آرامی پوست اطراف چشمتان را لمس کنید. به همین صورت اطراف گونه‌ها، بینی و فک را ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید تا روغن روی پوستتان بماند. روغن دانه زردآلو حاوی اسیدهای چرب زیاد، ویتامین E و A است که می‌تواند برای مرطوب کردن و تغذیه پوست‌های خشک و بالغ استفاده شود. این روغن در مواد آرایشی مانند کرم، صابون و لوسیون‌های پوستی از محبوبیت بالایی برخوردار است. روغن هسته زردآلو به‌راحتی جذب پوست می‌شود و این قابلیت جذب بالا روغن باعث شده تا بعد از چند بار استفاده در ماساژ، تأثیر خود را بر روی صورت شما گذاشته و باعث چاق‌تر شدن صورت شما شود. از این‌رو، این ماده برای ماساژ و همچنین به‌عنوان روغن ضد آفتاب بسیار استفاده می‌شود.

اگر دوست دارید صورت چاق و گونه‌های برجسته‌ای داشته باشید باید همیشه سطح پوستتان را مرطوب و هیدراته نگه دارید؛ این کار به‌مرور می‌تواند صورت شما را چاق‌تر کند. در این راستا روغن زردآلو با خواص مرطوب کنندگی و آب‌رسانی بر روی پوست به‌مرور باعث چاق‌تر شدن صورت شما خواهد شد.

خواص روغن زردآلو برای پوست

ویتامین E موجود در روغن زردآلو می‌تواند برای از بین بردن چین‌وچروک پوستی بسیار مفید باشد و در نهایت پوست شفاف‌تر و زیباتری به شما ببخشد. این ویتامین موجود در زردآلو می‌تواند صورت شما را چاق‌تر کند. بنابراین اگر دوست ندارید اضافه وزن داشته باشید و دچار چاقی شکمی شوید؛ اما ترجیح می‌دهید صورت چاق‌تری داشته باشید؛ می‌توانید از ویتامین E روغن زردآلو استفاده کرده و به‌سلامت و زیبایی پوستتان کمک کنید.

روغن هسته زردآلو با خواص و مواد مغذی که در خود جای‌داده است؛ به کلاژن سازی، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست کمک کرده و بعد از چند بار استفاده باعث برجسته‌تر شدن گونه‌ها و چاق شدن صورت شما می‌شود.

خواص روغن زردآلو برای پوست
اسکراب پوست
شما می‌توانید با استفاده از اسکراب نرم و لطیف روغن زردآلو پوست نرم و شفافی داشته باشید. کافی است روغن زردآلو را با مقداری شکر قهوه‌ای مخلوط کرده و از آن یک اسکراب تهیه کنید و سه دقیقه روغن زردآلو را بر روی صورتتان ماساژ دهید. این روغن، پوست صورتتان را لایه‌برداری کرده و آن را تمیز می‌کند و در نهایت درخشندگی خاصی به آن می‌بخشد.

مرطوب‌کنندگی
یکی از خواص و مزایای شگفت‌انگیز روغن دانه زردآلو مرطوب کنندگی است. این روغن می‌تواند برای مرطوب کردن قسمت‌های خشک پوست استفاده شود. درواقع شما از این روغن علاوه بر مرطوب کردن و آب‌رسانی به پوست صورت می‌توانید برای برطرف کردن خشکی پوست آرنج، زانو و دست‌وپا نیز استفاده کنید.

خواص روغن زردآلو برای پوست

روغن شب
این روغن به‌عنوان مرطوب‌کننده و محافظ پوست در شب نیز استفاده می‌شود و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید این روغن را با هر روغن اساسی مناسب مخلوط کرده و در شب قبل از خواب پوستتان را ماساژ دهید. قبل از انجام این کار پوست صورت را خوب بشویید و تمیز کنید. این کار به شما کمک می‌کند منافذ مسدود شده پوست و بینی را باز کرده و رطوبت کافی در حین خواب بر روی پوستتان قرار دهید.

سلامت پوست
روغن دانه زردآلو روی پوست بسیار سبک و ملایم است. از این ماده برای مرطوب کردن پوست طبیعی و روغنی استفاده می‌شود. بافت این روغن بسیار سبک است؛ بنابراین می‌توان از آن به‌عنوان سرم صورت استفاده کرد. روغن هسته زردآلو یک آب‌رسان کامل پوست به‌حساب می‌آید.

تغذیه پوست
روغن دانه زردآلو طبیعی حاوی گاما لینولئیک اسید است که برای استحکام و سفت شدن پوست شما مفید است. این روغن همچنین حاوی ویتامین A و E برای کند کردن روند پیری است. این ماده خواص مغذی و ضدالتهابی برای تسکین اگزما دارد.

ماساژ
روغن دانه زردآلو خیلی سریع جذب پوست می‌شود که این یکی از بهترین خاصیت روغن ماساژ است. این روغن همچنین در حین ماساژ، استرس، درد و التهاب را کاهش می‌دهد. روغن زردآلو بسیار ملایم است و اصلاً تحریک‌کننده نیست و حتی می‌توانید از آن برای ماساژ کودکان و نوزادان نیز استفاده کنید.

منبع: Benefits Of Apricot Seeds

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    روغن هسته زردآلوبرای لک های بعداززیمان خیلی عالیه من چن سال بودلک پیشانی داشتم وباهیچی نتونستم ازبین ببرم اماباروغن هسته زردآلوتونستم پوستم راشفاف کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.