آیا شما هم از خواب می‌پرید؟

شاید شنیده باشید که عده‌ای نمی‌توانند براحتی بخوابند یا از بیدار شدن‌های مکرر در هنگام شب گله‌مند هستند. این مشکل اختلال خواب نامیده می‌شود و دلایل متعددی دارد.

به گزارش روزنامه ایران، دکتر سید بهزاد پوستی دبیر علمی کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران با بیان علل ایجاد اختلال خواب می‌گوید: این اختلالات می‌تواند از یک مشکل در سیستم اعصاب مرکزی یا حتی از مشکلات محیطی نشأت بگیرد.

وی در ادامه در مورد درمان اختلالات خواب می‌افزاید: برای درمان این مشکل، ابتدا باید منشأ آنها را شناسایی کرد. در صورتی که علل آن مرکزی باشد اقدامات لازم و متناسب سیستم عصبی مرکزی صورت می‌گیرد. اما اگر دلیل اختلال محیطی باشد باید ابتدا عوامل محیطی را شناسایی کرد و سپس درمان‌های جراحی یا اقدامات غیرجراحی مورد نیاز به بیماران را در پیش گرفت.

دکتر پوستی در مورد اختلالات سیستم اعصاب مرکزی نیز تصریح کرد: در اختلالاتی که ناشی از بروز یک مشکل در سیستم اعصاب مرکزی است، این سیستم به دلیل برخی مشکلات بدرستی دستور تنفس به اندام‌های تنفسی صادر نمی‌کند یا دستور تنفس در هنگام خواب با تأخیر صورت می‌گیرد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران در خاتمه در مورد اختلالات محیطی عنوان می‌کند: برای مثال در تنفس از طریق بینی هر مسأله‌ای که از بینی تا ناحیه نای در مسیر عبور هوا ایجاد اشکال کند، می‌تواند به صورت اختلال خواب نمایان شود. از میان اختلالات محیطی می‌توان به انحراف تیغه بینی، آلرژی بینی، رینوسینوزیت، بزرگی زبان، بزرگی قاعده زبان، عقب افتادگی کام و بزرگی زبان کوچک اشاره کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.