راه‌های درمان پاشنه‌های ترک خورده

برخلاف باور عموم، پاشنه های ترک خورده توسط پوست خشک ایجاد نمیشوند. این وضعیت نشانه مراقبت نادرست از پاها است. پاشنه ترک خورده که به شقاق پاشنه نیز معروف است، بر بالاترین لایه پوست یعنی اپیدرم تاثیر میگذارد.

هنگامیکه پوست، پوسته پوسته و خشک میشود، این شکاف ها عمیق تر میشود. در نهایت، این خبرها به لایه درم خواهد رسید و باعث درد، التهاب و عفونت های جدی میشوند.

به گفته کارشناسان سلامتی، بیماران دیابتی یا افراد چاق دارای اضافه وزن، در برابر این مشکل پوستی بیشتر از بقیه افراد آسیب پذیر هستند. درمان پاشنه های ترک خورده مستلزم هیدراتاسیون عمیق تر و قوی تر است.

شایع ترین علائم پاشنه های ترک خورده، نقاط فلس مانند روی پاشنه ها  التهاب است. همچنین، پاشنه ها قرمز و خارش دار میشوند. همانطور که این وضعیت پیشرفت میکند، این شکاف ها عمیق تر میشوند. هنگامیکه این اتفاق میافتد لایه بالایی پوست ترک میخورد و باعث ایجاد شکاف های دردناک میشود. این امر منجر به خونریزی، التهاب و در نهایت عفونت قارچی میگردد.

موزهای رسیده:
موزهای رسیده به طرز شگفت آوری مرطوب کننده هستند. آنها یک درمان عالی برای درمان پاشنه های بسیار خشک میباشند. در یک کاسه تمیز یک موز رسیده را له کنید. موز له شده را مستقیما روی پاشنه های تمیز بمالید و بگذارید  حداقل ۱۰ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا پوست روی پاشنه های نرم شده و از ترک خوردگی جلوگیری شود.

آووکادو:
آووکادو نیز درست مثل موز، یک درمان عالی برای پاشنه ها و پاهای بسیار خشک میباشد. در یک کاسه تمیز، یک آووکادوی رسیده را له کنید و حدود نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل یه آن اضافه کنید. آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید و این خمیر را روی پاشنه های تمیز بمالید. بگذارید حداقل یه مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این درمان پا را دو یا سه بار در هفته انجام دهید و بعد از هر جلسه، پاشنه ها را لایه برداری کنید.

عسل:
عسل از مدت ها پیش برای رفع ترک پاشنه مورد استفاده قرار میگیرد. عسل، رطوبت را به داخل لایه های عمیق پوست میکشد و باکتری ها را نیز ازبین میبرد. برای استفاده از عسل به عنوان درمانی برای پاشنه های ترک خورده، حدود یک فنجان عسل خام را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید. پاها را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در این آب فرو ببرید. برای جدا کردن سلول های مرده پوست، پاشنه ها را با یک ملایمت لایه برداری کنید و در پایان، یک لایه ضخیم لوسیون پا بمالید.

روغن نارگیل فوق بکر:
روغن نارگیل فوق بکر، نه تنها پوست را هیدراته میکند بلکه از عفونت پوست جلوگیری کرده و در عین حال به ترمیم پوست سرعت میبخشد. این ماده یک درمان عالی برای موارد شدید ترک پاشنه است. فقط چند قطره روغن نارگیل را روی هر پاشنه بمالی و حداقل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، و یک جوراب بپوشید و در طول شب آن را به پا داشته باشید. صبح روز بعد پوست را با ملایمت لای برداری کنید. این کار را هر شب انجام دهید تا پوست ترمیم شود. میتوانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید تا به همان نتایج دست یابید. برای اثر بخشی بیشتر، یک کپسول ویتامین  e را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.