اشتباهات رایج در مراقبت از پوست صورت

استفاده از کرم ضد آفتاب اشتباه، صابون‌های نامناسب و تغییر دائمی محصولات آرایشی و بهداشتی پوست چند اشتباه رایج در مراقبت از پوست هستند. از این عادت‌های اشتباه دست بردارید تا پوست بهتری داشته باشید.

انتخاب غلط کرم ضد آفتاب می‌تواند به پوست‌ آسیب بزند. درست است که اشعه خورشید دلیل اصلی ایجاد چین و چروک و پیری پوست است اما استفاده از یک کرم ضد آفتاب نامناسب هم به همان اندازه بد است. کرم ضد آفتابی انتخاب کنید که محافظت درستی از پوست دربرابر اشعه یو وی داشته باشد و حاوی حداقل اس پی اف سی باشد. از کمپانی‌های معتبر کرم ضد آفتاب را تهیه کنید.

بی‌توجهی به مصرف ضد آفتاب‌ها در زمستان یا در روزهای غیر آفتابی نیز یک اشتباه رایج است. شما هیچ وقت از اشعه یو وی درامان نیستید و شیشه ماشین و خانه، شما را از این اشعه دور نگه نمی‌دارد. یو وی حتی در سایه هم اثر می‌گذارد. در محصولات بهداشتی پوست کرم ضد آفتاب باید بهترین دوست‌تان باشد. حتی وقتی در یک محیط دربسته قرار دارید.

استفاده از صابون‌ها سخت و خشن هم یک اشتباه است. این صابون‌ها باعث خشکی پوست می‌شوند. به جای استفاده از صابون‌ها از محصولات غیر صابونی برای پوست‌های حساس استفاده کنید. محصولات غیر صابونی مانع خشکی و صدمه به پوست می‌شوند.

هرچقدر هم که از محصولات مراقبتی استفاده کنید اما خوابتان ناکافی باشد بی‌فایده است. خواب ناکافی می‌تواند به افزایش هورمون استرس کمک کند و باعث تیرگی و خستگی پوست شود. خوب بخوابید و سعی کنید چرخه خواب و بیداری را بدرستی تنظیم کنید تا پوست درخشان و شادابی داشته باشید.

کم آبی بدن هم به سلامت پوست آسیب می‌زند. پوست با دریافت آب کافی قادر به تولید سلول‌های جدید است. کم آبی بدن باعث خشکی پوست و شکنندگی آن می‌شود. کمبود آب باعث می‌شود پوست زود‌تر از موعد پیر شود.

انتخاب نادرست محصولات آرایشی و بهداشتی نیز یک اشتباه رایج ناشی از بی‌توجهی افراد است. فقط به خاطر تبلیغات از یک محصول استفاده نکنید. قبل از استفاده از هر محصولی حتماً باید آن را روی پوست آزمایش کنید. محصولات ارزان نیز فقط خرید را برایتان راحت می‌کند اما شما هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که کرمی که از یک بطری آب ارزانتر است یا رژ لب ارزان قیمت واقعاً از مواد عالی و معتبر تهیه شده‌اند.

عجله برای رسیدن به نتیجه نیز یک اشتباه است. هیچ محصولی یک شبه معجزه نمی‌کند و اغلب محصولات درمانی مراقبتی نیاز به مصرف طولانی مدت دارند. حتی بهترین محصولات هم حداقل به سه ماه استفاده دائم نیاز دارند تا اثر آن واقعاً دیده شود. رها کردن و مصرف نامنظم یک محصول بهداشتی فقط آن را بی‌اثر می‌کند.

مصرف بی‌رویه محصولات هم به این امید که بیشتر و زودتر اثر کند اشتباه است. مصرف زیاد یک ماده بهداشتی می‌تواند باعث ایجاد آلرژی، آکنه و تأثیرات مخرب دیگر شود. به اندازه لازم استفاده از هر محصول توجه کنید. اگر توصیه شده که از یک کرم یک بار در هفته استفاده کنید شما باید حتماً همین کار را بکنید.

رژیم نامناسب غذایی مثلاً دریافت بیش از حد ویتامین‌ها یا کمبود آنها نیز اثر مستقیمی روی پوست دارند. رژیم‌هایی که شما را دچار کمبود مواد معدنی می‌کنند قطعاً برای سلامت عمومی و پوست مضر هستند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.