آرایش مناسب برای رنگ‌های روشن

تشخیص رنگ پوست در انتخاب رنگ و نوع آرایش، نقش مهمی را ایفا میکند؛ اما شاید ندانید که چگونه میتوانید رنگ و حالت پوست خود را تشخیص دهید. باید به دنبال چه چیزی باشید؟ به عنوان مثال اگر پوستتان در حالت کلی بی رنگ باشد، اما مناطقی از قرمزی و بیرنگی داشته باشد، چطور؟ جالب اینجاست که تشخیص تن پوست آنقدرها هم که شما تصور میکنید، دشوار نیست، یک روش ساده شناسایی این است که ببینید زمانیکه پوستتان در معرض آفتاب قرار میگیرد میسوزد و یا برنز میشود:

۱- رنگ پوست شما به راحتی برنزه میشود مقدار ملانین طبیعی پوست شما (رنگدانه ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست میشود) درصد بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.

۲- کسانی که پوستشان به سرعت نمیسوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر میسوزد، ملانین کمتری دارند، که موجب میشود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی، قرمز و گلی متمایل شود. به علاوه علائم بارز دیگری نیز وجود دارد: پوستهای گلی، نشانه های مشهود قرمز دارد و یا اینکه قرمزی بر روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان میدهد.

۳- اگر پوست شما زرد باشد (معمولا به عنوان زرد-خاکستری شناخته میشود) آنوقت متوجه میشوید که کرم پودرها و پنکک هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زیبا نمیکنند و معمولا چهره بیمار گونه به شما میدهند.

۴- پوستهای زیتونی نیز معمولا تا حدودی، انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان میکنند. این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه میباشد، تشکیل شده است.

۵- پوست بی رنگ نیز به پوستی اطلاق میشود که هیچ تونی از زیتونی، زردی و یا قرمزی در آنها دیده نشود. این دسته بندی برای تمام خانم ها، حتی سیاه پوستان نیز کاربرد دارد؛ رنگ پوست زیرین (یا همان رنگ پایه) شما همیشه با یکی از موارد ذکر شده ارتباط دارد. شاید همیشه به شما گفته شده باشد که باید در آرایش از اصل فصلی بودن، پیروی کنید و با تغییر فصل، رنگ لباس ها و آرایش خود را تغییر دهید، مثلا آرایش خنک (رنگ آبی و تون های صورتی) و یا گرم (زرد، خاکستری، زیتونی). متاسفانه این شایعه همه گیر در مورد رنگ پوست، ممکن است شما را زمان انتخاب سایه و یا میکاپ با مشکل مواجه کرده و گمراهتان کند.

تغییر رنگ پوست، معمولا زمان انتخاب کرم پودر و پنکک مورد توجه قرار میگیرد. زمانی که رنگهای مختلف کرم پودر را تست میکنید، به طور قطع باید رنگ کلی و دقیق پوست خود را پیدا کرده تا با توجه به آن بتوانید رنگ مناسبی پیدا کنید. نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید. هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دو رنگی های سطحی رنگ پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آنها را به نوعی بی رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کم رنگ برسید. ولی حالا چرا زرد کمرنگ؟ به این دلیل که تمام پوست ها کم و بیش دارای زیر لایه تقریبا زرد رنگ هستند. دلیلش هم این است که رنگ طبیعی ملانین زرد است.

دقت کنید که کرم پودر شما باید با توجه به نژاد، گونه، ملیت، و سن سایه هایی از رنگهای خنثی نظیر رنگ عاج فیلی، خاکستری کمرنگ، برنز، قهوه ای کمرنگ، قهوه ای پر رنگ و یا گردویی داشته باشد به علاوه یک تون نا محسوس زرد به کار نرفته باشد حتی به میزان خیلی کم. اضافه کردن چنین سایه هایی به کرم پودر نه تنها شما را زیبا جلوه نمیدهد، بلکه تا حد بسیار زیادی چهره شما را مصنوعی کرده و زیبایی های طبیعی تان را نیز از بین میبرد.

البته استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد: خانم های آمریکای شمالی و جنوبی، درصد پایینی از خانم های دورگه آفریقایی، آمریکایی، و برخی از خانمهای سواحل پلینزی، قالبا تا حدودی لکه های قرمز در پوست خود دارند. این خانمها به طور کلی نظریه استفاده از کرم های بیرنگ و خنثی را به طور کلی فراموش کنند. به این دلیل که پوست آنها به طور طبیعی دارای قرمزی است به همین دلیل باید به دنبال کرم پودرهایی باشند که رنگ قرمز آنها را ملایم تر کرده و به نوعی آن را در تمالم قسمت های صورتشان پخش کند تا زیاد توی ذوق نزند. البته باید دقت کنند که این قرمزی را به قهوه ای قرمز متمایل کنند نه مسی، به هر حال برای انتخاب کرم پودر پایه، میبایست حتما آنرا بر روی پوست خود امتحان کنید و بهتر است که این کار را در روشنایی رو انجام دهید و ببینید که آیا با پوست شما همخوانی پیدا میکند یا خیر. این بهترین راه میکاپ است. با این روش میتوانید رنگی انتخاب کنید که به صورتتان می آید، دیگران نباید متوجه شوند که شما آرایش کرده اید و یا بدتر انگار ماسک بر روی صورت خود زده اید.

انتخاب رنگ های سایر لوازم آرایش به طوریکه به پوستتان بیایند.

هنگامیکه به مجله های مد و لباسی نگاه کنید، چهره ها به این دلیل زیبا به نظر میرسند که از رنگ مناسب استفاده کرده اند. در آرایش مدل ها از رنگ هایی استفاده میکنند که به طور کلی با رنگ پوست اصلی شان همخوانی داشته باشد.

خانم هایی که رنگ موی قرمز داشته باشند و رنگ پوستشان نیز روشن تا متوسط است باید از رنگ های مرجانی، قهوه ای، کهربایی، برنز و دیگر رنگ های خاکی استفاده کنند. موی بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط، پاریس هیلتون، کریستین دانست، باید بیشتر از رنگ های صورتی استفاده کنند.

موی قهوه ای روشن، و خرمایی با رنگ پوست روشن تا متوسط مثل جولیا رابرتز، معمولا از رنگ قرمز روشن و قرمز مایل به عسلی استفاده میکنند. خانم هایی که موهای قهوه ای تیره و پوست روشن تا متوسط دارند سندرلا بولاک، بیشتر از سایه های روشن، قرمز و آلبالویی استفاده میکنند. موهای مشکی و رنگ های پوست تیره تر، مانند آنجلا پاست، از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده میکنند مثل: صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن، و مرجانی بی حال.

البته همانطور که میدانید استثناهایی وجود دارند و مدل های آرایشی با سرعت نور در حال تغییر هستند؛ (بدون ذکر تغییر در رنگ مو) به عبارت دیگر، انتخاب رنگ مناسب برای آرایش، تاثیر گرفته از سلایق فردی است که در افراد مختلف، متفاوت میباشد؛ درست مثل انتخاب طرح و مدل لباس. برای اینکه درز این خود آرایی ها در امان بمانید، باید نکات کلی اشاره شده در بالا را رعایت کنید. در حقیقت تا زمانیکه تعادل را رعایت کنید، در مصرف وسایل آرایشی زیاده روی نکنید، و رنگ ها را به درستی با هم ست کنید، چهره ای زیبا خواهید داشت.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.