خواص پودر کاکائو برای زیبایی

پودر کاکائو بالاترین منبع آنتی اکسیدان و بالاترین منبع منیزیم را داراست. امروزه بسیاری از فرهنگ های مختلف از پودر کاکائو برای اهداف بهداشتی استفاده می کنند و حتی به عنوان یک کالای تجاری با ارزش خریداری می شود.

پودر کاکائو فرآورده‌ای محبوب و لذیذ است که در انواع شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها به کار می‌رود. اما جالب است بدانید این محصول برای سلامت پوست و مو نیز مفید است. در این مطلب به شما می‌گوییم چطور پودر کاکائو به زیباتر و شاداب‌تر شدن شما کمک می‌کند.

نرم کردن پوست: کافئین موجود در پودر کاکائو پوست را نرم می‌کند. ترکیبات کاکائو باعث می‌شود آب اضافی از بافت پوست خارج شود بنابراین برای افرادی که پوست پف کرده یا حلقه‌های تیره‌ای زیر چشم دارند، زدن ماسک کاکائو توصیه می‌شود.

جلوگیری از آسیب‌های آفتاب: اهمیت مصرف مواد غذایی که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند بخوبی شناخته شده است. پودر کاکائو یکی از این مواد است. تحقیقات نشان داده مصرف این ماده، قرمزی ناشی از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

ترمیم پوست: پودر کاکائو می‌تواند سلول‌های پوست را ترمیم کند چرا که این فرآورده سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که به از بین نرفتن اکسیژن موجود در پوست کمک می‌کند. برای ساخت ماسک کاکائو می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک قاشق عسل، یک قاشق جوپرک شده ریز شده و دو قاشق ماست یونانی را با هم ترکیب کنید. این ماسک را به صورت و گردن زده و برای ۱۵ دقیقه بگذارید. پس از آن صورت را ابتدا با آب گرم شسته و سپس چند بار آب سرد به‌صورتتان بزنید.

کاهش سلولیت: کافئین باعث می‌شود چربی و آب اضافی سلول‌ها جذب شده و پوست سفت‌تر شود. برای همین مصرف قهوه و پودر کاکائو در کاهش سلولیت پوست مؤثر دانسته می‌شود. برای تهیه اسکراب، ¼ پیمانه پودر کاکائو، ½ پیمانه پودر قهوه، ¼ پیمانه روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را مخلوط کنید. هنگام حمام کردن این اسکراب را به پوست مالیده و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند.

لایه‌برداری از پوست: پودر کاکائو می‌تواند از سلول‌های مرده پوست لایه‌برداری کند و برای پوست‌های حساس مناسب است. مقداری کاکائو را با شیر ترکیب کنید و به‌صورت اسکراب از آن استفاده کنید.

دقت داشته باشید همیشه از پودر کاکائوی طبیعی و فاقد شکر و سایر افزودنی‌ها استفاده کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.