اگر یک آدامس را قورت دهیم چه اتفاقی می افتد؟

شاید شما هم تجربه نگران کنندۀ بعد از قورت دادن آدامس را تجربه کرده باشید. این که بعد از قورت دادن آدامس چه اتفاقی می افتد، همیشه نقل جمع های دوستانه و خانوادگی پس از قورت دادن آدامس توسط یکی از اعضای جمع است. شایعات زیادی در این زمینه دست به دست می شود و حتی می گویند آدامسی که به اشتباه قورت داده شود ۷ سال در بدن می ماند اما دانشمندان خلاف این باور را اثبات کردند.

بخش اعظم آدامس متشکل از نوعی لاستیک به نام بوتیل است که در ساخت توپ بسکتبال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشمندان انجمن شیمی ایالات متحده به تازگی یک تحقیق گسترده در خصوص ورود آدامس به بدن و واکنش سیستم گوارش نسبت به آن انجام داده اند و دریافتند آدامس در معده توسط اسید هیدروکلریک هضم و نابود می شود و باقیمانده توسط روده ها از بدن دفع می شود.

آدامس ها به طور معمول از شیرین کننده ها، طعم دهنده ها، نرم کننده ها و عناصر پلاستیکی تشکیل شده اند، ماده پلاستیکی موجود در آدامس نوعی پلیمر است و به طور کاملاً مصنوعی ساخته می شود و ربطی به صمغ درختان ندارد.

پس از خوردن آدامس، آنزیم های زبان شروع به شکستن مولکول های بزرگ آدامس می کند.البته معده نمی تواند لاستیک موجود در آدامس را به طور کامل نابود کند اما آن را از خود عبور می دهد و در نهایت آدامس جویده شده پس از یک الی ۲ روز از بدن خارج می شود.

شیوه هضم و خارج کردن آدامس از بدن دقیقاً مانند فرآیند هضم مواد غذایی همچون ماکارونی، گوشت و یا دانه های آجیل است.

با این وجود کارشناسان توصیه می کنند افراد از خوردن مواد غیر خوراکی اجتناب کنند، اما در عین حال در صورت قورت دادن اشتباهی آدامس و ابتلا به مشکلات گوارشی چون چسبندگی مری و یا بیماری های معده به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: دیلی میل
ترجمه از جام جم

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.