ارزش یک شانه خوب

وقتی درباره مراقبت و محافظت از مو حرف می‌زنیم همه به انواع شامپو و سرم و روغن برای مراقبت یا بازسازی مو فکر می‌کنند. کمتر کسی می‌داند که شانه و برس مو می‌توانند در سلامت و زیبایی مو چقدر تأثیر داشته باشد.

شانه دنده درشت: تفاوت موی خیس و موی خشک مثل ماکارونی خشک و ماکارونی جوشان در آب است. وقتی مو خیس است براحتی می‌شکند و در هم تنیده می‌شود. پس قبل از اینکه موهایتان را کاملاً خشک کنید با یک شانه دنده درشت شانه بزنید. خوب است که قبل از شانه زدن با کرم یا روغن کمی موهایتان را چرب کنید.

شانه فلزی ممنوع:  اگر موهایتان را خشک می‌کنید و سشوار می‌کشید هرگز از شانه‌ها و برس‌های فلزی استفاده نکنید. این شانه‌ها باعث شکنندگی و ایجاد موخوره می‌شوند.

یک برس قلم مویی: این نوع برس‌ها بهترین وسیله برای شانه‌زدن موها هستند. بعضی‌ها از برس‌های قلم مویی طبیعی استفاده می‌کنند و بعضی‌ها هم از نوع مصنوعی‌اش راضی‌اند. در انواع مصنوعی این برس‌ها به کیفیت قلم‌مو خیلی توجه کنید.

اندازه مناسب برس پیچی: حالت دادن و فر کردن مو با برس‌های پیچی خیلی معمول و حتی پیش پاافتاده است. اما برای اینکه موهایتان را حالت بدهید از برس‌های حالت دهنده مناسب و اندازه موی سر خودتان استفاده کنید. برس‌های کوچک‌تر پیچ‌های کوچک‌تر ایجاد می‌کنند و برس‌های بزرگتر برای سریع تر خشک کردن  و پیچ‌های درشت مو مناسب‌ترند. نکته مهم این است که موقع استفاده از این برس‌ها موها باید تقریباً خشک باشند و مو باید به چند دسته تقسیم شود تا آسیب کمتری ببیند و همچنین حرارت و دمای سشوار نیز نباید باعث داغ شدن مو و برس‌ بشود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.