ریشه‌ چرب‌ بودن موها چیست؟

موی سر یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی از بدن است که باید به آن توجه داشته باشیم؛ چرا که تمیزی و مرتب‌ بودن آن در ارتباط های اجتماعی بسیار موثر است.

موی افراد از نظر ظاهر شاید با یکدیگر برابر و شبیه باشد اما در باطن و از نظر جنس با یکدیگر فرق دارد. افرادی که پوست و موی چرب دارند گاهی اوقات حتی ظرف چند دقیقه پس از شست‌وشو سطح براقی از چربی بر روی پوست و یا موهای آنها دیده می‌شود.

در این مطلب نگاهی داریم به مواردی که افرادی که موهای چرب دارند باید به آن توجه کرد.

ریشه‌چرب‌ بودن موها
دلایل بسیار زیادی برای داشتن موهای چرب وجود دارد و پزشکان نیز دلایل متفاوتی را بیان می‌کنند. یکی از این دلایل می‌تواند خوردن غذاهای چرب باشد و یا زدن دست‌های چرب به موی سر اما این‌ها دلایل علمی برای این موضوع نیستند.

بسیاری از پزشکان بر این باورند که عوامل وراثتی در داشتن موهای چرب بسیار دخیل است و اگر یکی از والدین دارای این مشکل باشد با احتمال بالا فرزندان نیز دچار این مشکل می‌شوند.

پوست انسان چربی‌های خاص خودش را تولید می‌کند و این چربی ها از طریق منفذهای روی پوست روی بدن انسان می‌آیند. اگر این چربی‌ها به میزان زیادی تولید شوند باعث چرب شدن موهای شما می‌شود.

نکات مهم
در افرادی که موهای صاف دارند به میزان بیشتری چرب بودن موها پیداست. این افراد باید به این نکته توجه کنند که این چرب بودن می‌تواند باعث آسیب رسیدن به موهایشان نیز بشود. این افراد بهتر است تا روزانه موهای خودشان را بشویند تا مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود نیاید.

شاید یک بار شستن در طول روز برای موای کافی نباشد و لازم باشد چند بار در طول روز این کار را انجام دهید. همچنین در شست و شوها از شامپو استفاده کنید. متخصصان می‌گویند استفاده نکردن از نرم کننده‌ها نیز می‌تواند برای بهبود بخشیدن به موها مفید باشند.

یکی دیگر از نکاتی که لازم است رعایت کنید استفاده از شانه‌ها و برس‌های نرم است. همیشه سعی کنید تا خیلی آرام موهای خودتان را شانه کنید. این کار باعث می‌شود روغن از روی پوست سر شما به همه جای موها نرسد.

این افراد همچنین لازم است تا تجدید نظری در رزیم غذایشان داشته باشند. بسیاری از پزشکان بر این اعتقاد هستند که رژیم غذایی حاوی امگا-۳ می‌تواند برای موها عالی باشد و آن‌ها را از حالت چرب بودنشان خارج کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.