نکاتی برای مراقبت از پوست‌های مختلط

پوست‌ های مختلط در برخی نقاط خشک و در سایر قسمت‌ ها چرب هستند. دلایل مختلفی برای پوست های مختلط وجود دارد، شاید ژنتیک مهم ترین عامل باشد. در پوست های مختلط معمولا نواحی اطراف بینی، چانه و پیشانی چرب تر از دیگر نواحی صورت هستند. گاهی ممکن است پوست مختلط در نتیجه استفادۀ محصولات نامناسب به وجود بیاید.

این مسأله مراقبت از پوست را کمی دشوار می‌سازد. اما با رعایت نکات زیر می‌توانید به پوستتان ظاهری شاداب و یکدست دهید. در قسمت‌هایی که بیشتر جوش می‌زنید از کرم‌های ضد جوش و در سایر نواحی از مرطوب‌کننده‌های بدون روغن استفاده کنید. معمولاً پیدا کردن یک محصول که برای کل پوست مفید باشد دشوار است. اگر جوش زدید از استفاده از پمادهای قوی بپرهیزید. این محصولات بخش‌های پوست خشک را خشک‌تر و قسمت‌های چرب را چرب‌تر می‌کنند. از کرم‌ها و پماد‌های ضعیف‌تر با پایه آبی استفاده کنید. پوست را با آب ولرم بشویید. آب داغ باعث می‌شود چربی‌های مفید پوست مثل کره نرم شوند و وقتی صابون می‌زنید تمام آنها شسته شده و از بین بروند و در نتیجه پوستتان بسیار خشک بماند. از سرم‌های آبرسان استفاده کنید. دقت کنید سرم مخصوص پوست‌های خشک نباشد. این سرم‌ها غدد چربی ساز را تحریک کرده و نواحی چرب پوست را دو چندان چرب‌تر می‌کنند.

هفته‌ای دوبار از یک کرم لایه بردار ضعیف استفاده کنید. تمیز و مرطوب کردن پوست بدون لایه‌برداری نتیجه مطلوب را نخواهد داشت. پوست‌های مختلط با اینکه معمولاً در قسمت گونه‌ها خشک‌اند، اما در نواحی دیگر مستعد جوش زدن اند. کرم لایه بردار پوست مرده و آلودگی‌ها را از پوست برطرف می‌کند. از محصولاتی که در ترکیب‌شان الکل دارند بپرهیزید. این محصولات پوست را بشدت خشک می‌کنند و در برخی موارد قسمت‌های چرب را نیز تحریک کرده و چرب‌تر می‌سازند. همیشه هنگام خرید محصولات مراقبت پوست به ترکیبات آن دقت کنید. ویتامین‌ «ای» آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که برای مقابله با جوش زدن هم بسیار کارآمد است. برای پوست‌های مختلط این یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌هاست. قوانین کلی مراقبت از پوست را فراموش نکنید. حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید و اگر احساس می‌کنید پوست شما را زیادی چرب می‌کند ضد آفتاب‌های ارگانیک و معدنی را انتخاب کنید. همچنین تغذیه صحیح به شما بسیار کمک خواهد کرد. رژیم غذایی‌تان باید سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان دار باشد. آب نیز زیاد بنوشید و از تأثیر ورزش بر شادابی پوست غافل نشوید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.