درمان موهای آسیب دیده و شکننده

موهای آسیب دیده خیلی ضعیف و شکننده هستند و به همین دلیل حالت دادن و درست کردن این موها خیلی سخت است. اگرچه رنگ موهای جدید دارای نرم کننده ها و تقویت کننده هایی هستند که به موهای شما کمک می کند که درخشش و لطافت خود را حفظ کنند اما به هرحال استفاده مکرر از رنگ مو به موها آسیب می زند .البته خوشبختانه هر نوع خشکی و یا آسیب دیدگی مو قابل درمان است.

مرحله اول:
موهایتان را با شامپویی شستشو دهید که مخصوص موهای رنگ شده است. در مرحله آخر شستشو، موهایتان را با آب سرد آبکشی نمایید زیرا آب سرد باعث می شود که کوتیکولهای مو به هم نزدیک شوند . وقتی کوتیکولها به هم نزدیک می شوند موها صافتر و و نرمتر می شود.

مرحله دوم:
با استفاده از یک تقویت کننده روزانه و یک ماسک موی مرطوب کننده هفتگی ، مقاومت و نرمی از دست رفته موهایتان را دوباره بدست بیاورید . برای اینکه موهایتان بیشتر رطوبت خود را حفظ کند می توانید از تقویت کننده و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که نیاز به شستشو ندارند یعنی شما پس از حمام کردن از این نوع تقویت کننده های استفاده می کنید و تا حمام بعدی این تقویت کننده روی موهای شما می ماند.

مرحله سوم:
موهای رنگ شده را بیش از حد شانه نکنید . موهایی که در اثر رنگ شدن آسیب دیده اند خیلی شکننده هستند و به همین دلیل شانه کردن زیاد باعث می شود موهایتان بشکند و یا کشیده شود. برای شانه کردن از بورسهای نرم استفاده کنید.

مرحله چهارم:
تا آنجایی که امکان دارد از سشوار و حالت دهنده های گرما زا استفاده نکنید. اگر مجبورید برای حالت دادن موهایتان از سشوار استفاده کنید اجازه بدهید موهایتان بطورطبیعی تا حدود ۹۰ درصد خشک شود و بعد از سشوار استفاده کنید، به این ترتیب موهای شما مدت زمان کمتری در معرض حرارت سشوار قرار می گیرد . تا آنجایی که امکان دارد از فر کردن و صاف کردن موهایتان خودداری کنید و در مواقعی که مجبور شدید از یک وسیله گرما زا برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید ، حتما” قبل از شروع کارتان از اسپری های محافظت کننده استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.