مراقبت‌های زیبایی در فصل پاییز

بعد از یک تابستان گرم و داغ کمی هوای خنک حتماً خوب و مفید است، اما تغییر دمای هوای گرم به سرد می‌تواند باعث خشکی پوست شود. هرچقدر هوا سردتر شود پوست هم خشک‌تر می‌شود. کمبود رطوبت و خشکی هوا باعث خشکی پوست است.

گرمای هوا و تابش شدید نور خورشید در فصل تابستان می‌تواند مشکلاتی را برای پوست ایجاد کند، آفتاب سوختگی. التهاب و زخم‌های پوستی معمولاً در تابستان ایجاد می‌شوند و بسیاری از اسکارها در تابستان درمان نمی‌شوند و حالا در فصل پاییز باید برای مراقبت و درمان این مشکلات پوستی هم به فکر باشید.

درمان و رطوبت‌رسانی مهم‌ترین کارهایی است که در این فصل از سال باید انجام بدهید.

تابش نور خورشید به صورت، دست‌ها و گردن و هر ناحیه‌ای از بدن که در معرض نور خورشید قرار داشته است روی پوست لکه ایجاد می‌کند یا باعث تیره‌تر شدن لکه‌ها و سوختگی پوست می‌شود. برای مراقبت و درمان این موارد از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ویتامین آ و مواد دیگری هستند که برای درمان التهاب، زخم و از بین بردن لکه و روشن کردن پوست مفید و مؤثرند. همچنین سعی کنید بیشتر از محصولات نرم‌کننده رطوبت رسان استفاده کنید. خشکی و سرمای هوا نیاز شما را به این دسته از محصولات آرایشی بیشتر می‌کند. از لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بدن و دست و صورت استفاده کنید. کمتر کرم‌های روغنی و چرب به کار ببرید. اگر به طور کلی دچار اگزما هستید در پاییز به مرطوب کننده‌های بیشتری نیاز دارید.

اگر پوست‌تان خشک است کمی مرطوب‌کننده را با کرم روزانه ضد پیری ترکیب کنید و یک کرم روزانه مخصوص بسازید. همچنین با اضافه کردن کمی روغن آواکادو به این ترکیب می‌توانید جلوی خشکی شدید پوست را بگیرید. استفاده از روغن جوجوبا و آواکادو در پاییز حتی برای پوست‌های چرب هم مفید است.

در پاییز مراقب چشم‌هایتان هم باشید. اگرچه بعضی از متخصصان پوست کرم دور چشم را راه حل نمی‌دانند اما اگر چشم‌هایتان پف کرده یا زیر چشم‌ها تیره و کبود است از کرم یا سرم دور چشم استفاده کنید.

ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید. معمولاً ما با کم شدن نور خورشید و سرمای هوا استفاده از ضدآفتاب را فراموش می‌کنیم اما همان نور اندک خورشید در پاییز و زمستان هم می‌تواند مضر باشد. در هر فصلی از سال و با هر دمایی ضدآفتاب بزنید.

به پاکسازی پوست توجه کنید. اما به جای استفاده از پاک کننده‌های ژلی و فومی از پاک کننده‌های کرمی حاوی نرم‌کننده استفاده کنید.

ـ در پاییز معمولاً جوش و آکنه کمتر می‌شود. اما چون پوست خشک‌تر است اگر به لایه‌برداری بی‌توجهی کنید سلول‌های مرده روی سطح پوست می‌توانند باعث ایجاد آکنه و التهاب پوستی شوند. حتی اگر پوست‌تان مستعد آکنه نیست در فصل سرد هم لایه‌برداری کنید. اگر پوست‌تان خشک است هفته‌ای یک بار لایه‌برداری کنید. اما اگر پوست معمولی و چرب دارید هفته‌ای دو تا ۳ بار لایه‌برداری کنید.

در پاییز از تونر استفاده نکنید مگر اینکه یک تونر حاوی مرطوب‌کننده داشته باشید.

استفاده از ماسک‌های صورت را در برنامه‌هایتان قرار بدهید.

پاییز فصل مناسبی برای درمان مشکلات پوستی است پس برای درمان اقدام کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.