روش های بالابردن طول عمر باطری موبایل

امروزه موبایل وسیله ای برای تماس تلفنی، پخش فیلم و موسیقی، ارسال پیامک، چک کردن ایمیل، وبگردی و بسیاری دیگر از کارهای زندگی روزمره ما میباشد. اما میبینیم در مواقع ضروری شارژ باطری ها تمام میشود. این مشکل برای بسیاری از افراد رخ می دهد. در مطلب زیر راه حل های ساده و خوبی بیان شده است تا این مشکل را برطرف کنید:

۱- چرخه ی شارژ کامل
برای نگهداری کارایی باتری، شما می بایست ماهی یک بار باتری گوشی خود را به طور کامل شارژ کرده و سعی کنید قبل از این عمل، اجازه دهید که شارژ باتری به کمتر از ۲۰ درصد برسد. می بایست توجه داشته باشید که این شارژ کردن می بایست بدون وقفه انجام گیرد.

۲- دمای مناسب
بهترین دمای مناسب برای باتری گوشی آندرویدی شما دمایی بین ۰ تا ۴۵ درجه ی سانتیگراد است. دماهایی بیشتر و کمتر از این میزان می توانند به باتری گوشی شما آسیب وارد کنند. همچنین سعی کنید که گوشی خود را از تابش مستقیم نور خورشید و دمای بالا نیز دور نگه دارید.

۳- تنفسی آزادانه
سعی کنید زمانی که گوشی خود را شارژ می کنید آن را از کاور خود بیرون بیاورید. داشتن کاور در هنگام شارژ دمایی را تولید می کند که می تواند به گوشی شما آسیب برساند.

۴- غیرفعال کردن Wi-Fi
Wi-Fi راحت و رایگان است اما به نسبت شبکه ی ۳G انرژی بیشتری را مصرف می کند. اگر آن را غیر فعال و درست در زمانی که به آن احتیاج دارید آن را روشن کنید، از هدر رفتن انرژی بسیاری جلوگیری کرده اید.

۵- داده های شبکه موبایل
مصرف انرژی برای استفاده از شبکه های ۳G و ۴G بسیار بیشتر از شبکه ی ۲G است. در صورتی که استفاده از شبکه های فوق ضرورتی ندارد، سعی کنید که تنها از شبکه ی ۲G استفاده کنید. مطمئناً در مصرف انرژی صرفه جویی مناسبی انجام داده اید.

۶- غیرفعال کردن همگام سازی خودکار (Auto Sync)
برای داده های پس زمینه، Auto Sync برای همگام سازی گوگل از قبیل Google Contacts و Gmail و یا … استفاده می شود. اگر به این امکان احتیاج ندارید می توانید آن را از حالت خودکار خارج سازید.

۷- غیرفعال کردن بلوتوث
همانند Wi-Fi، بلوتوث نیز مصرف انرژی زیادی دارد. در صورتی که استفاده ای از بلوتوث خود ندارید، می توانید تا استفاده ی بعدی آن را خاموش کنید.

۸- مهلت زمانی کوتاه صفحه ی نمایش
در صورتی که شما مهلت زمانی صفحه ی نمایش گوشی خود را پایین بیاورید می توانید کاهش مصرف انرژی مناسبی داشته باشید. این مهلت می تواند ۱ دقیقه و یا حتی کمتر از آن نیز باشد.

۹- تنظیم کردن روشنایی صفحه نمایش
نور زیاد صفحه ی نمایش مصرف زیادی از انرژی باتری گوشی شما را دارد. شما می توانید این روشنایی را کاهش داده و ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی عملکرد مناسبی را نیز از دستگاه خود داشته باشید.

۱۰- غیرفعال کردن اپلیکیشن ها در پس زمینه
اپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی مصرف انرژی زیادی دارند. در صورتی که از آنها استفاده نمی کنید و قصد صرفه جویی در انرژی دستگاه خود را دارید مطمئن شوید که اپلیکیشنی در پس زمینه ی گوشی تان در حال اجرا نمی باشد.

۱۱- غیرفعال کردن خودکار به روز رسانی سیستم
بسیاری از اپلیکیشن های آندروید برای خود امکان به روز رسانی خودکار را فراهم می سازند که انرژِی زیادی را از باتری شما می گیرد. در صورتی که قصد دارید قدرت باتری دستگاه خود را افزایش دهید، به روز رسانی خودکار را برای اپلیکیشن های موجود در گوشی آندرویدی خود را غیرفعال سازید.

۱۲- قطع ویبره گوشی
همه شما می دانید که ویبره ی گوشی نیز از بین برنده ی انرژِی باتری گوشی شماست. پس می توانید سعی کنید از این ویژگی دستگاه خود تنها در محیط هایی استفاده کنید که بیش از حد شلوغ می باشند و در غیر این صورت آنها را غیر فعال سازید.

۱۳- استفاده از ویجت های کنترل انرژی
از یک ویجت کنترل کننده ی انرژی استفاده کنید، این کار یکی از بهترین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی است. در صورتی که در دسکتاپ خود این ویجت را دارید که بسیار عالی است، اما در صورتی که از این ویجت ها استفاده نمی کنید سعی کنید که برای کنترل انرژی دستگاه خود از این مورد نیز غافل نباشید.

۱۴- حذف ویجت های غیرضروری از صفحه ی خانگی
هرگز اینگونه تصور نکنید که ویجت هایی که در صفحه ی خانگی بلااستفاده اند مصرف انرژی آنچنانی ندارند. سعی کنید که ویجت های اضافی را که تنها به مانند مجسمه ای در صفحه ی خانگی حضور دارند را حذف کنید.

۱۵- غیرفعال سازی GPS
همانند Wi-Fi و بلوتوث، GPS نیز مصرف زیادی از انرژی باتری دارد. می توانید GPS دستگاه خود را غیرفعال و تا استفاده ی بعدی آن را به همین حال نگه دارید. در این صورت می توانید در مصرف باتری نیز صرفه جویی کنید.

۱۶- استفاده از فیسبوک و توییتر تنها در صورت نیاز
در صورتی که امکان دارد سعی کنید که از استفاده ی فیسبوک و توییتر بر روی دستگاه آندرویدی خود اجتناب کنید. این مورد نیز به حفظ باتری دستگاه شما کمک می کند.
این موارد نکاتی هستند که در صورتی اجرایی شدن می توانند تا حدود زیادی در مصرف انرژی باتری گوشی شما صرفه جویی کرده و به نوعی بهینه ساز آن باشند. در صورتی که شما نیز روش یا ترفندی در این مورد می دانید، خوشحال خواهیم شد که در قسمت نظرات آن را بیان کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.