آشنایی با شادترین کشورهای جهان

موسسه مطالعاتی بریتانیایی «لگاتوم» فهرستی از شادترین کشورهای جهان را منتشر کرده که «نروژ» جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است.

در فهرست شادترین کشورهای جهان که از سوی موسسه مطالعاتی «لگاتوم» در انگلیس منتشر شده است، نام ده کشور آمده است که کشور نروژ در صدر این فهرست و به ترتیب نام کشورهای دانمارک، سوئد،استرالیا، زنلاند نو، کانادا، فنلاند، هلند، سوئیس، ایرلند دیده می‌شود. افراد در این کشورها مشکلات مربوط به سلامتی، استرس و ناراحتی را کمتر و در مقابل شادی، احترام و لذت را بیشتر در زندگی خود تجربه کرده‌اند. شادترین کشورهای جهان جز ثروتمندترین کشورها نیز هستند که سرانه درآمد آنها ۴۰ برابر کشورهای دیگر است.

نروژ کشوری است واقع در اروپای شمالی، پایتخت آن اسلو و جمعیت این کشور ۵ میلیون نفر است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، و سپس دوباره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، نروژ بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را دارا بود.

دانمارک کشوری است در شمال اروپا. پایتخت آن کپنهاگ و جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر است. کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند، دانمارک همچنین به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان شناخته شده است.

سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی که جمعیت آن بیش از ۹٫۲ میلیون نفر است و تقریباً ۷٫۹ میلیون نفر آن را سوئدی‌ها تشکیل می‌دهند.

کشور استرالیا ‏ کشوری است توسعه یافته که در نیمکره جنوبی واقع است.

نیوزیلند یا زلاندِ نو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است.

کانادا کشوری در شمال قارهٔ آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان است.

جمهوری فنلاند کشوری است در شمال اروپا واقع است.

هلند در پرورش و تجارتِ گُل مقام اول را در جهان داراست. دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود.

سوئیس کشوری است این کشور ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است.

ایرلند نام کشوری به پایتختی دوبلین است که در جزیرهٔ ایرلند، در شمال‌غرب قارهٔ اروپا واقع شده‌است. جمعیت جمهوری ایرلند ۴.۶ میلیون نفر و جمعیت ایرلند شمالی ۱.۸ میلیون نفر است که جمعاً ۶.۴ میلیون نفر جمعیت دارند.

منبع: جام جم آنلاین

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.