چگونه مرطوب کننده‌های خود را انتخاب کنید؟

بسیاری از افراد هستند که از مرطوب کننده استفاده میکنند ولی نمیدانند چه نوع مرطوب کننده ای با پوست آنها سازگاری دارد به همین دلیل انواع مرطوب کننده ها را انتخاب میکنند تا مرطوب کننده مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که از چه نوع مرطوب کننده ای استفاده کنید یا چگونه مرطوب کننده خود را انتخاب کنید.

مرطوب کننده ها چگونه عمل میکنند؟
مواد اطلی تشکیل دهنده مرطوب کننده ها عبارتند از: پترولاتوم، روغن معدنی، لانولین و دیمتیکون، گلیسیرین، پروپلین گلایکول، پروتئین ها، اوره و ویتامین ها نیز آب را جذب لایه های بیرونی پوست میکنند. برخی مرطوب کننده ها حاوی اسید آلفا هیدروکسی (aha) هستند. این اسید لایه مرده پوست را از بین میبرد. این اسید برای افرادی که پوست خشک دارند گزینه خوبی است.

زمان استفاده از مرطوب کننده ها
بعد از اینکه مرطوب کننده مناسب پوستتان را پیدا کردید، هر روز پوستتان را با آن مرطوب کنید. با این کار گام بلندی جهت رفع خشکی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک برمیدارید. البته مرطوب کننده ها نمیتوانند چین و چروک هایی که قبلا ایجاد شده اند را از بین ببرند، زیرا ریشه این چروک ها بسیار عمیق است. اما مرطوب کردن پوست در کمتر دیده شدن این چروک ها موثرند.

بهتر است مرطوب کننده را بر پوست خیس و مرطوب بزنید. برای پی بردن به ضرورت این کار میتوانید اسفنج خشکی را تصور کنید که هنگام خشکی اگر به آن مرطوب کننده ای بزنید هیچ فایده ای ندارد، اما اگر قبل از آن، اسفنج را با آب خیس کنید و سپس مرطوب کننده را به آن بزنید، اسفنج مرطوب کننده را جذب میکند. پوست شما هم عملکردی مشابه دارد.

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست شما
در حالیکه انتخاب یک مرطوب کننده مناسب ممکن است پیچیده و گیج کننده به نظر برسد اگر از چند نکته ساده پیروی کنید میتوانید به راحتی مرطوب کننده ایده ال خود را انتخاب کنید. اولین و ساده ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید: برای خرید یک مرطوب کننده زیاد هزینه نکنید.

ممکن است مجبور شوید مرطوب کننده های مختلف را امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. صبور باشید. هنگام خرید از راهکار های زیر استفاده کنید. اگر نتیجه مطلوب را نگرفتید، دفعه بعد گزینه دیگری را امتحان کنید. به پنج ماده لازم تشکیل دهنده مرطوب کننده توجه کنید. مرطوب کننده خوب باید موادی همچون: لانولین، گلیسیرین پترولاتوم را داشته باشد. احتمال ایجاد حساسیت گلیسیرین کمتر از لانولین است.

مرطوب کننده هایی که از تولیدات شرکت های معتبر هستند نیز قابل اعتماد ترند. مرطوب کننده ای بخرید که حاوی ضد آفتاب نیز باشد. حفاظت از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب یکی از راه های جوان نگه داشتن پوست است. بهتر است spf آن حداقل ۳۰ باشد. شاید لازم باشد برای مرطوب کننده ضد آفتاب کمی جست و جو انجام دهید اما در حاظر اکثر شرکت های معتبر چنین محصولاتی را تولید میکنند.

فراموش نکنید مرطوب کننده ای که برای پوستتان استفاده میکنید نباید با مرطوب کننده ای که به بدنتان میزنید یکی باشد. زیرا پوست صورت شما نازک تر و حساس تر از پوست بدنتان است. به همین دلیل باید از آن به صورت ویژه ای مراقبت کنید. همچنین از مرطوب کننده ای متناسب با پوستتان استفاده کنید. اگر پوستتان حساس است، بهتر است از مرطوب کننده ضد حساسیت استفاده کنید.

اگر پوستتان چرب است، باید از مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی استفاده کنید. اگر دارای پوستی خشک هستید، از مرطوب کننده قوی استفاده کنید و اگر پوست شما ترکیبی از چند نوع است، صورتتان را با مرطوب کننده ای سبک مرطوب کنید، سپس به قسمت های خشک تر مرطوب کننده های قوی و چرب بزنید. ممکن است در تابستان پوست شما مرطوب کننده ای سبک و در زمستان مرطوب کننده ای چرب و پمادی چرب نیاز داشته باشد.

سعی کنید قبل از خواب از مرطوب کننده ای حاوی رتینول استفاده کنید. رتینول، ویتامینa مورد نیازپوست شما را تامین میکند. ویتامین a سرعت بازسازی پوست را افزایش میدهد. میتوانید این نوع مرطوب کننده ها را از داروخانه ها تهیه کنید. قبل از مصرف، ابتدا آن را برقسمت کوچکی از پوست خود بمالید، اگر پس از چند ساعت پوست شما حساسیتی نشان نداد، میتوانید آن را ر همه پوست خود بمالید. اگر پوست شما خیلی خشک است، بهتر است از مرطوب کننده ای که پزشکتان تجویز کرده استفاده کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.