اکستنشن مو چیست و اکستنشن مو در خانه

اکستنشن مو روشی است که برای بلند کردن موها یا پُرپشت کردن آن ها از اضافه کردن موهای طبیعی یا موهای مصنوعی استفاده می کند. بنابراین اکستنشن مو به دو نوع مختلف تقسیم می شوند: مصنوعی یا طبیعی. برای اکستنشن مو نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- موهایتان را تمیز و درخشان کنید. شامپو های زیادی برای تمیز کردن و درخشان کردن مو وجود دارد. از نرم کننده یا سایر محصولات مو استفاده نکنید، چون اثرات لازم را از بین می برند.

۲- موهای خود را کاملا خشک کنید. اگر موهایتان مرطوب باشند، چسب اکستنشن به موهایتان نمی چسبد.

۳- برای موهای خود یک تقسیم کننده درست کنید. تقسیم کننده، موها را به قطعات کوچک تقسیم می کند تا اکستنشن ها را به هم متصل کند. تقسیم کننده مو از پوست سر در برابر سوزش محافظت می کند.

برای انجام این کار، به یک قطعه کارتن نیاز دارید.

کارتن را به شکل دایره ای با قطر سه اینچ ببرید. لازم نیست شکل کاملاً با دقت کشیده شود، بلکه همان شکل منحنی کافی است.

از یک طرف دایره به سمت مرکز یک برش ایجاد کنید (مانند کشیدن یک شعاع) و در مرکز دایره، سوراخی به اندازه یک تا دو میلی متر ایجاد کنید.

حالا می توانید تکه های کوچک مو را به مرکز دایره بکشید و بدون هیچ خطری اکستنشن را به موها متصل کنید.

اکستنشن مو

۴- تقسیم کردن موهای خود را از پایه شروع کنید. بخشی از موها را از پشت گردن جدا کرده و بقیه را بالای سر خود سنجاق کنید.

۵- رشته ای از موهایتان را داخل تقسیم کننده کارتنی قرار دهید. دقت داشته باشید اندازه آن ها باید به اندازۀ رشته مو اکستنشن باشد. برای این کار می توانید از قلاب استفاده کنید. این قسمت اولین بخش اکستنشن است و بسیار اهمیت دارد. اگر لازم باشد تقسیم کننده را به موهای خود متصل کنید از گیره مو استفاده کنید.

۶- یک لایه اکستنشن را به موهای تقسیم شده اضافه کنید. انتهای اکستنشن را با ریشه موهایتان تنظیم کنید و ابتدای آن را تا حد ممکن به پوست سر نزدیک کنید.

۷- از یک اتو برای اتصال اکستنشن استفاده کنید. چند ثانیه انتهای اکستنشن و موها را با اتو نگه دارید، بعد اتو را بردارید و دوباره بگذارید. مراقب باشید موهای خود را در این فرایند نسوزانید.

۸- موهای گرم شده را داخل موهای طبیعی رول کنید. نوک انگشتان را روی موهای گرم شده بکشید و در یک حرکت گردشی اکستنشن را با موهای طبیعی ترکیب کنید. این کار تأثیر چسب یا کراتین را بیشتر می کند.

۹- تقسیم کننده را جدا کنید. یک قسمت دیگر از همان ردیف را بردارید و مقوای تقسیم کننده را به آن وصل کنید. فقط به یاد داشته باشید که از موی قبلی مراقبت کنید.

اکستنشن مو

۱۰- مراحل تقسیم و ترکیب مو را تکرار کنید. لایه های اکستنشن باید به طور مساوی روی سر قرار بگیرند تا به صورت طبیعی تر ظاهر شوند. این روند را تا تمام شدن اکستنشن ها ادامه دهید.

۱۱- با استفاده از برسی که نوک آن برجسته نیست موهای خود را شانه کنید تا اکستنشن های تازه چسبیده کنده نشوند. مراقب باشید پایه اکستنشن آسیب نبیند.

موهای نزدیک پوست سر را شانه نکنید زیرا فشار بیش از حد باعث افتادن اکستنشن می شود.

۱۲- از اکستنشن مو مراقبت کنید. به طور منظم موهای خود را شانه کنید، بیش از حد به پوست سر نزدیک نشوید. هنگام شستن اکستنشن ها، از محصولات بدون سولفات استفاده کنید و به پوست سر نرم کننده نزنید. برای شستن مو از حرکات ملایم و آرام استفاده کنید. هر شش یا هشت هفته یک بار به تجدید اکستنشن نیاز خواهید داشت.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.