چگونه با آرایش، صورتی زیبا داشته باشیم؟

بسیاری از خانم ها بدون آرایش به بیرون نمی روند و حتما باید آرایش داشته باشند، اما بعضی از آرایش ها بسیار مصنوعی به نظر می آیند. با رعایت نکات زیر می توانید آرایشی داشته باشید تا صورتتان طبیعی و زیبا به نظر برسد.

آرایش چشمها
قبل از انتخاب مدل آرایش چشم و تکنیکی که برای آرایش به کار می برید مهم است که سایه چشم درستی را انتخاب کنید. برای اینکه از انتخاب صحیح سایه چشم خود مطمئن شوید، چند بار آن را امتحان کنید. خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند. خیلی خوب است که از یک خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاکستری استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی نازک بالا و پایین پلک خود بکشید. برای استفاده از سایه چشمها، نمونه ای انتخاب کنید که با رنگ چشمتان هم خوانی دارد. این تضاد باعث مشخص شدن چشم ها می شود.

مدل آرایش چشم
حلقه های تیره زیر چشم با یک پنهان ساز به طور کامل یا تا حدودی پنهان می شوند. از یک پنهان ساز با تن رنگ کرم استفاده کنید. این پنهان ساز زیر چشمی را تا زیر چشم به کار ببرید و از زیر مجرای اشک شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. سپس با انگشت خود یا اسفنج آن را یکدست کنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند. یکی دیگر از عوامل ایجاد حلقه تیره زیر چشم، ریمل سیاه می باشد. پس از یک ریمل ضد آب استفاده کنید. اگر از چشم های پف کرده رنج می برید، باید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان کنید. قبل از هر آرایشی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این حالت حتی الامکان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم کمی به کار ببرید. خط چشم باریک بکشید یا اصلا نکشید. با این کار پف چشم کمتر به نظر می آید. آخر از همه، از ابروهای خود غافل نشوید. تعداد کمی از افراد به ابروهای خود توجه می کنند. ابروهای بد شکل کل آرایش را به هم میریزد. اگر برای کندن ابروهای خود تازه کار هستید، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن می توانید خودتان آنها را بردارید. از نازک و باریک کردن ابروهای خود دست بکشید، چرا که پر کردن آنها کمی مشکل است.

آرایش لبها
برای آرایش لبها، از یک خط لب استفاده کنید و لب پایینی خود را کمی بزرگتر کنید. برای لبها از یک رژلب نسبتا تیره استفاده نموده، و برای مرکز لب پایینی از جلای روشن تر بهره بگیرید. چندین مرتبه خط لب خود را امتحان کنید. اگر یک خط لب را خیلی پایین تر از حد معمول بکشید، همچون دلقک ها به نظر می رسید. حتی اگر آرایش لبهایتان خوب باشد، با پایداری رژلب خود مشکل دارید. بنابراین باید از رژلب های ۲۴ ساعته یا با دوام استفاده کنید. اما خیلی از افراد بر این باور هستند که این رژلب ها خیلی خشک و گچ مانند هستند. اگر طرفدار این رژلب ها نیستید اول با یک مداد لبهای خود را رنگ کنید، سپس روی آن رژلب بمالید. مداد مثل یک چسب عمل می کند و تمام روز رژلب را نگه می دارد.

گونه ها
اگر همه افراد می گویند که ساختار استخوانی عالی دارید، پس به استخوان های گونه خود نیز توجه کنید. این یکی از آسان ترین تکنیک های آرایشی می باشد، اما به کمی تمرین نیاز دارد. روی گونه خود برونز ملایم و تموج هایلایتی بمالید. از این تکنیک به طور مرتب بهره بگیرید و همیشه در پایان آرایش خود لبخند بزنید تا مطمئن شوید، هیچ لکه ای باقی نمانده است. اما از مقابله بیش از حد جلوگیری کنید. چرا که خطوط روی صورت به طور کامل پوشیده نمی شود.

مراقبت کلی از پوست
اگر به دنبال تکنیک های جدید آرایشی برای چشم ها، گونه ها یا لبان خود هستید، به خاطر داشته باشید که مراقبت مرتب از پوست بسیار مهم است. به این معنی که هر روز پوست خود را بشویید و مرطوب کننده بمالید. شب هنگام هم آرایش خود را پاک نمایید. بدون مراقبت کلی از پوست، هیچ آرایشی باعث زیبایی نمی شود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.