چند پیشنهاد برای چیدمان تابستانی خانه

تابستان زمانی است که باید خانه خود را از رنگ‌های شاد و سرد پر کنید تا فضای اطرافتان پر از انرژی زندگی باشد.‎ فصل روشن شدن فضای داخلی و در نتیجه تغییر حال و هوای شماست. پس باید حال و هوای خانه را با جمع کردن ‎پتوها، لحاف‌ها و رواندازها، پارچه‌های ضخیم کوسن‌های دم دستی مانند مخمل، پشمی و خزدار و تبدیل آنها به کتان، روی مبلمان تیره و تبدیل آنها به رومبلی‌های روشن و تعویض پرده‌های ضخیم با حریر، تغییر داد.

اتاق یا راهرو را رنگ روشن و تابستانی بزنید. و با این کار، اتاق خیلی بزرگ به نظر می‌رسد، می‌توانید فقط یک دیوار را رنگ کنید. از رومیزی‌های نازک و روشن که به‌راحتی قابل دوختن هستند، استفاده کنید. از دستمال سفره‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. روی صندلی‌های چوبی آشپزخانه یا پذیرایی، تشکچه‌ها و دستمال‌های روشن بیندازید، از میز و صندلی‌های چوبی و یا پلاستیکی به همراه چتر آفتابگیر که مخصوص تابستان است در حیاط و یا ایوان منزلتان استفاده کنید.

اگر در دکوراسیون منزل خود شومینه دارید، کافی است آن را برای ورود تابستان تزئین کنید! شمع‌های بلند سفید، مرجان‌های دریایی ایده‌ها یی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید تابستان فصل انرژی است پس این انرژی را با رنگ‌های تابستانی میهمان دکوراسیون داخلی خود کنید. ‎استفاده از مبلمان سفید در ترکیب با آبی کم رنگ می‌تواند ایده خنک تابستانی برای دکوراسیون منزل شما باشد. انتخاب یک رو تختی به رنگ روشن هم می‌تواند فضای اتاق خواب شما را دو چندان خنک جلوه دهد. حضور عناصر سبز در فضای منزل بیش از پیش می‌تواند حال و هوای طبیعت را به دکوراسیون خانه بیاورد، اگر توانایی نگهداری آن را ندارید می‌توانید از پارچه‌ها، عکس‌ها و المان‌هایی با طرح‌های گل و گیاه استفاده کنید.

استفاده از رنگ لیمویی در کنار صورتی یا آبی روشن و سبز نیز می‌تواند زیبایی و شادابی تابستان را به فضا ببخشد. اتاق خواب خود را به سبک ساحلی دکوراسیون کنید، روتختی‌های راه راه، استفاده از صدف‌های دریایی همه می‌تواند حس و حال دریا را برای شما همراه داشته باشد. در فضای آشپزخانه می‌توانید از شلف‌ها و لوازمی با رنگ‌های سرزنده و خنک برای تزئین شلف‌های خود استفاده کنید. اگر برای شما مقدور نیست که ظروف پذیرایی و غذا خوری خود را تعویض کنید کافی است از دستمال سفره‌های رنگی با تم‌های تابستانی استفاده کنید. دکوراسیون تابستانی رابطه صمیمی با دریا و ساحل دارد، می‌توانید یک ظرف استوانه‌ای شیشه‌ای تهیه کنید و درون آن را با شن و صدف‌های مختلف پر کنید و از حس دریا در دکوراسیون منزل خود لذت ببرید.

در فصل تابستان از فضای بیرونی خود لذت ببرید، می‌توانید با استفاده از تورهای مخصوص پشه بند برای خود یک فضای رؤیایی در بالکن یا حیاط خود بسازید و با گذاشتن صندلی تاشو و یک میز کوچک در کنار گلدان‌های سبز و زیبا از این فضا استفاده کنید.

منبع: مجلۀ ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.