دریافت ویندوز ۱۰ خارج از نوبت

ویندوز به سرعت فراگیر می‌شود. نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت نیامده دارد ضریب نفوذ خود را ساعت ‌به ساعت بالا و بالاتر می‌برد. سازنده گفته است آنها که روی کامپیوتر و لپ‌تاپ خود این سیستم‌عامل را رزرو کرده‌اند اندک‌اندک آن را دریافت خواهند کرد. البته در پیام تامل، آمده: «چند روز یا چند هفته باید صبر کنید تا ویندوز شما آماده شود.» اما این پیام برای بسیاری از کاربران اصلا خوشایند نیست ولی راه‌حلی برای آنها نیز وجود دارد.

اگر ویندوز ۱۰ برای شما نیز هنوز در راه است می‌توانید شیوه‌ای را در پیش بگیرید که براساس آن ویندوز ۱۰ در دسترس‌تان قرار بگیرد. برای این‌کار لازم است ابتدا از ویندوز سالم و قانونی هفت سرویس پک یک یا ویندوز ۱/۸ استفاده کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ویندوز شما کاملا به‌روز است. در ضمن باید کامپیوتر شما از نظر سخت‌افزاری آماده پذیرش ویندوز تازه باشد.

بعد از اطمینان از موارد ذکر شده باید چک کنید که در پیام ورودی ویندوز ۱۰ که مدتی است در تسک‌بار ویندوز به شکل لوگوی این سیستم‌عامل کنار ساعت نمایش داده می‌شود، درخواست خود مبنی‌بر علاقه‌مندی به داشتن ویندوز جدید را ثبت کرده‌اید. البته اگر این کار را نکرده‌اید هنوز دیر نشده و پیش از هر کاری درخواست خود را اعلام کنید. حالا نوبت به بخش آپدیت ویندوز است. به آن قسمت که از کنترل‌پنل ویندوز در دسترس است رفته و تنظیمات آپدیت خود را روی گزینه اتوماتیک تنظیم کنید.

بعد از آن آدرس C:\Windows\SoftwareDistribution\Download را در آدرس‌بار ویندوز اکسپلورر بازخوانی کنید. محتوای فولدر دانلود نمایش داده می‌شود. فایل‌ها و فولدرهای موجود در آن را پاک کنید. هیچ نگران نباشید، پاک کردن این موارد آسیبی به ویندوز شما نمی‌زند. حالا با رفتن به منوی استارت، Command Prompt utility را با استفاده از راست‌کلیک و انتخاب Run as Administrator باز کنید. عبارت wuauclt. exe updatenow را در CMD وارد کرده و اینتر را بزنید. بعد از چند دقیقه در بخش آپدیت‌سنتر ویندوز دوباره آپدیت‌های موجود را چک کنید. این‌بار باید ویندوز ۱۰ در این قسمت دیده‌شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.