کامل‌ترین درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث میشود زیر چشم تیره و سیاه شود از جمله: خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب، استرس و ناراحتی کلیوی. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و عوامل بسیاری وجود دارد که باعث تیرگی و سیاهی دور چشم میشود. بعضی افراد برای پوشاندن آن از لوازم آرایشی استفاده میکنند که همین لوازم آرایشی باعث حساس شدن بیشتر پوست میشود.

علل سیاهی اطراف چشم:
دلایل مهمی که باعث تیره تر شدن اطراف چشم میشود آلرژی و ناراحتی های کلیوی است.

البته عواملی از جمله بی خوابی، کمبود ویتامین k باعث تشدید این امر میگردد، که بالاتر رفتن سن باعث نازک تر شدن و حلقه های دور چشم تیره تر میشود.

افراد جوان تر که با تیرگی اطراف چشم مواجه هستند باید کارهایی انجام دهند که باعث تشدید و تیره تر شدن اطراف چشم نشوند. مثلا اگر از کرم های معتبر استفاده می کنند عینک بزنند چون خود عینک باعث میشود که تیرگی چشم کمتر به نظر بیاید، از ماسک های شبانه استفاده کنند چون این ماسک ها پوست اطراف چشم را مرطوب نگه میدارد.

مصرف الکل و توتون را حتی المقدور کم یا حتی قطع کنید چون مصرف دخانیات یکی از عوامل موثر برای تیره شدن اطراف چشم و دشمن پوست شماست.

همیشه ورزش کنید، نمک را از روی سفره ها حذف و مصرف آن را کاهش دهید، موادی مانند اسفناج که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید.

از جمله موادی که باعث تیرگی دور چشم و زیر چشم میشود عبارتند از:
آب پرتقال و گلیسیرین، رب گوجه فرنگی، خیار و سیب زمینی، روغن بادام، چای کیسه ای که تاثیر بسزایی دارد و گلاب.

درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم با استفاده از کرم:
اول باید بدانید که برای چه کاری کرم میخرید چون خود کرم به چند دسته تقسیم میشوند که هر کدام کار مخصوص خود را انجام میدهند مثلا کرم برای سیاهی زیر چشم یا پف چشم یا ….

چه کرم هایی نخرید؟
پوست زیر چشم حساس است پس باید مراقب باشید که دچار التهاب نشود. از کرم هایی استفاده کنید که هیچ گونه عطر یا رایحه ای نداشته باشد و ph آن نزدیک به پوست و اشک چشم باشد.

علاوه بر این از کرم هایی که دارای بسته بندی شیشه ای است استفاده نکنید و از کرم هایی که داخل تیوپ هستند استفاده کنید. چرا که کرم هایی که دارای بسته بندی شیشه ای هستند دارای درب های شل هستند که باعث میشود در معرض نور و هوا قرار گیرد و همین باعث کم شدن کیفیت کرم میشود.

چگونه کرم را استفاده کنید؟
برای استفاده از کرم دور چشم نیز تکنیک های خاصی در نظر گرفته شده شما اول باید از گوشه داخلی چشم هایتان شروع کنید و سپس به سمت بیرون حرت کنید یا اینکه از گوشه بیرونی چشم ها شروع کنید و به سمت داخل بیایید تا به بینی برسید.

آیا باید روی پلک هایتان نیز کرم بزنید؟
اگر اصرار به این کار دارید ضرری ندارد ولی بهتر است فقط شبها بزنید به دلیل اینکه وقتی روی پلک ها کرم میزنید با مواد آرایشی مخلوط شده و امکان دارد که داخل چشم شود که مشکلات خاص خود را در پی دارد. البته بستگی به کرم دارد بعضی از کرم ها را نباید اصلا روی پلک ها بزنید. البته روی بعضی از کرم ها نوشته شده که روی پلک ها نیز میتوان استفاده کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.