راهنمای انجام پدیکور خانگی

براحتی می‌توانید در خانه از پا و ناخن‌های پا مراقبت کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی برای آن بپردازید. کافی است همین چند قدم ساده را بردارید تا همیشه پا و ناخن‌های زیبا داشته باشید.

– نخستین کاری که باید کنید این است که لاک ناخن‌های قبلی را کاملاً پاک کنید. سپس با یک ناخنگیر قد و اندازه ناخن‌ها را درست کنید و شکل درستی برای ناخن‌های پا ایجاد کنید. بعد از این کار با یک بافر و پولیش ناخن تیزی ناخن‌ها را از بین ببرید و به ناخن‌هایتان کمی جلا بدهید. با همین سوهان می‌توانید کف پا را هم کمی بسابید. اگر سوهان پا داشته باشید این کار را راحت‌تر انجام خواهید داد.

– پاها را در آب گرم قرار بدهید. شما می‌توانید کمی نمک حمام یا نرم‌کننده نیز به آب اضافه کنید.

– پاها را از آب در بیاورید و به آرامی خشک کنید. کمی نرم‌کننده استفاده کنید و پاها را ماساژ بدهید. پاشنه پا را بخوبی ماساژ بدهید تا نرم‌کننده جذب شود.

– در پایان اگر دوست داشتید می‌توانید از لاک ناخن دلخواهتان استفاده کنید. در غیر این صورت کمی روغن به ناخن‌هایتان بمالید. هر روغنی برای جلای ناخن‌ها قابل استفاده است.

– اگر رنگ ناخن هایتان زرد است، می‌توانید با کمی روغن اسطوخودوس و کمی آب لیمو از زردی ناخن بکاهید. شستن ناخن‌ها با مسواک و کمی خمیر دندان در از بین بردن لکه‌های ناخن مؤثر است.

– اگر براق‌کننده یا بافر در خانه ندارید، می‌توانید این کار را با یک مسواک نسبتاً زبر انجام بدهید.

– لاک ناخن پا معمولاً به خاطر استفاده از کفش می‌ریزند و شکل ظاهری بدی پیدا می‌کنند. برای اینکه این اتفاق کمتر بیفتد ابتدا از یک لاک پایه استفاده کنید. یک لاک کرم رنگ یا شیری بزنید. بعد از آنکه لاک پایه کاملاً خشک شد لاک اصلی را بزنید. بعد از آن هم از یک براق‌کننده یا همان برق ناخن استفاده کنید.

– برای اینکه لاک ناخن مرتبی داشته باشید که زیبا به نظر برسد حتماً از لاک ناخن‌های باکیفیت استفاده کنید.

– اگر کف پاهایتان بیش از اندازه خشک است شب‌ها قبل از خواب از کرم‌های ساده پا یا کمی وازلین استفاده کنید. برای تأثیر بیشتر کافی است بعد از استفاده از کرم پا را داخل کیسه فریزر قرار دهید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.