آنچه که نباید به پوست صورت‌تان بمالید

با وجود انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب هنوز هم مردم به دنبال راه‌هایی معجزه آسا برای مراقبت از پوست‌شان هستند. این باعث می‌شود سراغ محصولاتی بروند که اصولاً برای مراقبت و نگهداری از پوست تولید نشده‌اند. انواع و اقسام توصیه‌ها و پیشنهادها در مجله‌ها، سایت‌ها و توصیه‌های دوستانه وجود دارند که افراد را وسوسه می‌کنند تا با استفاده از آنها وضعیت پوست را بهبود بدهند. اما واقعاً هر چیزی مناسب پوست صورت نیست.

خمیر دندان برای صورت نیست
خمیر دندان برای درمان جوش‌های پوستی اصلاً مناسب نیست. هر چند جوش‌های سیاه و سفید صورت واقعاً آزاردهنده هستند. اما راه حل سریع از بین بردن آنها این نیست که به خودتان آسیب بزنید. من نمی‌دانم این ایده که خمیر دندان برای از بین بردن جوش مفید است از چه زمانی و از کجا شروع شد اما این راهکار مؤثری نیست. احتمالاً این ایده بخاطر وجود ترکولوزان در خمیر دندان‌ها پیشنهاد شده است.
ترکولوزان یک عنصر ضد باکتری است که برای از بین بردن باکتری‌ها در انواع وسایل شوینده مثل صابون‌ها و دئودورانت‌ها وجود دارند. خمیر دندان‌هم یکی از همین مواد شوینده است. اما خمیر دندان‌ها حاوی مواد دیگری هستند که فقط برای مراقبت از دندان کاربرد دارند و می‌توانند به پوست حساس صورت آسیب برسانند.
خمیر دندان می‌تواند باعث التهاب و قرمزی پوست صورتتان شود و به جای این‌که جوش و جای جوش را بهتر کند آن را ملتهب‌تر هم می‌کند.

لوسیون و صابون بدن برای صورت نیست
خیلی‌ها می‌خواهند کار خودشان را راحت کنند و به جای استفاده از چند محصول از یک چیز استفاده کنند. به همین دلیل بعضی‌ها یکی از راه‌های صرفه‌جویی در وقت و پول را استفاده توأمان یک شامپو یا صابون بدن برای صورت می‌دانند و متأسفم که وقت شما اینطور هدر می‌رود اما شما نباید این کار را بکنید. به دو دلیل این کار درست نیست. اول این‌که پوست صورت و بدنتان مثل هم نیستند و دوم این‌که فرمول مواد به کار رفته در شامپوی بدن و صورت اساساً با هم فرق دارند و با هم سازگار نیستند.
پوست صورتتان با پوست بدنتان کاملاً فرق دارد. پوست صورت بشدت حساس است و تحت تأثیر مواد، نور و محیط زندگی است. پوست صورت نسبت به نور خورشید بشدت حساس است. اما بقیه بدن اینطور نیست.
غدد چربی روی پوست صورت بیشتر است به همین دلیل است که معمولاً کف پاهایتان خشک می‌شود یا روی شکم‌تان پوسته پوسته می‌شود اما این اتفاق روی پوست صورتتان نمی‌افتد. موادی که برای صابون‌ها و لوسیون‌های بدن استفاده می‌شوند چربی بیشتری دارند که اصلاً برای پوست صورتتان ضروری نیست. همچنین معمولاً آنها حاوی انواع مواد معطر هستند که می‌توانند برای پوستتان حساسیت‌زا باشند.

چیزهای کوچکی که باید پرهیز کنید
محصولات آرایشی و بهداشتی مو می‌توانند باعث بسته شدن منافذ پوست صورتتان شوند یا باعث خشکی پوست شوند.
آب لیمو به تنهایی برای پوست مضر است چون لیمو اسیدی است و باعث سوزش و حساسیت و تحریک پوست می‌شود.
روغن‌های گیاهی برای همه جای بدن مفید هستند جز پوست صورتتان. هرگز آنها را روی پوست صورت نمالی چون بی‌فایده هستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.