ویژگی‌های یک تشک خوب

دنیای محصولات خواب کاملاً فریبنده است و ما قصد داریم راز و رمز آنرا برای شما بگشاییم. همه افراد پس از سپری کردن یک روز پرکار و شلوغ در آرزوی یک خواب راحت و آسوده هستند. از لازمه های یک خواب رویایی برخورداری از سرویس خواب مناسب است که در این میان “تشک” حرف اول را می زند.

تشکی را بخرید که مناسب شماست. پیش از اینکه به فروشگاه بروید و مشغول خرید بشوید، ابتدا باید بدانید که نیاز شما در زمان خواب چیست. یک لحظه صبر کنید و در مورد شیوه زندگی خود فکر کنید؛ موقعیت بدن خود را بسنجید؛ در چه وضعیتی احساس راحتی می کنید؟ بعدا به فضایی که در اختیار دارید فکر کنید. اگر متاهل هستید حتماً با همسرتان به خرید تشک بروید. این مهم است که تشکی را خریداری کنید که هم نیازهای شما را برآورده سازد و هم همسرتان در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

اگر قصد خرید تشک دارید باید بدانید یک تشک استاندارد چه ویژگیهایی دارد . اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ویژگی های خاصی را برای یک تشک استاندارد در نظر گرفته است . یک تشک استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد ، عایق هایی از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت داشته باشد . نوع پارچه تشک ، استحکام و مقاومت آن ، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک است . نرمی و سفتی تشک بایستی در حدی باشد که وقتی روی آن دراز می کشیم پستی و بلندی بدن را پر کرده و موقعی که بر می خیریم تشک برگردد به حالت اول ، نه آنقدر نرم باشد که روی آن ولو شویم و نه آنقدر سفت که انگار روی زمین خوابیده ایم حال تمام تشکها تا زمانی که نو هستند این ویژگی را دارند اما موضوع اصلی دوام و ماندگاری این حالت در تشک است .

انواع تشک

تشک های طبی برقی
این تشک ها برای برطرف کردن دردهای ناشی از آرتروز مفاصل، استخوان و آسیب دیدگی تاندون ها و ماهیچه ها استفاده می شوند.
این تشک ها، قابلیت گرم شدن دارند و می توان برای افراد مسن که نیاز به گرم شدن موضعی دارند، استفاده شوند.

تشک های بادی
به طور معمول برای اوقات فراغت استفاده می شوند و نیز افرادی که به هر دلیل نمی توانند از تشک فنری معمولی استفاده کنند، از این تشک ها استفاده می کنند.

تشک های آبی
این تشک ها از کیسه های آب با اتصال داخلی ساخته شده اند که در یک پوشش محکم پلاستیکی قرار گرفته اند. این تشک ها از طریق یک دریچه از آب پر می شوند.
از آنها برای کاهش فشار بر روی پوست بیمار استفاده می شود.

تشک های هوا
میزان سفتی آنها را می توان با یک کنترل از راه دور که به پمپ هوا متصل است تنظیم نمود.

تشک های پشمی
انواع ضد حریق آنها هم موجود می باشند و مناسب استفاده در چهار فصل سال هستند.

تشک با نخ های آلی
همانند پشم سازگار با محیط زیست هستند، با این تفاوت که بخودی خود قابلیت ضد حریق بودن را ندارند و تنها با افزودن مواد شیمیایی می توان این قابلیت را به آنها افزود.
اگر نسبت به موادشیمیایی حساسیت دارید، پیش از خرید این نوع تشک ها باید با پزشک خود مشورت کنید.

لاتکس طبیعی
هسته اصلی تشک می تواند هم از فنر و هم از فوم های انعطاف پذیر باشد.
اگر قصد خرید یک تشک لاتکس با هسته فوم را دارید، بهتر است از فوم طبیعی استفاده کنید تا مواد پلی اورتان که دارای ترکیبات نفتی هستند در آن وجود نداشته باشند.

تشک فنری و یونولیتی
تشک های اسفنجی و فنری، تشک هایی هستند که اغلب در بازار مصرف دیده می شوند.
تشک های تقلبی همان تشک های «یونولیتی»هستند. این تشک ها بسیار سبک و ارزان قیمت تر از تشک های اسفنجی اند و بیشتر از ۳-۲ ماه عمر نمی کنند.
این تشک ها طی مدت کمی با چند بار استفاده، شکسته و خراب و غیر قابل استفاده می شوند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.