عطر مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی عطر خوب این است که رایحه اش یکنواخت باشد و پس از قرار گرفتن روی پوست، تغییر ماهیت ندهد. هنگام خرید، اجازه دهید تست عطر چند دقیقه روی پوست شما باقی بماند تا رایحه پایه آن تا حدی مشخص شود ولی بیش از سه عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت و شاید رایحه ای ناخواشیند از ترکیب عطرهای گوناگون به مشامتان برسد. در بعضی از عطرفروشی ها، یک ظرف قهوه یا کاکائو وجود دارد تا مشتری پس از هر بار امتحان عطر، از آن ظرف استشمام کند و به امتحان عطرها ادامه دهد.

هیچ گاه عطر را روی پوست خود مالش ندهید چون این کار باعث از بین رفتن مولکول های پایه عطر و عدم ماندگاری آن می شود. البته این نکته را فراموش نکنید که پوست های گوناگون بر رایحه عطرها آثار گوناگونی می گذارند و هر عطری را نباید روی هر پوستی استفاده کرد. به عبارت دیگر برای هر پوستی عطرهای خاصی طراحی شده است.

چه پوستی، چه عطری؟
رنگ پوست، چربی یا خشکی پوست، چهره و شخصیت شما تعیین می کند چه عطری مناسب شما است. برای افرادی که پوست روشن دارند، استفاده از عطرهایی که رایحه گل ها در آنها به کار رفته توصیه می شود و برای پوست های گندمی، به کار بردن رایحه های oriental یا مشرق زمینی مناسب تر است.

در عین حال افرادی که پوست روشنی دارند، بهتر است از بوهای خنک و ترش یا خنک و تلخ استفاده کنند چون با پوستشان سازگاری بیشتری دارد و دوامش هم بیشتر است. به افراد سبزه و گندمی هم رایحه های گرم و شیرین توصیه می شود. جالب است بدانید مهمترین لحظه درک رایحه، هنگام عبور فرد است و شما می توانید با انتخاب عطر متناسب با چهره و شخصیت تان، روی دیگران تاثیری به یادماندنی بگذارید. بهتر است در فصل گرما از عطرهای خنک و در فصل سرما از عطرهای گرم استفاده شود.

بعضی از خانم ها ممکن است از یک عطر مردانه خوششان بیاید ولی توصیه می شود هرگز از عطرهای مخصوص جنس مخالف استفاده نکنید، زیرا خصوصیات هر جنس، در عطر مخصوص آن در نظر گرفته شده و مواد شیمیایی به کار رفته در آن نیز با فیزیولوژی و هورمون های بدن تناسب دارد.

نکته دیگر اینکه عطر را روی نقاطی از پوست به کار ببرید که زیر آنها نبض وجود دارد. در این نقاط، خون با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن، به تراوش رایحه و انعکاس آن از پوست کمک زیادی می کند. به طور معمول نقاط نبضی شامل مچ دست ها، پشت گوش ها، آرنج و گردن هستند که بهترین نقاط برای زدن عطر به حساب می آیند. البته عطر زدن به گردن، احتمال بروز بیماری های پوستی در این ناحیه را افزایش می دهد.

ماندگاری عطر
بوی عطر افرادی که پوستی چرب دارند، بیشتر از افرادی که پوستی خشک دارند می ماند. پوست چرب و مرطوب باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود. افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است در صورت امکان، در طول روز چند بار عطر بزنند.

چگونه عطر بزنیم؟
متخصصان تولید محصولات آرایشی و بهداشتی توصیه می کنند که عطر را عمدتا به پشت گوش ها بزنید تا بوی آن بیشتر پراکنده شود.

مقدار کمی از عطر را هم روی پوست بدنتان بزنید. در عین حال، یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر در تمام طول روز باقی بماند ولی توصیه می شود اگر می خواهید رایحه عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، هیچ گاه روی لباستان از عطر استفاده نکنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.