کدام ماسک صورت مناسب‌تر است؟

متخصصان پوست معتقدند که متناسب با وضعیت پوستتان، یک یا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید. برای آنکه بدانید با توجه به نوع پوستتان از چه محصولی استفاده کنید، بهتر است توصیه های مارا بخوانید:

پوست حساس:
برای انواع پوست های حساس که اغلب دچار قرمزی میشود، پیشنهاد متخصصان این است که به دنبال محصولی باشید که حاوی مواد معدنی بوده تا بتوانید هر نوع التهاب را تسکین دهید. محصولاتی که دارای مواد معدنی و طبیعی هستند (مثلا محصولاتی که از چشمه آب گرم تهیه میشوند) گزینه های مناسبی برای شما که پوست حساسی دارید، هستند.

پوست های مستعد جوش:
اگر ترشحات پوستتان و جوش های آن زیاد است، یک ماسک رسی، میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد چرا که هر نوع عفونتی را از لایه های پوستی از بین برده و لایه های پوستی را نزدیک به هم نگه میدارد. همچنین یک ماسک رسی گزینه ای فوق العاده برای مشکلاتی مربوط به چرب بودن پوست است، چرا که میتواند هر نوع کمبود روغن پوست را با جذب روغن مازاد برطرف کند. پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی رس کائولین برای مبارزه برای پوست های چرب است.

پوست های خشک:
در این زمینه پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و هیدراته است. از طرفی میتوانید از ماسک های لایه بردار استفاده کنید که خشکی پوست و سلول های مرده آنرا از بین میبرد.

مختلط:
اگر پوست شما ترکیبی از این موارد است بهتر اس از این روش استفاده کنید:
نخست از ترکیباتی که برای خشکی پوست است روی پیشانی، چانه و بینی خود بمالید و بعد از ماسکی استفاده کنید که روغن ها را به خود جذب میکند و حاوی ترکیبات مرطوب کننده است، یعنی متناسب با پوست مختلط خود، محصولات را به شکل مختلف برای نواحی مختلف پوستتان استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.