مهمترین بایدهای دکوراسیون اتاق کار

اگر قصد کار در خانه را دارید، حجم کار شما هر اندازه که باشد، نیاز به فضایی دارید تا بتوانید ساعاتی را به‌راحتی در آن فضا به کار بپردازید. برای تدارک فضای کاری کامل در خانه، ابتدا باید بدانید که اتاق کار ایده‌آل به چه عناصری نیاز دارد. در این مطلب، ۱۱ مورد از مهم‌ترین بایدهای دکوراسیون اتاق کار را معرفی می‌کنیم:

تکنولوژی، دوست همیشگی شما
اطمینان حاصل کنید که در فضای کار خود احساس راحتی کامل می‌کنید و هیچ‌گاه برای مدت طولانی منتظر چیزی نخواهید شد. یکی از اقدامات مهم برای این کار، وجود اینترنت با سرعت بالاست. در این صورت، الویت با اینترنت بی‌سیم است که دکوراسیون فضا را از شر سیم و کابل‌ها نیز راحت می‌کند.

صندلی: دفتر کار یا آشپزخانه؟!
نشستن روی صندلی‌های شیک غذاخوری در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری بسیار خوشایند و لذت‌بخش است، اما تنها در بازه زمانی کوتاهی که مشغول صرف غذا هستید. اگر قرار باشد که تمام روز را روی آن صندلی‌ها بنشینید، به‌شدت در کمر خود، ناراحتی و آزردگی احساس خواهید کرد. بنابراین، زمانی کافی برای جستجو و خرید صندلی استاندارد و مناسب برای اتاق کار صرف کنید.

کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ
تصمیم این که کامپیوتر رومیزی داشته باشید یا لپ‌تاپ، با شماست، اما از آنجا که لپ‌تاپ‌ها علاوه بر اشغال فضایی بسیار کمتر نسبت به کامپیوتر رومیزی، اطلاعاتی بیشتر را نیز در خود جای می‌دهند و بسیار پیشرفته هستند و همچنین به دلیل راحتی در حمل و جابه‌جایی، بیشتر توصیه می‌شوند.

تلفن، فکس، اسکنر، پرینتر
بسته به نوع شغل و کسب و کاری که دارید، باید تعیین کنید که به کدام یک از این دستگاه‌ها نیاز دارید. ممکن است تنها به یک یا دو مورد از این دستگاه‌ها در اتاق کار شما نیاز باشد. توصیه ما این است که در این صورت، از دستگاه‌های چند کاره که در حقیقت، چند دستگاه در یک است، استفاده کنید.

میز کار
میز کار از مهم‌ترین عناصر در هر اتاق کار است. میز کار باید علاوه بر سطح کامل، فضاهای ذخیره‌‌سازی متعدد برای جای دادن اوراق مختلف را نیز داشته باشد. اگر فضای کافی وجود داشت، می‌توانید از میزی کمکی با فضاهای ذخیره سازی متعدد نیز کمک بگیرید. فراموش نکنید که میز کار خود را باید همواره تمیز و سازمان‌یافته نگه دارید.

ابزارهای سازماندهی
ابزارهایی چون لیوان قلم‌ها، گیره کاغذ، دفترچه یادداشت روزانه، گیره‌های آهن‌ربایی و دیگر ابزارهایی که کمک می‌کنند تا فضای کاری هر چه سازمان‌یافته‌تر و مرتب‌تر باشند، از ملزومات هر اتاق کار به حساب می‌آیند. توصیه می‌کنیم که حتما، تعدادی از این ابزارها را در اتاق کار خود داشته باشید.

مرزهای اتاق کار
اتاق کار در خانه، تعریفی مشخص دارد. گاهی، این فضا وارد فضای زندگی شخصی فرد می‌شود که کاری اشتباه است و باید از آن جلوگیری شود. برای پیشگیری از این اتفاق و تعیین مرز و حریم فضای کار، توصیه می‌کنیم که روالی مشخص را برای کار در خانه خود تعیین کنید. به‌عنوان مثال، هنگام ورود به اتاق کار، لباسی راحت و مخصوص بپوشید و مشغول به کار شوید. برای جلوگیری از ادغام فضاهای مجاور با یکدیگر نیز، حتما از حریم و دری بین فضاها استفاده کنید تا اتاق کار را از فضاهای دیگر جدا کنید.

اتاق کار آرام و راحت
اتاق کار شما باید فضایی آرام و بسیار راحت باشد و بهتر است تا حد امکان، فضایی دنج و آرام برای آن در نظر گرفته شود. اگر فضا‌های مجاور فضای کار شما سر و صدایی بسیار دارد یا کنار فضای بازی کودکان قرار دارد، توصیه می‌کنیم که حتما از هدفون برای ایجاد فضایی آرام در اتاق کار خود استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی کافی
وجود فضای ذخیره‌سازی به میزان کافی و در انواع مختلف در اتاق کار لازم است تا بتوانید فضا را همیشه مرتب و سازمان‌یافته نگه دارید، زیرا یکی از ویژگی‌های فضای مرتب این است که هر عنصری برای خود جایی داشته باشد و به حال خود رها نشود. بنابراین، از وجود فضاهای ذخیره‌سازی در قالب کمد، کشو، طبقه، قفسه و فایل به اندازه کافی در فضا مطمئن شوید.

تعریف فضا
فضای کار ممکن است در گوشه‌ای از اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن قرار بگیرد، اما به هر حال، اتاق کار فضایی کاملا خصوصی است که باید تعریف شده، تا حد امکان تفکیک شود. بنابراین، برای تعریف فضا از جداکننده‌های فضا مانند پارتیشن‌ها استفاده کنید تا حریم فضای کار، به‌طور کامل تعیین و تفکیک شود.

فضایی باز و الهام‌بخش
با استفاده از نور طبیعی و رنگ‌های روشن در فضا، مطابق با سلیقه فردی خود و همچنین استفاده از گیاهان شاداب و وسایل جالب، دکوراسیون دلباز و مفرح برای اتاق کار خود تدارک ببینید تا بودن در آن برای ساعت‌ها، خسته‌کننده نباشد و تاثیر مخرب بر بازدهی کار شما نداشته باشد.

منبع: برترینها

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.