موهایتان را سالم دکلره کنید

دکلره یعنی برداشتن و حذف رنگ موی اصلی. برای این کار باید پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ را با هم مخلوط کنید و چیزی شبیه ماست تهیه کنید. برای دکلره مو آن را از ناحیه موهای پایین پشت سر شروع می‌کنید و به بالای سر حرکت می‌کنید. زمان برداشته شدن رنگ مو بستگی به جنس و مقاومت مو دارد. این کار معمولاً ۲۰-۳۰ دقیقه طول می‌کشد. کار پودر دکلره پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت‌های طبیعی مو از ساختمان مو است که باعث روشن شدن رنگ مو می‌شود. اگر بخواهید موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن‌تر کنید ابتدا باید موها را دکلره کنید و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده کنید. اگر موی رنگ شده را رنگ‌برداری کنید به این کار دکاپاژ می‌گویند.

قبل از دکلراسیون برای جلوگیری از آسیب به پوست؛ پوست اطراف صورت را چرب کنید. برای دکلره شما به پودر آن نیاز دارید پودرهای دکلره بسیار متنوع هستند و مارک‌های مختلف ایرانی و خارجی آن در دسترس است اما به طور کلی پودر‌های دکلره از هر مارکی دو نوع دارند: پودرهای دکلره سفید هستند یا آبی.‌ پور دکلره سفید ضعیف‌تر است و روی موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می‌شود. پودر دکلره آبی قوی‌تر است و برای موهای طبیعی و سالم به کار می‌رود. اگر مو مشکی یا تیره طبیعی دارید از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ضعیف استفاده کنید برای اینکه بفهمید وضعیت مقاومت مو چطور است یک تار مو را بکشید. اگر موهایتان کش آمد این یعنی مقاومت مو از دست رفته است بنابراین سریع موهایتان را بشویید.

رنگ مو چطور تغییر می‌کند؟
اگر رنگ موی سر طبیعی باشد پس از دکلره از رنگ تیره به رنگ زرد خیلی روشن و تا پلاتینه تغییر می‌کند.
اگر قسمتی از موها رنگ شده باشد ممکن است پس از دکلره رنگ مو به قرمزی یا نارنجی نزدیک شود.
اگر مو قبلاً به وسیله رنگهای گیاهی یا خضاب و حنا و رنگهای تیره شیمیایی رنگ شده باشد، هنگام دکلره پیگمنتهای رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می‌شوند و پیگمنتهای زرد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده و رنگ مو سبز پر طاووسی می‌شود.

پایه‌های دکلراسیون
برای دکلره کامل موی سر: مانند رنگ کردن مو عمل می‌کنیم با این تفاوت که به غیر از موهای کوتاه مانند کرنلی، برای ساقه مو از اکسیدان ۹درصد و برای ریشه مو از اکسیدان ۶ درصد استفاده می‌کنیم. بعد از عمل دکلره کامل نباید رنساژ کنید بلکه باید مو را رنگ کنید. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره را نیز هرگز فراموش نکنید.
پایه‌های دکلراسیون قرمز، قرمز نارنحی، نارنجی قرمز و نارنجی است اگر موها به هر یک از چهار رنگ بالا برسد اصطلاحاً می‌گوییم مو در حد دکلره ضعیف رنگ باز کرده و بیشتر از این مقاومت نداشته است. رنگهای انتخابی برای این پایه‌ها می‌تواند شامل قهوه‌ای متوسط (پایه چهار) بلوطی، مسی، آکاژو، فندقی تیره و قهوه‌ای صدفی باشد. برای دکلره قوی مو باید زرد روشن، زرد خیلی روشن و پلاتینه تا سفید باشد. رنگ‌های بلوند روشن، طلایی و بلوند خاکستری و زیتونی با این پایه دکلره روی مو به دست می‌آیند.

همپایه کردن رنگ مو
این کار روی موی دکلره بلند انجام می‌شود. موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می‌کنید. طول مو را به سه قسمت تقسیم می‌کنید. اول بخش پایین مو، بعد تکه میانی و بعد تکه بالاتر. با این کار تفاوت رنگ ایجاد می‌شود به همین دلیل رنگی که روی سر می‌گذارید باید مطابق قسمت تیره باشد.یعنی اگر دکلره به پایه هفت برسد از رنگ شماره شش استفاده می‌کنید. برای دکلره رنگ شرابی باید حداقل یک ساعت صبر کنید تا مثلاً به حد نارنجی زرد برسد بعد می‌توانید از رنگ C4 استفاده کنید.

رنساژ موی دکلره
برای رنساژ کردن یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره استفاده کنید. مثلاً اگر پایه دکلره به شش برسد رنساز پایه پنج استفاده کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.