چگونه گلدان‌ ها را تزئین کنیم؟

با آغاز فصل بهار خرید و نگهداری از گل و گیاه افزایش پیدا می‌کند. اگر جزء آن دسته از افراد هستید که به گل و گیاه علاقه دارید باید به شما بگوییم تنها گل ها نیستند که به فضا زیبایی می دهند، بلکه وجود گلدان های زیبا هم تاثیر بسزایی در زیبایی گل ها دارد. اگر به انجام کارهای هنری علاقه دارید بهتر است گلدان‌هایی ساده تهیه کنید و آن را به میل خودتان بیارایید. بدین ترتیب گلدان شما منحصر به فرد و دارای ارزش دو چندان است. در ادامه چند روش و ایده برای آراستن گلدان‌ها را خواهیم دید.

استفاده از دستمال سفره
برای گیاهان کوچکتر و تازه جوانه زده، طرح‌های گلدار و شاد انتخاب مناسبی‌اند چرا که تأثیر بصری قوی دارند و به بزرگتر نشان دادن گیاهان کوچک کمک می‌کنند. دستمال سفره‌ها معمولاً چنین طرح‌هایی دارند.

استفاده از پارچه
روش ساده دیگر برای تزئین استفاده از پارچه است. می‌توانید چند تکه پارچه را با هم‌ ترکیب کنید یا مثل این نمونه از پارچه‌ای ساده با رنگ‌های متضاد استفاده کنید. چرخش الگوهای راه راه روی بدنه گلدان آن را بسیار جذاب می‌سازد.

استفاده از جاذبه!
برای داشتن چنین گلدانی کافی است ابتدا یک لایه رنگ روی گلدان زده، سپس ته گلدان را در رنگی دیگر فرو کنید و بگذارید از دیواره‌های آن شره کند.

چسباندن تزئینات
با چسباندن تزئیناتی که در دست دارید، از صدف‌ها و سنگ‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید گرفته تا مهره‌های تزئینی، می‌توانید الگوهای زیادی روی گلدان ایجاد کنید یا تمام سطح آن را پنهان سازید.

اسپری براق
استفاده از اسپری براق برای رنگ کردن گلدان روشی بسیار راحت برای جلوه‌ تازه بخشیدن به یک ظرف ساده است. به شما توصیه می‌کنیم از اسپری طلایی استفاده کنید تا گلدان شما بدرخشد و گیاه درونش را زیباتر جلوه دهد.

طراحی با ماژیک
می‌توانید گلدانتان را ابتدا به رنگ دلخواه در آورید. سپس با ماژیک روی آن نقاشی کنید. حتی اگر علاقه‌ای به طرح‌های پیچیده ندارید یا نقاشی‌تان قوی نیست، الگویی ساده مانند آنچه در تصویر می‌بینید نیز گلدان را زیباتر خواهد کرد.

استفاده از تور
برای آنکه گلدان‌ها حسی قدیمی و صمیمی‌تر داشته باشند می‌توانید روی آنها را نوارهایی از تور بچسبانید. پوشاندن تمام سطح با تور نیز جلوه‌ای بسیار ظریف‌تر به گلدان می‌بخشد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.