آشنایی با مشاغل ضد روبات

با توسعه فناوری‌های طراحی روبات پیش‌بینی می‌شود که تا چند دهه آینده روبات‌ها دنیای انسان‌ها را به تسخیر خود در آورند اما در این بین مشاغلی وجود دارند که روبات‌ها هیچ گاه قادر به انجام آن نیستند!

روبات ها به تمام عرصه‌های زندگی انسان راه یافته‌اند و انسان شاهد حضور رقبای روباتیک در مشاغلی مانند خیاط، آشپز، معلم، مین یاب، کمک جراح و فضانورد است، اما برخی مشاغل «ضد روبات» هستند و انسان می‌تواند مطمئن باشد که هیچ گاه شغل خود را به واسطه حضور یک رقیب روباتیک از دست نخواهد داد.

روانپزشک / مشاور
احساس و روان حوزه‌ای است که پیشرفته‌ترین روبات‌ها نیز قادر به درک پیچیدگی‌های آن نیستند و حتی در صورت طراحی برنامه‌ای برای درک احساسات انسانی، هیچکس حاضر به مشاوره خواستن از یک روبات نیست.

نویسنده
روبات‌های خبرنگار تنها می‌توانند گزارش‌هایی را با استفاده از کلمات کلیدی و تعیین شده بنویسند، اما نوشتن داستان، شعر یا قطعه ادبی به احساس و قریحه انسانی نیاز دارد.

هنرمند
روبات‌ها شاید بتوانند نقش‌های کوچکی را ایفا کنند؛ اما هرگز نمی توانند مانند یک انسان حالت چهره، احساس و خلاقیت را در اجرای یک نقش از خود بروز دهند.

پزشک عمومی
یک پزشک بیش از آموزه‌های موجود در کتاب‌های پزشکی برای تشخیص بیماری استفاده می‌کند و هیچ هوش مصنوعی نمی‌تواند مراحل تشخیص بیماری را بدقت انسان انجام دهد، اگرچه در سایر حوزه های علم پزشکی مانند جراحی می‌تواند ورود روبات‌های جراح و کمک جراح را مشاهده کرد.

ماما
تولد نوزاد نیاز به همراهی و ارتباط انسانی دارد و هیچ مادری دوست ندارد این لحظه را با یک روبات بی جان سپری کند.

کشاورز آلی
مراقبت از گیاهان و جانوران کاری نیست که بتوان پیشرفته‌ترین روبات‌ها را برای انجام آن برنامه ریزی کرد. دنیا بسمت محصولات ارگانیک و کشاورزی پایدار پیش می رود و این مسأله نیازمند حضور و مراقبت انسان است.

مراقب کودک
مراقبت و نگهداری از کودکان، یکی از پیچیده‌ترین مشاغلی است که روبات‌ها هیچ گاه نمی‌توانند وارد این حیطه شوند.

مهندس روباتیک
با وجود پیشرفت های گسترده در حوزه برنامه ریزی و طراحی روبایتک، هیچ روباتی نمی تواند روبات پیشرفته‌تری از خود طراحی کند.

منبع: ایسنا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.