کدام غذاها پوست را برنزه می‌کند؟

بعضی افراد دوست دارند که پوستی برنزه و طلایی داشته باشند که اغلب برای این هدف در آفتاب ماندن را انتخاب میکنند اکنون در این مقاله چند مورد از غذاهایی که پوست را به صورت طبیعی برنزه میکند را بیان میکنیم.

بتاکارتن ترشح ملانین را تحریک میکند:
اصلی ترین ماده مورد نیاز برای اینکه پوستی برنزه داشته باشیم بتاکارتن است. این مواد همان موادی هستند که در میوه ها و سبزیجات وجود دارند مخصوصا در سبزیجات.

بتاکارتن باعث میشود که رنگ پوست ما به طور ملایم و طبیعی برنزه و تیره شود به دلیل واکنش بیوشیمی که دارد.

سبزیجاتی مانند هویج، زردآلو و میوه هایی که رنگی مایل یه نارنجی دارند و مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج که رنگ سبزس دارند باعث میشود که بتوانیم بتاکارتن بیشترب جذب کنبم البته این میوه ها باید کاملا رسیده باشند.

ویتامین a شما را به هدفتان نزدیک میکند:
ویتامین a برای حفظ پوست لازم است. این ویتامین برای احیای سلول های پوستی نقش بسزایی دارد و برای برنزه شدن به شما کمک بسیاری میکند. از این گذشته ویتامین a ویتامینی است که برای بینایی تاثیر زیادی دارد که بیشتر در هویج وجود دارد.

ویتامین a در لبنیاتی مانند (شیر، کره، پنیر) زرده تخم مرغ و جگر گاو وجود دارد که منبع اصلی ویتامین a است. همچنین یتامیت a در غذاهای پر کالری نیز وجود دارد ولی باید در مصرف آن مراقب باشید و تعادل غذایی را رعایت کنید. با رعایت و مصرف این مواد میتوانید ویتامین a بیشتری جذب کنید.

ویتامین e پوستتان را اتو میکند:
ویتامین e دارای خواص بسیاری است که سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث میشود که از سلول های پوستی شما محافظت کند.

دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه در این باره میگوید: ویتامین e از چربی پوست محافظت کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری میکند.

میوه ها و سبزیجاتی از قبیل گردو، فندوق، کیوی، رازیانه، نخود فرنگی و … علاوه بر این روغن های گیاهی مثل روغن آفتابگردان و روغن کلزا و روغن ماهی نبز دارای ویتامین e بسیاری میباشند که با استفاده از این مواد میتوانید ویتامین e بیشتری جذب کنید.

نوشیدنی های مفید برای برنزه شدن:
برای اینکه پوستی برنزه با ماندگاری بالایی داشته باشید احتیاجی نیست که از نوشیدنی های مخصوص استفاده کنید.

میتوانید از آب میوه و سبزیجاتی که سرشار از فیبر است مانند هویج استفاده کنید. (البته اگر نمیتوانی خود هویج را هضم کنید میتوانید آب آن را گرفته و نوش جان کنید.)

بعضی از میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از بتاکرتن است مانند:
گریپ فروت قرمز، پرتقال و … را مصرف کنید.

چه مواد غذایی وجود دارند که باعث میشوند پوست خوب برنزه نشود؟
از آنجا که هیچ موادی وجود ندارد که مانع از برنزه شدن خوب پوست شود، الکل و توتون باعث میشود که پوست سلول های آزاد پوست را تحریک و باعث چروک خوردن پوست شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.