تاثیر قهوه بر زیبایی پوست و مو

قهوه یکی از دانه های بسیار خوشمزه و پرخاصیت است. شما می توانید با استفاده از دانه های قهوه و ترکیب با بعضی مواد طبیعی دیگر موهای خود را رنگ کرده و از رنگ آن لذت ببرید زیرا هم خوش رنگ شده و هم رنگی کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی می باشد. قهوه علاوه بر اینکه رنگ بسیار مناسبی برای موهایتان است دارای خواص بسیار دیگری ازجمله: جلوگیری از پیری پوست، کاهش حلقه دور چشم و… است.

جلوگیری از پیری پوست با قهوه:
از شاتوت و انار به عنوان موادی که آنتی اکسیدان هایی قوی دارند یاد میکنیم. قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان های قوی نیز است و همان اثر را روی سلامت پوست میگذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی، گرما و نور به وجود می آید مبارزه میکند.

محافظت از موها با قهوه:
آنتی اکسیدان های موجود در قهوه موهایتان را نیز براق میکند. ماسکقهوه از شکستن موها جلوگیری کرده و آن را درخشان میکند و موهایتان را خوشبو میسازد. همه مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای موها استفاده میکنند. قهوه همچنین آسیب هایی که بر اثر مواد شیمیایی ایجاد شده را برطرف میکند. میتوانید آن را در خانه دم کنید و روی موهایتان بگذارید.

کاهش حلقه تیره دور چشم با قهوه:
قهوه دارای موادی است که سیاهی دوز چشم را هم برطرف میکند. قهوه به گشاد کنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف میکند. میتوانید قهوه را با کرم های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشم تان بزنید. این ترکیب رگ های خونی دور چشم را گشاد میکند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشم تان نمالید.

قهوه روشن کننده پوست:
قهوه برای روشن کردن پوست هم استفاده میشود. این دانه خاصیت ضد تورم و التهاب نیز دارد که به عنوان اسکراب بدن هم مورد استفاده قرار میگیرد. کافئین پوست را سفت کرده و از چین وچروک و افتادگی پوست جلوگیری میکند. قهوه را برای درمان سلولست و کاهش دانه های رنگی روی پوست نیز استفاده میکند.

رنگ موی طبیعی با قهوه:
قهوه برای رنگ کردن مو هم استفاده میشود. آن را براق و خوشرنگ میکند. بگذارید قهوه زیاد دم بکشد و آن را روی موهایتان بگذارید. از پودر کاکائو هم میتوانید استفاده کنید تا رنگ تیره تر شود. آن را با رنگ حنا هم میتوانید مخلوط کنید.

مرطوب کننده ای متشکل از قهوه و عسل:
یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و به صورت دایره وار روی صورت و گردن تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت تان را با آب بشوید. این ماسک خاصیت ضد التهاب دارد و عسل نیز پوست را مرطوب میکند.

لایه برداری از قهوه، بلغور و جوی دو سر و ماست:
قهوه و جوی دو سر خاصیت لایه برداری دارند و ماست و جوی دو سر نیز پوست را نرم میکنند. یک قاشق قهوه را با یک قاشق ماست و جوی دوسر پودر شده اضافه کنید. میتوانید عسل هم اضافه کنید. آن را روی صورت و گردن تان بمالید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید.

مخلوطی از پودر قهوه و کاکائو برای دوباره جوان کردن پوست:
هر دو پودر برای پوست مفید هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و آسیب هایی که به پوست وارد شده را درمان میکنند. پودر قهوه و کاکائو را به یک میزان میکس کنید. میتوانید عسل هم اضافه کنید تا خمیری شود. روی پوستتان بگذارید، و هر چه قدر که میخواهید بگذارید بماند و سپس آب بکشید.

مخلوطی از قهوه و لیمو و عسل برای پوستی درخشان:
این ماسک برای پوست عالی است چون لیمو ویتامین سی پوست را تامین میکند. یک قاشق پودر قهوه را با همان مقدار عسل مخلوط کنید و چند قطره لیمو داخل آن بچکانید. خوب میکس کنید و روی صورت و گردنتان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.