استفاده از دیوارکوب‌ ها در دکوراسیون

به دیوارهای پیش ساخته ای که روی دیوار نصب می شوند، دیوارکوب می گویند. دیوارکوب ها همواره نقش بسیار موثری در دکوراسیون داخلی داشته اند و با استفاده از آن می توان در سریع ترین زمان ممکن و بدون استفاده از بنایی، با هزینه ای ایده آل و در طرح و رنگ های گوناگون دیواره های ساختمان خود را پوشش داد.

اگر به دنبال راهی برای ایجاد سبک در دکوراسیون خانه هستید قطعاً دیوارکوب‌ها المان مهمی‌اند. دیوارکوب‌ها در ابتدا به شکل جایگاهی برای قرار دادن شمع در آن و روشن نگه داشتن محیط استفاده می‌شدند که بعدها در طراحی نورپردازی به شکل چراغ‌های متصل به دیوار در آمدند. در سال‌های گذشته مرسوم بود دیوارکوب را بیشتر در اتاق پذیرایی و راهرو‌ها بزنند. اما دیوارکوب‌ها را می‌توان در هر فضایی، از اتاق خواب گرفته تا سالن نشیمن و حتی سرویس بهداشتی استفاده کرد. این نوع چراغ‌ها انواع مختلفی دارند که به شما کمک می‌کند سبک شخصی‌تان را در خانه نمایش دهید. همچنین استفاده از این نوع نورپردازی باعث می‌شود فضای اتاق خلوت‌تر شده و گاهی نیز بزرگتر جلوه دهد. استفاده از دیوارکوب به افرادی که به جزئیات دکوراسیون توجه می‌کنند نیز بشدت توصیه می‌شود. همان طور که لوستر و چراغ‌های رومیزی انواع متفاوت سنتی و مدرنی دارند، این دسته‌بندی در دیوارکوب‌ها هم هست.

طرح‌های مدرن: اگر می‌خواهید خانه ظاهری مدرن داشته باشد، دیوار کوب‌های مدرن با جنس‌هایی فلزی انتخاب مناسبی اند. این نوع از دیوارکوب‌ها با داشتن ظاهری ساده بخوبی در فضا جا می‌افتند.

طرح‌های امروزی تر: در خانه‌هایی که دیوارها کاغذ دیواری شده‌اند، یا اتاق‌ها رنگ‌های تیره تر دارند توصیه می‌شود از دیوارکوب‌هایی استفاده شود که ظاهری نه چندان مدرن و سرد و نه چندان سنگین، رسمی و قدیمی دارند. در این نوع فضاها دیوارکوب می‌تواند کمی متفاوت از سایر المان‌های دکوراسیون بوده و فضایی متفاوت به اتاق ببخشد.

طرح‌های سنتی: طرح‌های سنتی‌تر، مثلاً دیوارکوب‌هایی با آویزهای کریستالی برای خانه‌هایی که فضایی قدیمی‌تر دارند بهتر است. این نوع طراحی‌ها معمولاً برای فضاهای رسمی‌تر مثل اتاق پذیرایی مناسب‌اند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.