تحریک میل جنسی و رابطۀ آن با رنگ قرمز

با توجه به دیدگاه روانشناسان اجتماعی، زنان با پوشیدن لباس قرمز، به عنوان یک سیگنال جنسی برای جذب مردان استفاده می کنند (الیوت و همکاران، ۲۰۱۲).

در پستانداران غیر انسانی، ماده ها با استفاده از رنگ قرمز بر روی بدن خود از جمله: صورت، قفسه سینه و یا دستگاه تناسلی به همسر خود نشان می دهند که آماده داشتن ارتباط جنسی هستند.

با اذعان به عوامل فرهنگی ،رنگ قرمز می تواند به عنوان یک جاذبه جنسی نقش مهمی بازی کند (دانشگاه روچستر آدم ،روانشناس و همکارانش) محققان استدلال می کنند که پوشیدن لباس های قرمز رنگ توسط زنان در طول تاریخ به عنوان یک طعمه یا چیز جالبی که سبب عطف توجه درمردان می شود استفاده می کرده اند.

اگر شما می خواهید که مرد مورد علاقه خود ویا همسرتان را بیشتر جذب خود کنید بهتر است که لباس های تیره را دور انداخته واز رنگ های زرد، قرمز، آتشی و یا یاقوتی استفاده کنید، در واقع شما یک اقدام بیولوژیکی در غرایز مردان انجام داده اید وقادر خواهید بود تا آنها را کنترل کنید.

در واقع رنگ قرمز به عنوان رنگ محرک در بیشتر وسایل خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد از جمله رنگ رژ لب آنها. حتی این رنگ قرمز برای آقایان هم مورد استفاده قرار می گیرد مثلا بابا نوئل که نماد شادی، تعطیلات وتشویق است و یا حتی روزهای جهانی که در اروپا و آمریکا مرسوم است مانند روز ولنتاین که بیشتر از رنگ قرمز که نماد عشق است استفاده می کنند.

با تحقیقاتی که بر روی نوزادان نسبت به رنگ ها داشته اند رنگ قرمز بیشترین تاثیر را بر روی سیستم عصبی آنها داشته است وبیشترین ترجیح آنها بر روی رنگ قرمز بوده است واین اثر بر روی نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دخترنمایان بوده است.

اخیرا، روانشناسی بنام کلوئه تیلور و همکاران او در دانشگاه ساری (۲۰۱۲)، تصمیم گرفتند به بررسی تفاوت های فرهنگی در میان بزرگسالان در تنظیمات رنگ بپرازند.

طی بررسی هایی که در مناطق مختلف وبر روی اقشار تحصیل کرده وبی سواد انجام دادند مشخص شد که بیشتر رنگ های با تم قرمز، آنها را جلب می کند وحتی در زمینه کشاورزی زنان به راحتی توت فرنگی را از میان شاخ وبرگ درختان تشخیص می دادند اما با این حال این ترجیح های رنگ بر روی چیدمان ژنتیکی آنها نقش نبسته است وحتی وابسته به نوع فرهنگ هم نمی باشد شاید بتوان نتیجه گرفت که هم عوامل فرهنگی وهم عوامل ژنتیکی در ایجاد بعضی سبک ها به یک میزان موثر واقع شده اند.

تهیه و تنظیم: مریم عبداللهی (روانشناس، مشاور و درمانگر)
دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.