پر استر‌س‌ترین و کم استرس ترین فن آوری‌های امروزی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها یک سوم مردم عقیده دارند تکنولوژی برای آنها استرس زا است اما وقتی صحبت از یک فن آوری خاص به میان می آید، تعداد این افراد ناگهان دوبرابر می شود!

قرار بر این است که تکنولوژی زندگی ما را راحت تر کند. اغلب هم تا وقتی که اشتباهی رخ ندهد و همه چیز درست کار کند اینگونه است. بررسی ها هم نشان می دهد که تنها یک سوم مردم عقیده دارند تکنولوژی برای آنها استرس زا است اما وقتی صحبت از یک فن آوری خاص به میان می آید، تعداد این افراد ناگهان دوبرابر می شود!

جالب اینجاست که پر استرس ترین فن آوری ها ارتباط مستقیم به اتصال به اینترنت دارند. از دید مردم سه تکنولوژی پر استرس جهان به ترتیب عبارتند از مشکلات جواب گرفتن از وای فای (۱۲٫۴%)، استفاده از فضای ابری (۱۱٫۴%)، و در نهایت مشکلات مروبط به شبکه و دستگاه های همگام سازی (۱۰%).

هرگاه که در این سه زمینه مشکلی پیش بیاید، شما نمی توانید به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

این بررسی توسط Virgin Digital Help، یک دفتر خدمات پشتیبانی فنی، روی نزدیک به ۲۱۰ نفر در آمریکا و انگلستان و از طریق فیس بوک، توئیتر، ای میل و تلفن انجام شد. نزدیک به ۸۰ درصد مشارکت کنندگان افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال، یعنی آنهایی بودند که با این فن آوری ها بزرگ شده اند.به هرحال گاهی اوقات صرف نظر از اینکه کاربر چقدر مهارت دارد، مشکلاتی ممکن است در زمینه فن آوری ها بروز کند که واقعا خارج از کنترل فرد است. در حدود ۱۸٫۶ درصد از شرکت کنندگان با تغییرات مداوم تکنولوژی و ۱۵٫۲ درصد هم با مسائل مربوط به سازگاری با این فن آوری های نوین مشکل داشتند. زنان نسبت به مردان بیشتر تحت تاثیر استرس ناشی از فن آوری ها قرار دارند. تنها ۲۰ درصد مردان با استرس زا بودن تکنولوژی مشکل داشتند، در حالیکه همین میزان در زنان به ۳۱ درصد می رسد. ۲۷ درصد از افراد بالای ۵۵ سال اعتقاد داشتند که فن آوری ها بیش از حد پیچیده اند.

مواردی که در این رتبه بندی به لحاظ استرس زا بودن در پایین ترین درجه ها قرار داشتند، آن دسته از فن آوری ها هستند که قدیمی ترند و افراد نیز با آنها بیشتر آشنا هستند مثل کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، پرینترها گوشی های تلفن همراه و استفاده عمومی از اینترنت. تبلت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، پایین تر از اینها قرار دارند و بر اساس این بررسی، بی استرس‌ترین فن آوری ایمیل زدن است!

منبع: خبر آنلاین

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.