با وجود منافذ باز پوست چطور آرایش کنیم؟

منافذ باز و بزرگ صورت، ممکن است ظاهر صورت را ناهموار و آرایش صورت را تیره و کدر نشان دهد. دکتر Richard glogau پرفسور دانشگاه کالیفرنیا در کانفرانسیسکو میگوید:

متاسفانه شما نمیتوانید کار زیادی انجام دهید تا منافذ پوستتان برای همیشه کوچک شوند. اما بعضی تکنیک های آرایشی وجود دارند که به کمک آنها میتوانید این منافذ بزرگ را بپوشانید و به ظاهری صاف و یکدست برسید. در ادامه همراه ما باشید:

قدم اول:
قبل از زدن کرم پودر مقدار بسیار کمی از کرم حاوی رتینوئید و ویتامین آ به صورتتان بزنید تا محافظتی روی پوست ایجاد کند. استفاده از این کرم میتواند به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک کند و ظاهری صاف تر به وجود بیاورد. قبل از رفتن به مرحله بعد اجازه بدهید کرم کاملا روی صورتتان خشک شود.

قدم دوم:
از یک کرم زیر ساز آرایش حاوی (دایمتیکون) استفاده کنید و آنرا به سراسر صورتتان بزنید. متخصص پوست و استادیار دانشگاه نیویورک دکتر میگوید: کرم پودر میتواند ariel ostad وارد منافذ باز صورت شود و آنها را بزرگتر از قبل نشان دهد. پس بهتر است کرم پودر را به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید.

قدم سوم:
مقدار کمی از کرم پودر را به وسیله انگشت یا برس آرایشی یا اسفنج روی صورتتان پخش کنید. از محصولات حاوی noncomedogenic استفاده کنید. این عبارت به این معناست که این محصولات باعث انسداد منافذ پوستتان نمی شوند. استفاده زیاد از کرم پودر، نه تنها باعث کوچک بنظر رسیدن منافذ نمی شود، بلکه باعث توجه بیشتر به منافذ، چروک ها و خطوط ریز صورت می شود.

قدم چهارم:
در طول روز به جای استفاده از کرم پودر، چربی اضافه پوست را به وسیله دستمال های مخصوص جاذب چربی صورت پاک کنید. لایه های آرایش باعث انسداد منافذ می شوند و باعث بزرگتر شدن آن می شوند. توجه کنید که اگر دارای پوست حساس و آلرژیک هستید، همیشه مقدار کمی از لوازم آرایش جدیدتان را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید.

نکته: قبل از خواب، آرایشتان را پاک کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.