ماست و فواید آن برای موی سر

ماست و فواید آن برای موی سر شامل موارد زیر است:

موها را تقویت می کند
ماست مواد مغذی زیادی دارد که این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل ویتامین ب و پروتئین است. یکی دیگر از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موها مفید بوده و برای رویش مو موثر است. پروتئین برای استحکام و محکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک هم به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

موها را تغذیه می کند
ماست با تغذیه کردن موها باعث رشد سریعتر موها شده و آن ها را درخشنده تر می کند. ماست یک راه طبیعی برای موهای بد حالت است. چون که از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، می توانید کاملا مطمئن باشید که موهایتان آسیب نخواهند دید.

ماست موها را نرم می کند
ماست به زیبایی و نرم شدن موها کمک کرده و آنها را لخت و شاداب می کند. از گره خوردن و شکسته شدن موها جلوگیری می کند. استفاده کردن از ماست باعث تمیزی مو شده و مو را از هرگونه گرد و غبار و شوره نیز تمیز می کند. در واقع ماست شوره را از بین برده و از احساس خارش پوست سر که در اثر عرق کردن و شوره ایجاد می شود جلوگیری می کند.

با موخره مو مقابله می کند
ماست در مقابله کردن با موخوره بسیار موثر است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و خوردن مداوم آن در طولانی مدت تاثیر بسیار خوبی در از بین بردن موخره دارد.

با شوره سر مبارزه می کند
مخلوط کردن ماست و لیمو ترش بسیار مناسب است که ما را از شر شوره سر رها می کند. حتی ماساژ دادن مخلوط کشک و پودر فلفل سیاه بر روی پوست سر برای رفع شوره بسیار مفید است. همچنین می توانید از مخلوط ماست با دانه شنبلیله که از شب قبل خیسانده اید هم استفاده کرد.

چگونگی استفاده از ماست
ابتدا یک فنجان ماست را داخل دستمال پارچه ای ریخته و آب آن را جدا کنید به طوری که ماست همانند خمیری نرم شود. بعد آن را روی موهای خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه موها را با حوله بپیچید و استراحت دهید و در نهایت بشویید.

در روش دوم می توانید ۴ قاشق سوپ خوری ماست را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده، بعد آن را روی موها بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه موها را بشویید. از مخلوط کردن  ماست، پودر کاکائو، عسل و روغن زیتون هم می توانید برای نرم کردن موها استفاده کنید.

نکته:
برای تهیه این مخلوط ها باید به دو نکته مهم توجه کنید اول اینکه مخلوط باید به میزان لازم روی مو بماند و بعد شسته شود و دوم اینکه هنگام تهیه مخلوط ها مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند تا خمیری نرم و یک دست ایجاد گردد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.